Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Retencja i ochrona przed suszą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: I.4s.RIOPS.SI.IGWZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Retencja i ochrona przed suszą
Jednostka: Katedra Melioracji i Kształtowania Środowiska
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.ar.krakow.pl/~kmiks/
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi wielkości i jakości zasobów wodnych Polski i sposobami ich ochrony, przyczynami i skutkami występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych oraz z metodami retencjonowania wody, a także wykształcenie u studentów umiejętności racjonalnego kształtowania zasobów wodnych i przeciwdziałania przy pomocy technicznych i nietechnicznych sposobów skutkom susz.

Pełny opis:

W ostatnich dziesięcioleciach, na skutek działań antropogenicznych nastąpiło pogorszenie struktury bilansu wodnego, zwiększyła się częstotliwość występowania ekstremalnych zjawisk suszy i wezbrań powodziowych. Dlatego konieczne jest prowadzenie zintegrowanego (kompleksowego) gospodarowania wodą na terenie małych zlewni, to jest na obszarach, gdzie formują się zasoby wodne. Oprócz zapewnienia niezbędnych ilości wody do nawodnień oraz zaopatrzenia gospodarstw i małych przedsiębiorstw, jego zadaniem jest gromadzenie zasobów wodnych na potrzeby gospodarki rybackiej i małej energetyki, a ponadto w celach rekreacyjnych i ekologicznych dla tworzenia i utrzymania różnorodności biologicznej i krajobrazowej (biotopy wodne) na terenach wiejskich. Zasoby wody o dobrej jakości są jednym z podstawowych warunków zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju terenów wiejskich.

Tematyka wykładów:

1. Zasoby wodne a rolnictwo i środowisko przyrodnicze – obieg wody w środowisku; zasoby wód powierzchniowych, podziemnych i glebowych w Polsce, Europie i na świecie.

2. Prognoza zmian potrzeb wodnych oraz jakość wód powierzchniowych i gruntowych – prognozy zmian zapotrzebowania na wodę w gospodarce komunalnej, przemyśle i rolnictwie; obieg składników w środowisku; źródła zanieczyszczenia oraz sposoby ochrony jakości wód.

3. Zagrożenia wynikające z nadmiaru wody – klasyfikacja wezbrań i powodzi; rejonizacja poszczególnych rodzajów powodzi w Polsce oraz metody ochrony przed powodzią.

4. Zagrożenia wynikające z niedoborów wody – problematyka susz w Polsce; rodzaje susz i ich oddziaływanie na środowisko oraz skutki susz na gospodarkę narodową.

5. Retencjonowanie zasobów wodnych jako sposób ochrony przed suszą – formy, rodzaje i metody kształtowana małej retencji; przyrodniczo-leśne, techniczne i organizacyjne sposoby kształtowania retencji.

6. Rola mokradeł i torfowisk w kształtowaniu zasobów wodnych – wpływ poszczególnych rodzajów torfowiska na reżim hydrologiczny cieków oraz redukcję fali przeciwpowodziowej.

7. Systemy melioracyjne a zasoby wodne – drenowanie gruntów ornych; dolinowe systemy melioracyjne; wodooszczędne systemy nawadniające, w tym kroplowe i deszczowniane.

8. Retencja zbiornikowa – przeznaczenie i funkcje zbiorników małej retencji; typy zbiorników i źródła ich zasilania.

9. Podstawy projektowania małych zbiorników wodnych – wybór lokalizacji zbiornika; badania i pomiary przedprojektowe; bilans wodny zbiornika; elementy i technologia budowy oraz eksploatacja i konserwacja małych zbiorników wodnych.

Tematyka ćwiczeń projektowych (prowadzone na sali komputerowej):

1. Oszacowanie możliwości zwiększenia środkami przyrodniczo-rolniczymi i technicznymi retencji glebowej – opracowanie trójfazowego modelu profilu gleby i wykreślenie krzywych retencyjności oraz obliczenie zmian zasobów retencji glebowej przy różnych założonych wariantach zmian poziomu wody gruntowej.

2. Opracowanie topografii, morfologii i geometrii małej zlewni rzecznej – wyznaczenie na mapie granicy topograficznej zlewni oraz obliczenie jej podstawowych parametrów fizjograficznych.

3. Opracowanie charakterystyki wód powierzchniowych w małej zlewni rzecznej – wektoryzacja na mapie topograficznej cieków oraz akwenów wodnych oraz obliczenie podstawowych parametrów hydrograficznych.

4. Opracowanie struktury użytkowania terenu małej zlewni rzecznej – wektoryzacja na mapie topograficznej terenów leśnych, gruntów ornych, trwałych użytków zielonych, nieużytków rolniczych i terenów zabudowanych oraz obliczenie powierzchni i procentowego udziału poszczególnych form użytkowania terenu.

5. Opracowanie koncepcji zwiększenia retencji wód powierzchniowych środkami technicznymi (retencja zbiornikowa) – wyznaczenie powierzchni zalewu fragmentu doliny przy różnych założonych rzędnych piętrzenia, opracowanie krzywych powierzchni zalewu i pojemności zbiornika oraz ustalenie najkorzystniejszego poziomu piętrzenia.

6. Ocena ilości i jakości oraz walorów użytkowych wody dopływającej do projektowanego zbiornika – obliczenie dopływów charakterystycznych, ustalenie stanu jednolitej części wód powierzchniowych, określenie przydatności wody dla ryb i celów spożywczych oraz ocena zagrożenia wód eutrofizacją.

Statystyki przedmiotu:

Liczba godzin (punktów ECTS) – zakres obowiązkowy: 101 h – 4,0 pkt. ECTS.

Łączna liczba godzin (punktów ECTS), którą student uzyskuje poprzez bezpośredni kontakt

z nauczycielem akademickim: 45 h – 1,8 pkt. ECTS.

Łączna liczba godzin (punktów ECTS), którą student uzyskuje na zajęciach praktycznych, np. laboratoryjne, projektowe, terenowe, warsztaty: 30 h – 1,2 pkt. ECTS.

Przewidywany nakład pracy własnej (bez udziału prowadzącego lub z udziałem w ramach konsultacji) konieczny do realizacji zadań programowych przedmiotu: 56 h – 2,2 pkt. ECTS.

Liczba godzin (punktów ECTS) – obszar kształcenia w obszarze nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych: 63 h – 2,5 pkt. ECTS.

Liczba godzin (punktów ECTS) – obszar kształcenia w obszarze nauk technicznych: 38 h – 1,5 pkt. ECTS.

Forma zaliczenia wykładu: 701 – pisemne zaliczenie końcowe ograniczone czasowo.

Forma zaliczenia ćwiczeń projektowych: 202 – indywidualne zaliczenie projektu.

Literatura:

1. Ciepielowski A. 1999. Podstawy gospodarowania wodą. Wyd. SGGW, Warszawa.

2. Cieśliński Z. 1997. Agromelioracje w kształtowaniu środowiska rolniczego. Wyd. AR w Poznaniu, Poznań.

3. Dziewoński Z. 1973. Rolnicze zbiorniki retencyjne. PWN, Warszawa.

4. Kaczmarczyk S., Nowak L. (red.) 2006. Nawadnianie roślin. PWRiL, Poznań.

5.Łabędzki L. 2006. Susze rolnicze. Zarys problematyki oraz metody monitorowania i klasyfikacji. Rozprawy naukowe i monografie nr 17. Wyd. IMUZ Falenty.

6. Mioduszewski W. 1995. Zasady projektowania, budowy i eksploatacji małych zbiorników wodnych. Mat. inf. Nr 32. Wyd. IMUZ Falenty.

7. Mioduszewski W. 2003. Mała retencja. Ochrona zasobów wodnych i środowiska naturalnego. Poradnik. Wyd. IMUZ Falenty.

8. Nyc K., Kamionka S., Pokładek R. 1994. Techniczne możliwości zwiększenia małej retencji wodnej. Zeszyty Naukowe AR we Wrocławiu nr 248.

9. Ozga-Zielińska M., Brzeziński J. 1997. Hydrologia stosowana. PWN, Warszawa.

10. Pływaczyk A., Kowalczyk T. 2007. Gospodarowanie wodą w krajobrazie. Wyd. Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

11. Trybała M. Gospodarka wodna w rolnictwie. PWRiL, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Retencja_W01: Zna mechanizm obiegu wody i składników chemicznych w środowisku oraz ma wiedzę na temat wielkości i jakości zasobów wodnych oraz zagrożeń wynikających z występowania naturalnych ekstremalnych zjawisk przyrodniczych.

Retencja_W02: Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu kształtowania zasobów wodnych, metod retencjonowania wody, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami.

Retencja_U01: Potrafi w zlewni rzecznej oszacować wielkość i ocenić jakość zasobów wód powierzchniowych i glebowych.

Retencja_U02: Potrafi wykorzystywać narzędzia systemów informacji przestrzennych do opracowania charakterystyki fizjograficznej zlewni rzecznej oraz do rozwiązywania typowych zadań projektowych.

Retencja_U03: Potrafi opracować koncepcję techniczną zbiornika małej retencji, służącego do ochrony przed powodziami i suszami.

Retencja_K01: Ma świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym oraz rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych.

Metody i kryteria oceniania:

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_W01

Na ocenę 2,0: Student ma niewystarczającą wiedzę na temat obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił mniej niż 50% po-prawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 3,0: Student ma podstawową wiedzę na temat obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił 51 do 60% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 3,5: Student ma gruntowną wiedzę na temat obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił 61 do 70% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 4,0: Student ma szczegółową wiedzę na temat obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił 71 do 80% poprawnych odpowiedzi na egzaminie pisemnym ograniczonym czasowo.

Na ocenę 4,5: Student ma ponadprzeciętną wiedzę na temat obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił 81 do 90% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 5,0: Student ma dogłębną wiedzę na temat dotyczącą obiegu wody i składników w przyrodzie, zasobów wodnych Polski oraz zagrożeń wynikających z występowania ekstremalnych zjawisk przyrodniczych i udzielił 91 do 100% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_W02

Na ocenę 2,0: Student ma niewystarczającą wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił mniej niż 50% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 3,0: Student ma podstawową wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił 51 do 60% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 3,5: Student ma gruntowną wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił 61 do 70% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 4,0: Student ma szczegółową wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił 71 do 80% poprawnych odpowiedzi na egzaminie pisemnym ograniczonym czasowo.

Na ocenę 4,5: Student ma ponadprzeciętną wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił 81 do 90% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Na ocenę 5,0: Student ma dogłębną wiedzę na temat kształtowania zasobów wodnych, typowych technik, technologii i zasad ochrony przed powodziami oraz suszami i udzielił 91 do 100% poprawnych odpowiedzi na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_U01

Na ocenę 2,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, zawiera poważne błędy merytoryczne. Student nie potrafi prawidłowo interpretować wyników i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych.

Na ocenę 3,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, zawiera tylko drobne błędy o charakterze pozamerytorycznym. Student nie potrafi interpretować wyników i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych.

Na ocenę 3,5: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, została w całości wykonana prawidłowo. Student nie potrafi interpretować wyników i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych.

Na ocenę 4,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, została w całości wykonana prawidłowo. Student potrafi zadowalająco interpretować wyniki i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych lecz ma niewielkie problemy z wykorzystaniem ich w dalszym procesie projektowym.

Na ocenę 4,5: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, została w całości wykonana prawidłowo. Student potrafi właściwie interpretować wyniki i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych i wie jak je wykorzystać w dalszym procesie projektowym.

Na ocenę 5,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca ustalenia wielkości i jakości zasobów wodnych, została w całości wykonana prawidłowo. Student potrafi perfekcyjnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych i z powodzeniem wykorzystuje je w dalszym procesie projektowym.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_U02

Na ocenę 2,0: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, wykonana przy użyciu narzędzi systemów informacji przestrzennych zawiera poważne błędy merytoryczne.

Na ocenę 3,0: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej wykonana przy wykorzystaniu narzędzi systemów informacji przestrzennych zawiera tylko drobne błędy. Student nie dokładnie i mało estetycznie wykonał mapy tematyczne lub błędnie wyznaczył niektóre parametry fizjograficzne.

Na ocenę 3,5: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej została przy wykorzystaniu narzędzi systemów informacji przestrzennych w całości wykonana prawidłowo. Student na zadowalającym pod względem merytorycznym poziomie ale mało estetycznie wykonał mapy tematyczne oraz bezbłędnie wyznaczył wszystkie parametry fizjograficzne.

Na ocenę 4,0: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej została przy wykorzystaniu narzędzi systemów informacji przestrzennych w całości wykonana prawidłowo. Student na dobrym pod względem merytorycznym i estetycznym poziomie wykonał mapy tematyczne oraz bezbłędnie wyznaczył wszystkie parametry fizjograficzne zlewni.

Na ocenę 4,5: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej została przy wykorzystaniu narzędzi systemów informacji przestrzennych w całości wykonana prawidłowo. Student na wysokim pod względem merytorycznym i estetycznym poziomie wykonał mapy tematyczne oraz bezbłędnie wyznaczył wszystkie parametry fizjograficzne zlewni.

Na ocenę 5,0: Część fizjograficzna studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej została przy wykorzystaniu narzędzi systemów informacji przestrzennych w całości wykonana prawidłowo. Student perfekcyjnie pod względem zasad kartowania i estetycznym wykonał mapy tematyczne, na podstawie których bezbłędnie określił parametry fizjograficzne zlewni.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_U03

Na ocenę 2,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, zawiera poważne błędy merytoryczne. Student źle wyznaczył strefy zalewu lub błędnie określił pod-stawowe parametry zbiornika.

Na ocenę 3,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, zawiera tylko drobne błędy o charakterze pozamerytorycznym. Student poprawnie wyznaczył strefy zalewu ale podstawowe parametry zbiornika określił mało precyzyjnie.

Na ocenę 3,5: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, została w całości wykonana prawidłowo. Student poprawnie wyznaczył strefy zalewu i określił pod-stawowe parametry zbiornika ale wykonanie poszczególnych elementów pod względem edytorskim i estetycznym pozo-stawia wiele do życzenia.

Na ocenę 4,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, została w całości wykonana prawidłowo. Student zadowalająco wyznaczył strefy zalewu i określił podstawowe parametry zbiornika oraz wykonał poszczególne elementy prawidłowo pod względem edytorskim i estetycznym.

Na ocenę 4,5: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, została w całości wykonana prawidłowo. Student perfekcyjnie wyznaczył strefy zalewu i określił pod-stawowe parametry zbiornika oraz wykonał wszystkie elementy efektownie pod względem edytorskim i estetycznym, stosując większość zasad zalecanych przy opracowaniach technicznych.

Na ocenę 5,0: Część studium proretencyjnego zagospodarowania zlewni rzecznej, dotycząca opracowania koncepcji zbiornika małej retencji, została w całości wykonana prawidłowo. Student perfekcyjnie wyznaczył strefy zalewu i określił pod-stawowe parametry zbiornika oraz wykonał wszystkie elementy bardzo efektownie pod względem edytorskim i estetycznym, stosując wszystkie zasady zalecane przy opracowaniach technicznych.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – Retencja_K01

Na ocenę 2,0: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym nie potrafi udowodnić, że ma świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym i że rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych.

Na ocenę 3,0: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym potrafi udowodnić, że ma świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym ale nie do końca rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzy-stanie i kształtowanie zasobów wodnych.

Na ocenę 3,5: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym potrafi udowodnić, że ma świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym oraz rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych.

Na ocenę 4,0: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym potrafi przekonywująco udowodnić, że ma świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym oraz rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych.

Na ocenę 4,5: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym potrafi przekonywująco udowodnić, że ma dogłębną świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym oraz rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych. Potrafi przedstawiając rozsądne argumenty rozstrzygać konflikty na styku środowisko przyrodnicze – budownictwo wodno-melioracyjne.

Na ocenę 5,0: Student na pisemnym ograniczonym czasowo zaliczeniu końcowym potrafi przekonywująco udowodnić, że ma dogłębną świadomość wyjątkowej roli wody w środowisku przyrodniczym oraz rozumie jak ważne znaczenie ma racjonalne korzystanie i kształtowanie zasobów wodnych. Potrafi przedstawiając szczegółowe i rozsądne argumenty rozstrzygać konflikty na styku środowisko przyrodnicze – budownictwo wodno-melioracyjne.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-25 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Bogdał
Prowadzący grup: Andrzej Bogdał, Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Bogdał
Prowadzący grup: Andrzej Bogdał, Tomasz Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Bogdał
Prowadzący grup: Andrzej Bogdał
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)