Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Akwakultura w Polsce i na świecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H.1s.POL.SM.HRBWZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Akwakultura w Polsce i na świecie
Jednostka: Katedra Żywienia, Biotechnologii Zwierząt i Rybactwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Wykłady

1. Historia rozwoju akwakultury w Polsce i na świecie

2. Trendy w rozwoju akwakultury w różnych rejonach świata

3. Akwakultura w Chinach

4. Hodowla ryb w systemach recyrkulacyjnych

5. Ryby dwuśrodowiskowe w akwakulturze

6. Ryby słodkowodne – biotechnologia chowu

Ćwiczenia

1. Hodowla halibuta

2. Sum afrykański – technologia chowu

3. Biotechnologia hodowli glonów

4. Zintegrowana akwakultura słodkowodna i morska

5. Nowe gatunki w akwakulturze

Literatura:

• FAO, State of world aquaculture

• "Intensive aquaculture farming" materiały z międzynarodowego kursu (6-27 marca, 2001) w Izraelu.

• Aquaculture in Australia, materiały z UTAS (University of Tasmania), School of Aquaculture in Lonceston.

• Zakęś Z., Demska-Zakęś K., Kowalska A. (2011). Nowe gatunki w akwakulturze – rozród, podchów, profilaktyka. Wydawnictwo IRS Olsztyn 2011

• Podhorec P., Gosiewski G., Ben Ammar I., Sokolowska-Mikolajczyk M., Chyb J., Milla S., Boryshpolets S., Rodina M., Linhartova Z., Biro D. (2017). The effect of GnRHa with or without dopamine inhibitor on reproductive hormone levels and sperm quality in tench Tinca tinca. Aquaculture 470: 91-94

Efekty uczenia się:

WIEDZA − absolwent zna i rozumie:

podstawowe teorie w zakresie chowu i hodowli organizmów wodnych

w zaawansowanym stopniu

zakres technik i metod analitycznych wykorzystywanych w naukach o zwierzętach będących przedmiotem akwakultury

systemy chowu ryb słono -, i słodkowodnych sprzyjające zachowaniu ich dobrostanu oraz posiada wiedzę dotyczącą oddziaływania czynników środowiska na organizmy wodne

w zaawansowanym stopniu aspekty teoretyczne dotyczące metod chowu i hodowli organizmów wodnych w Polsce i na świecie

UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi:

stosować metody biotechnologii rozrodu praktykowane w akwakulturze kręgowców wodnych

oceniać i dobierać sposoby gospodarowania populacjami organizmów wodnych, zaplanować produkcję i dokonać optymalnego systemu reprodukcji z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań ekonomicznych dotyczących akwakultury

analizować i oceniać zasady utrzymania ryb hodowlanych, organizować chów organizmów wodnych z zachowaniem zasad dobrostanu i ochrony środowiska wodnego oraz potrafi krytycznie analizować i założenia i stan gospodarki rybackiej, a następnie samodzielnie formułować wnioski i zalecenia dotyczące jej racjonalizacji

definiować, analizować oraz rozwijać aktualne problemy w zakresie akwakultury z uwzględnieniem uwarunkowań środowiskowych i ekonomicznych

KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do:

uczenia się i ciągłego dokształcania przez całe życie

podjęcia działań prowadzących do zmniejszenia ryzyka oraz przewidywania skutków działalności człowieka w obszarze szeroko pojętej akwakultury

postępowania zgodnie z zasadami etyki w pracy zawodowej i społecznej

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady: kolokwium zaliczeniowe w formie odpowiedzi pisemnej; na ocenę pozytywną należy udzielić co najmniej 55% prawidłowych odpowiedzi na zadane pytania; udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 50%.

Ćwiczenia: kolokwium zaliczeniowe w formie odpowiedzi pisemnej; na ocenę pozytywną należy udzielić co najmniej 55% prawidłowych odpowiedzi na zadane pytania; udział oceny z zaliczenia ćwiczeń w ocenie końcowej wynosi 50%.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)