Ekonomika i zarządzanie we współczesnym przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | B.6s.EKZ.SI.BBTSX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika i zarządzanie we współczesnym przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Zakład Zarządzania i Marketingu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu Ekonomika i zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie jest zapoznanie studentów z nowymi funkcjami pełnionymi przez przedsiębiorstwa, elementami rachunku ekonomicznego i zarządzania w zmiennym otoczeniu. Studenci mają okazję nabyć umiejętności oceny ekonomicznej firmy, zapoznać się z aktualną sytuacją polskich przedsiębiorstw oraz zdobyć podstawową wiedzę z zarządzania. Elementy ekonomiki przedsiębiorstw i zarządzania wykorzystane na zajęciach mają nauczyć studenta wstępnej diagnozy ekonomicznej przedsiębiorstwa na globalnym rynku jak i podejmowania decyzji z obszaru zarządzania. |
Pełny opis: |
Wykłady: - Analiza ekonomiczna (finansowa) przedsiębiorstwa w ujęciu praktycznym. - Marketing w prowadzeniu firmy i jego rodzaje. - Produkt i jego elementy składowe. - Kanały dystrybucji i instrumenty promocyjne w przedsiębiorstwie. - Polityka cenowa przedsiębiorstw. - Strategie rozwoju firm - istota zarządzania strategicznego. - Przedsiębiorstwa o profilu gastronomicznym. - Firmy na rynku usług hotelarskich - Uzasadnienie teoretyczne przedmiotu EiZWP Nowe idee w rozwoju teorii przedsiębiorstwa. Ewolucja przedsiębiorstw państwowych. Przedsiębiorstwo rolnicze. - Definicje, cel i funkcje przedsiębiorstwa. Elementy składowe przedsiębiorstwa. - Produkcja, proces produkcji, formy organizacji produkcji. - Zasoby produkcji. - Źródła wartości przedsiębiorstwa. - Problemy współczesnych przedsiębiorstw. - Style kierowania i typy kierowania. - Struktury organizacji i zarządzania. KIERUNEK STUDIÓW/Biotechnologia/ ECTS =2/ semestr 6 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SI Status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak |
Literatura: |
Literatura PODSTAWOWA: 1. Lichtarski J. (red) 2000 i akt.: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wydawnictwo AE im.O.Langego we Wrocławiu 2. Sobczyk G. 2004 i akt.: Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw. Difin. Warszawa Literatura uzupełniająca: 3. Dobiegała-Korona B. i Herman A. 2006: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstw. Difin 4. Zakrzewska-Bielawska Agnieszka red. 2012, Podstawy zarządzania, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Student zna i rozumie: 1. Metody analizy i oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa 2. Składowe przedsiębiorstwa, zasoby i źródła wartości współczesnych przedsiębiorstw 3. Funkcje przedsiębiorstw 4. Zasady stosowania marketingu w firmie 5. Rolę poszczególnych elementów składowych marketingu: produktu, ceny, dystrybucji i promocji 6. Rodzaje obiektów hotelarskich i gastronomicznych oraz zasady ich funkcjonowania Umiejętności - student potrafi: 1. Stosować zasady marketingowe w firmie, świadczyć usługi informacyjno-promocyjne 2. Stosować podstawowe metody statystyczne do analizy finansowej przedsiębiorstwa Kompetencje społeczne - student jest gotów do: 1. Uczenia się przez całe życie 2. Myślenia w sposób przedsiębiorczy w kontekście prowadzenia firmy |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne składa się z 5 pytań problematyczno-opisowych Pozytywna ocena odnosi się do udzielonych przez studenta poprawnych odpowiedzi na co najmniej 60% materiału z obydwu form dydaktycznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.