Modelowanie 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | I.MOD3D.08L.SI.IGKGX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie 3D |
Jednostka: | Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zakres przedmiotu obejmuje teorię modelowania 3D. Podstawowe i złożone techniki modelowania. Podstawy grafiki 3D. Opis podstawowych obiektów 3D, modele szkieletowe, modele bryłowe, siatki wielokątów. Pozyskanie danych do modelowania technikami fotogrametrycznymi i naziemnego skaningu laserowego. Przetwarzanie danych, przygotowanie optymalnego materiału do modelowania 3D. Modelowanie obiektów geometrycznych na podstawie chmur punktów, modelowanie obiektów geometrycznych na podstawie zdjęć. Teksturowanie - pojęcia podstawowe, wektor normalny do powierzchni, tekstury sztuczne i naturalne, mapy przemieszczeń i mapy wysokości. Podstawy animacji komputerowej. |
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Podstawy modelowania. Grafika 3D. Modele szkieletowe, modele bryłowe, siatki wielokątów. 2 godz. ćwiczeń. 2. Modelowanie obiektu 3D - podstawowe funkcje i operacje. Modelowanie powierzchni. Modelowanie brył, operacje na bryłach, modyfikacja obiektów. Jednoski i wymiarowanie, skala modelu. 2 godz. ćwiczeń. 3. Teksturowanie - pojęcia podstawowe, wektor normalny do powierzchni, tekstury sztuczne i naturalne, mapy przemieszczeń i mapy wysokości. Teksturowanie obiektu. 2 godz. ćwiczeń. 4. Pozyskanie danych do modelowania 3D i teksturowanie obiektu na podstawie zdjęć. 2 godz. ćwiczeń. 5. Modelowanie obiektu 3D na podstawie zdjęć. 2 godz. ćwiczeń. 6. Przygotowanie tekstur ze zdjeć cyfrowych i teksturowanie obiektu. 4 godz. ćwiczeń. 7. Pozyskanie i przygotowanie danych do modelowania 3D na podstawie chmur punktów z naziemnego skaningu laserowego. 6 godz. ćwiczeń. 8. Wykonanie szkieletowego modelu 3D na podstawie danych z naziemnego skaningu laserowego. 2 godz. ćwiczeń. 9. Generowanie, edycja i optymalizacja siatek wielokątów na podstawie danych z naziemnego skaningu laserowego. 4 godz. ćwiczeń. 10. Postawy animacji komputerowej. Definicja kamery. Definicja ścieżki przelotu kamery. Oświetlenie sceny. Przygotowanie animacji obiektu 3D. 2 godz. ćwiczeń. Razem przedmiot: 30 godzin ćwiczeń projektowych i około 30 godzin pracy własnej studenta. |
Literatura: |
Publikacje artykułów z zakresu modelowania 3D i wizualizacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.