Zarządzanie i marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.ZAIMA.SI.HZOKX.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie i marketing |
Jednostka: | Zakład Ekonomiki i Finansów Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Treść kursu: Zapoznanie z teorią zarządzanie i marketingu agrobiznesie i zastosowanie marketingu w rolnictwie i gospodarce żywnościowej, specyfika produkcji rolniczej, rynki rolne, szczególne zadania marketingu w hodowli i użytkowaniu koni, perspektywy rozwoju. |
Pełny opis: |
WYKŁADY 1. Zarządzanie zagadnienia wstępne. Planowanie i podejmowanie decyzji. 2 godz. 2. Organizowanie. Motywowanie- 2godz 3. Kontrolowanie- 2godz 4. Zarządzanie sferami działalności przedsiębiorstwa- 2 godz 5. Marketing podstawowe pojęcia, definicje. Orientacje przed marketingowe.- 2 godz 6. Konsument. Segmentacja rynku- 2godz 7. Badania rynkowe. 2 godz 8. Koń jako produkt w marketingu.- 2 godz 9. Cena w marketingu 2 godz 10. Promocja a świadomość konsumentów- 2 godz 11. Produkty a systemy dystrybucji 2 godz 12. Narzędzia marketingu mix - 2 godz 13. Marketing mix a konie w Unii Europejskiej - 2 godz 14. Marketing mix a konie w Polsce 2godz 15. Perspektywy rozwoju rynku hodowli i użytkowania koni w Polsce i w Unii Europejskiej- 2 godz ĆWICZENIA 1. Funkcje kierownicze w organizacji, cechy menedżera, układ przełożony-podwładny- 2 godz 2. Planowanie i podejmowanie decyzji (produkcja i użytkowanie koni)- 2 godz 3. Motywowanie pracowników teorie i techniki motywowania 2 godz 4. Zarządzanie finansami organizacji bilans majątkowy, rachunek- wyników, analiza wskaźnikowa- 2 godz 5. Specyfika popytu i podaży (produkcja i użytkowanie koni) 2 godz 6. Cechy konsumentów i segmentacja rynku koni 2godz 7. Badamy konsumentów 2 godz 8. Koń jako produkt rynkowy- 2godz 9. Cena a popyt na konie - 2 godz 10. Jaka promocja w produkcji i użytkowaniu koni - 2godz 11. Koń a dystrybucja w produkcji i użytkowaniu koni - 2 godz 12. Specyfika marketingu mix - 2 godz 13. Unia Europejska rosnący producent i użytkownik koni- 2 godz 14. Polska ? rosnący producent i użytkownik koni 2 godz 15. Czy kiedykolwiek zrezygnujemy z koni 2 godz |
Literatura: |
Zalecana literatura: 1. Podstawy marketingu praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, Wyd. Instytut Marketingu, 2004 2. Garbarski l., Rutkowski I., Wrzosek W. Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy., PWE, Warszawa 1997 3. Marketing usług- Adrian Payne, Polskie Wyd. Ekonomiczne 4. Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. Akademii Rolniczej w Krakowie, Kraków 1996 5. Marketing w agrobiznesie ? Materiały dla studentów akademii rolniczych ? red. K. Cholewicka-Goździk, Wyd. FAPA, Warszawa 1996 6. Zarządzanie i marketing w agrobiznesie pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. AR Kraków, Kraków 2000 7. Kożuch B., Kożuch A. Podstawy zarządzania, Wyd. WSE-H, Bielsko-Biała 2004 |
Efekty uczenia się: |
Student powinien: - znać podstawowe funkcje zarządzania i umieć je scharakteryzować, - umieć zdefiniować pojęcie marketingu oraz opisać orientacje przedmarketingowe, - znać pojęcie i rodzaje segmentacji rynku, - potrafić wskazać pojęcie oraz rodzaje badań marketingowych, - znać podstawowe elementy marketingu mix i umieć je scharakteryzować. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.