Współdziałanie koń-terapeuta-pacjent
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.HKN.WKTP9.SM.HZOHX | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współdziałanie koń-terapeuta-pacjent | ||
Jednostka: | Zakład Hodowli Koni | ||
Grupy: |
Bioinżynieria rozrodu zwierząt Bioinżynieria rozrodu zwierząt Bioinżynieria rozrodu zwierząt Hodowla i użytkowanie zwierząt Hodowla i użytkowanie zwierząt Hodowla i użytkowanie zwierząt Zootechnika stacjonarne elektywy II stopień Żywienie i dietetyka zwierząt Żywienie i dietetyka zwierząt Żywienie i dietetyka zwierząt |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie przedstawienie praktycznych aspektów terapii pacjentów z niesprawnością ruchową i psychiczną z wykorzystaniem konia. |
||
Pełny opis: |
1. Wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii 2. Podstawy patofizjologii schorzeń leczonych hipoterapią – MPD, niedowłady wiotkie, schorzenia narządu ruchu, porażenia i niedowłady w urazach kręgosłupa, SM, uszkodzenia OUN, zespoły bólowe korzeniowe, choroby układu krążenia, cukrzyca i choroby metaboliczne, epilepsja 3. Hipoterapia osób niepełnosprawnych intelektualnie (autyzm, choroby psychiczne, upośledzenie umysłowe) oraz uzależnionych 4. Hipoterapia osób z upośledzeniem wzroku i słuchu 5. Ocena przydatności konia do hipoterapii 6. Organizacja pracy ośrodka hipoterapii 7. Rekreacja i sport osób niepełnosprawnych 8. Zajęcia praktyczne w ośrodku prowadzącym zajęcia z hipoterapii, warunki pracy zespołu hipoterapeutycznego |
||
Literatura: |
Wyżnikiewicz-Nawracała A. Jeździectwo w rozwoju motorycznym i psychospołecznym osób niepełnosprawnych 2001 Wyżnikiewicz-Nawracała A. Jeździectwo w terapii, rekreacji i sporcie osób niepełnosprawnych 2002 Strumińska A. Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie 2007 Przegląd hipoterapeutyczny - czasopismo |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza Wymienia metody chowu zwierząt i sposoby ich użytkowania sprzyjające kształtowaniu krajobrazu i środowiska przyrodniczego. Definiuje przebieg procesów fizjologicznych, rozpoznaje budowę i funkcję układu dokrewnego, charakteryzuje mechanizmy adaptacyjne i odpornościowe. Umiejętności Charakteryzuje sposoby doskonalenia zwierząt, organizuje chów z zachowaniem dobrostanu i ochrony środowiska. Dobiera odpowiedni model zwierzęcy dla oceny parametrów fizjologicznych i patologicznych. Kompetencje społeczne Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności w zakresie hipoterapii, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się. Jest otwarty na nowe wyzwania, potrafi pracować zespołowo przyjmując różne role, jest świadomy odpowiedzialności za efekty pracy zespołu, potrafi organizować pracę zespołową. Jest zorientowany na działania prowadzące do zmniejszenia ryzyka i przewidywania skutków działalności człowieka w zakresie zootechniki, środowiska bytowania zwierząt, a przede wszystkim bezpieczeństwa pracy. Wykazuje dbałość o dobrostan zwierząt. Jest świadom omy konieczności postępowania zgodnie z zasadami etyki w pracy zawodowej i społecznej. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Test |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Romana Augustyn, Bogusława Długosz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Romana Augustyn, Bogusława Długosz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.