Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modelowanie 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: I.MOD3D.08L.SI.IGKGX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modelowanie 3D
Jednostka: Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Zakres przedmiotu obejmuje teorię modelowania 3D. Podstawowe i złożone techniki modelowania. Podstawy grafiki 3D. Opis podstawowych obiektów 3D, modele szkieletowe, modele bryłowe, siatki wielokątów. Pozyskanie danych do modelowania technikami fotogrametrycznymi i naziemnego skaningu laserowego. Przetwarzanie danych, przygotowanie optymalnego materiału do modelowania 3D. Modelowanie obiektów geometrycznych na podstawie chmur punktów, modelowanie obiektów geometrycznych na podstawie zdjęć. Teksturowanie - pojęcia podstawowe, wektor normalny do powierzchni, tekstury sztuczne i naturalne, mapy przemieszczeń i mapy wysokości. Podstawy animacji komputerowej.

Pełny opis:

Treści programowe

1. Podstawy modelowania. Grafika 3D. Modele szkieletowe, modele bryłowe, siatki wielokątów. 2 godz. ćwiczeń.

2. Modelowanie obiektu 3D - podstawowe funkcje i operacje. Modelowanie powierzchni. Modelowanie brył, operacje na bryłach, modyfikacja obiektów. Jednoski i wymiarowanie, skala modelu. 2 godz. ćwiczeń.

3. Teksturowanie - pojęcia podstawowe, wektor normalny do powierzchni, tekstury sztuczne i naturalne, mapy przemieszczeń i mapy wysokości. Teksturowanie obiektu. 2 godz. ćwiczeń.

4. Pozyskanie danych do modelowania 3D i teksturowanie obiektu na podstawie zdjęć. 2 godz. ćwiczeń.

5. Modelowanie obiektu 3D na podstawie zdjęć. 2 godz. ćwiczeń.

6. Przygotowanie tekstur ze zdjeć cyfrowych i teksturowanie obiektu. 4 godz. ćwiczeń.

7. Pozyskanie i przygotowanie danych do modelowania 3D na podstawie chmur punktów z naziemnego skaningu laserowego. 6 godz. ćwiczeń.

8. Wykonanie szkieletowego modelu 3D na podstawie danych z naziemnego skaningu laserowego. 2 godz. ćwiczeń.

9. Generowanie, edycja i optymalizacja siatek wielokątów na podstawie danych z naziemnego skaningu laserowego. 4 godz. ćwiczeń.

10. Postawy animacji komputerowej. Definicja kamery. Definicja ścieżki przelotu kamery. Oświetlenie sceny. Przygotowanie animacji obiektu 3D. 2 godz. ćwiczeń.

Razem przedmiot: 30 godzin ćwiczeń projektowych i około 30 godzin pracy własnej studenta.

Literatura:

Publikacje artykułów z zakresu modelowania 3D i wizualizacji.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)