Geomarketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | I.F3s.GMR.E.SM.IGKZZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geomarketing |
Jednostka: | Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot zapoznaje studentów z podstawowymi możliwościami zastosowania narzędzi GIS dla potrzeb geomarketingu. |
Pełny opis: |
WYKŁAD: Wprowadzenie do geomarketingu, Analizy wielokryterialne (podstawowe definicje, metoda nakładkowania, metoda ważonej kombinacji liniowej, metoda uporządkowanej średniej ważonej), analizy sieciowe (warianty analizy sieciowej, narzędzia GIS). ĆWICZENIA: Wyznaczanie stref zasięgu i dostępności obiektów w przestrzeni - routing. Wielokryterialny charakter badań geomarketingowych; kryteria i narzędzia oceny lokalizacji; identyfikowanie potencjalnych konfliktów przestrzennych, mocnych i słabych stron lokalizacji i obszarów. Zastosowanie analizy wielokryterialnej. Przestrzenna analiza konkurencji z wykorzystaniem VGI (Volunteer Geographic Information). Ocena potencjału otoczenia obiektów-sprzężenia zwrotne występujące w przestrzeni. Modelowanie potencjalnych lokalizacji obiektów. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Longley P. A., Goodchild M. F., Maguire D. J., Rhind D. W.,GIS. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2006. 2.Suchecki B., Ekonometria przestrzenna. Metody i modele analizy danych przestrzennych. Wyd. C.H.Beck,2010 3. Żyszkowska W., Spallek W., Borowicz D., Kartografia tematyczna, Wyd. PWN, Warszawa 2012 Uzupełniająca: 1. Litwin L., Myrda G., Systemy Informacji Geograficznej. Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, Helion. 2. Suchecki B. (pod red.), Ekonometria przestrzenna II. Modele zaawansowane. Wyd. C.H.Beck,2012| 3. Urbański J., Zrozumieć GIS. Analiza informacji przestrzennej, PWN, Warszawa 1997 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna i rozumie: -metody wielokryterialne stosowane w celu wyznaczenia lokalizacji i metody analizy sieciowej. UMIEJĘTNOŚCI - potrafi: -pozyskiwać informacje, analizować, interpretować, wyciągać wnioski na potrzeby przeprowadzania analiz geomarketingowych, ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie w świecie szybkiego postępu technologicznego. - podejmować decyzje dotyczące doboru metody i zasięgu przestrzennego analizy geomarketingowej w zależności od przyjętego celu i zakresu analizy oraz od dostępności odpowiednich danych i rodzaju problemu badawczego. - zaprojektować, wykonać i zaprezentować poszczególne etapy analizy geomarketingowej, w zakresie ich części opisowej, tabelarycznej i graficznej/kartograficznej, - pozyskiwać dane przestrzenne z rozproszonych źródeł, w tym od użytkowników przestrzeni za pomocą narzędzi VGI (Volunteer Geographic Information). KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do: - korzystania z innowacji, będąc świadomym korzyści i zagrożeń z ich stosowania; zasięgania opinii różnych grup interesariuszy, w tym ekspertów - odpowiedzialnego wykonywania własnej pracy, jak również bycia odpowiedzialnym za wspólnie wykonywane zadanie grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Zaliczenie w formie pisemnej, w tym testowej (minimum 50% poprawnych odpowiedzi w celu uzyskania oceny 3.0). Udział w ocenie końcowej modułu 50%. Ćwiczenia: Złożenie i pozytywne zaliczenie ćwiczeń na ocenę minimum 3.0. Ocena końcowa z ćwiczeń stanowi średnią arytmetyczną ww. ocen. Udział w ocenie końcowej modułu 50 %. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Czesak, Renata Różycka-Czas | |
Prowadzący grup: | Barbara Czesak, Renata Różycka-Czas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.