Pszczelarstwo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.PSZCZ.SI.HZOEX.O |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pszczelarstwo |
Jednostka: | Katedra Sadownictwa i Pszczelnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Charakterystyka rodzaju Apis. Biologia pszczoły miodnej. Podstawy produkcji pasiecznej i metody pozyskiwania produktów pszczelich. Podstawowe zasady obchodzenia się z pszczołami. |
Pełny opis: |
Pochodzenie i charakterystyka rodzaju Apis. Biologia pszczoły miodnej. Organizacja gniazda pszczelego, budowa plastra. Ogólne zasady sterowania rozwojem rodzin pszczelich i pozyskiwania produktów pszczelich. Zasady obchodzenia się z pszczołami. |
Literatura: |
Wilde J., Prabucki J. (2008) Hodowla pszczół. Wydawnictwo PWRiL, Poznań. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Wskazuje stanowisko systematyczne rodzaju Apis. Objaśnia podstawy biologii pszczoły miodnej. Tłumaczy budowę i organizację gniazda pszczelego. Objaśnia roczny cykl życiowy rodziny pszczelej. Wymienia podstawowe zasady użytkowania i wykorzystania pszczoły miodnej. Objaśnia zasady bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami i postępowania na wypadek użądlenia. Umiejętności Wykorzystuje wiedzę teoretyczną do analizy i interpretacji zachowań rodziny pszczelej. Rozpoznaje podstawowy sprzęt pasieczny. Stosuje ogólnie przyjęte zasady bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. Kompetencje społeczne Rozumie potrzebę ustawicznego podnoszenia kwalifikacji. Rozumie znaczenie zasad bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena 2 Nie wskazuje stanowiska systematycznego rodzaju Apis. Nie objaśnia podstaw biologii pszczoły miodnej. Nie tłumaczy rocznego cyklu życiowego rodziny pszczelej. Nie wykorzystuje wiedzy teoretycznej do analizy i interpretacji zachowań rodziny pszczelej. Nie rozpoznaje podstawowego sprzętu pasiecznego. Nie rozumie potrzeby ustawicznego podnoszenia kwalifikacji. Nie rozumie znaczenia zasad bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. Ocena 3 Wskazuje stanowisko systematyczne rodzaju Apis. Nie objaśnia podstaw biologii pszczoły miodnej. Nie tłumaczy rocznego cyklu życiowego rodziny pszczelej. Nie wykorzystuje wiedzy teoretycznej do analizy i interpretacji zachowań rodziny pszczelej. Rozpoznaje podstawowy sprzęt pasieczny. Rozumie potrzebę ustawicznego podnoszenia kwalifikacji. Zna ale nie rozumie znaczenia zasad bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. Ocena 4 Wskazuje stanowisko systematyczne rodzaju Apis. Objaśnia podstawy biologii pszczoły miodnej. Nie tłumaczy rocznego cyklu życiowego rodziny pszczelej. Wykorzystuje wiedzę teoretyczną do analizy i interpretacji zachowań rodziny pszczelej. Rozpoznaje podstawowy sprzęt pasieczny. Rozumie potrzebę ustawicznego podnoszenia kwalifikacji. Zna ale nie rozumie znaczenia zasad bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. Ocena 5 Wskazuje stanowisko systematyczne rodzaju Apis. Objaśnia podstawy biologii pszczoły miodnej. Tłumaczy roczny cykl życiowy rodziny pszczelej. Wykorzystuje wiedzę teoretyczną do analizy i interpretacji zachowań rodziny pszczelej. Rozpoznaje podstawowy sprzęt pasieczny. Rozumie potrzebę ustawicznego podnoszenia kwalifikacji. Zna i rozumie znaczenie zasad bezpiecznego obchodzenia się z pszczołami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.