Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Geomarketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: I.F3s.GMR.E.SM.IGKZZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Geomarketing
Jednostka: Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot zapoznaje studentów z podstawowymi możliwościami zastosowania narzędzi GIS dla potrzeb geomarketingu.

Pełny opis:

WYKŁAD:

Wprowadzenie do geomarketingu, Analizy wielokryterialne (podstawowe definicje, metoda nakładkowania, metoda ważonej kombinacji liniowej, metoda uporządkowanej średniej ważonej), analizy sieciowe (warianty analizy sieciowej, narzędzia GIS).

ĆWICZENIA:

Wyznaczanie stref zasięgu i dostępności obiektów w przestrzeni - routing.

Wielokryterialny charakter badań geomarketingowych; kryteria i narzędzia oceny lokalizacji; identyfikowanie potencjalnych konfliktów przestrzennych, mocnych i słabych stron lokalizacji i obszarów. Zastosowanie analizy wielokryterialnej.

Przestrzenna analiza konkurencji z wykorzystaniem VGI (Volunteer Geographic Information). Ocena potencjału otoczenia obiektów-sprzężenia zwrotne występujące w przestrzeni. Modelowanie potencjalnych lokalizacji obiektów.

Literatura:

Podstawowa:

1. Longley P. A., Goodchild M. F., Maguire D. J., Rhind D. W.,GIS. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2006.

2.Suchecki B., Ekonometria przestrzenna. Metody i modele analizy danych przestrzennych. Wyd. C.H.Beck,2010

3. Żyszkowska W., Spallek W., Borowicz D., Kartografia tematyczna, Wyd. PWN, Warszawa 2012

Uzupełniająca:

1. Litwin L., Myrda G., Systemy Informacji Geograficznej. Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, Helion.

2. Suchecki B. (pod red.), Ekonometria przestrzenna II. Modele zaawansowane. Wyd. C.H.Beck,2012|

3. Urbański J., Zrozumieć GIS. Analiza informacji przestrzennej, PWN, Warszawa 1997

Efekty uczenia się:

WIEDZA - zna i rozumie:

-metody wielokryterialne stosowane w celu wyznaczenia lokalizacji i metody analizy sieciowej.

UMIEJĘTNOŚCI - potrafi:

-pozyskiwać informacje, analizować, interpretować, wyciągać wnioski na potrzeby przeprowadzania analiz geomarketingowych, ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie w świecie szybkiego postępu technologicznego.

- podejmować decyzje dotyczące doboru metody i zasięgu przestrzennego

analizy geomarketingowej w zależności od przyjętego celu i zakresu analizy

oraz od dostępności odpowiednich danych i rodzaju problemu badawczego.

- zaprojektować, wykonać i zaprezentować poszczególne etapy analizy geomarketingowej, w zakresie ich części opisowej, tabelarycznej i graficznej/kartograficznej,

- pozyskiwać dane przestrzenne z rozproszonych źródeł, w tym od użytkowników przestrzeni za pomocą narzędzi VGI (Volunteer Geographic Information).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do:

- korzystania z innowacji, będąc świadomym korzyści i zagrożeń z ich stosowania; zasięgania opinii różnych grup interesariuszy, w tym ekspertów

- odpowiedzialnego wykonywania własnej pracy, jak również bycia odpowiedzialnym za wspólnie wykonywane zadanie grupowe

Metody i kryteria oceniania:

Wykład:

Zaliczenie w formie pisemnej, w tym testowej (minimum 50% poprawnych odpowiedzi w celu uzyskania oceny 3.0). Udział w ocenie końcowej modułu 50%.

Ćwiczenia:

Złożenie i pozytywne zaliczenie ćwiczeń na ocenę minimum 3.0. Ocena końcowa z ćwiczeń stanowi

średnią arytmetyczną ww. ocen. Udział w ocenie końcowej modułu 50 %.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Czesak, Renata Różycka-Czas
Prowadzący grup: Barbara Czesak, Renata Różycka-Czas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)