Negocjacje menadżerskie i zarządzanie kadrami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | A.s2.NMZKX.NM.AZPXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje menadżerskie i zarządzanie kadrami |
Jednostka: | Katedra Inżynierii Bioprocesów, Energetyki i Automatyzacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z interdyscyplinarną problematyką negocjacji. Przedstawione zostaną obszary, na których najczęściej prowadzi sie negocjacje oraz ważne aspekty profesjonalnego podejścia do procesu negocjacji. Całość problematyki poparta zostanie licznymi praktycznymi przykładami negocjacji z różnych dziedzin życia społecznego i gospodarczego. Wiedza na temat negocjacji stanowi początek praktycznych umiejętności negocjacyjnych (szlifowanych podczas ćwiczeń projektowych), które są nieodłącznym elementem życia zarówno zawodowego, jak tez osobistego każdego człowieka. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, prawidłowościami i problemami zarządzania zasobami ludzkimi, jak również procesem zarządzania kapitałem ludzkim w nowoczesnej organizacji. Najważniejsze aspekty rozwijane podczas zajęć dotyczą planowania i alokacji zasobów pracy, oceny pracy i pracowników, systemów motywowania, rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. |
Pełny opis: |
Tematy wykładów Istota procesu komunikacji i negocjacji. Autoprezentacja. Faza przygotowania negocjacji. Faza wstępna - prenegocjacje. Faza główna - negocjacje w równej pozycji, dysproporcja pozycji, impas. Faza finalizowania. Taktyki argumentacji. Od pracy do kapitału ludzkiego. Praca w zespole. Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. Ocena pracy i pracowników. Systemy motywowania pracowników. Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. Organizacja procesów personalnych. Tematy ćwiczeń Istota procesu komunikacji, elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Autoprezentacja - ćwiczenia praktyczne. Symulacje uwzględniające wykorzystanie poszczególnych faz procesu negocjacyjnego: faza przygotowania negocjacji, faza wstępna, faza główna, faza finalizacji. Identyfikacja modeli zarządzania ludźmi w organizacji. Praca w zespole. Planowanie zatrudnienia. Ocenianie pracowników. Wybrane systemy szkoleń. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. |
Literatura: |
1. Mysliwiec G. 2007 Techniki i triki negocjacyjne, czyli jak negocjują profesjonaliści. Difin, Warszawa 2. Król H., Ludwiczyński A. 2006 Zarządzanie zasobami ludzkimi Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 3. Armstrong M. 2007 Zarządzanie zasobami ludzkimi Oficyna Ekonomiczna, Kraków 4. Nęcki Z. 2005 Negocjacje w biznesie Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 5. Covey S.R. 2003 7 nawyków skutecznego działania Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 6. Hardingham A. 1999 Praca w zespole Wydawnictwo Petit, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Student ma wiedze niezbędną do rozumienia procesu negocjacji, zna fazy procesu oraz techniki i style negocjacji. Student ma wiedze niezbędną do rozumienia procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacji, w tym zna cele i przykłady analizy pracy, metody oceniania pracowników, narzędzia motywowania, główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego oraz znaczenie kultury organizacyjnej. Student umie zastosować wybrane techniki negocjacji w praktyce, potrafi identyfikować różne style negocjacji. Potrafi zastosować w procesie negocjacji właściwe elementy zachowania werbalnego i niewerbalnego. Posiada umiejętność wyszukiwania potrzebnych informacji o organizacji i otoczeniu oraz stosownie do istniejących warunków twórczo wspomóc procesy: planowania, zatrudnienia, oceny, motywacji i rozwoju pracowników. Student ma świadomość znaczenia współpracy jako elementu kapitału społecznego niezbędnego do rozwoju organizacji i grup. Rozumie znaczenie i odpowiedzialność w procesie komunikacji za właściwy dobór sposobu i środka przekazu. Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju (zawodowego, osobistego). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: rozwiązanie zadania problemowego, analiza przypadku demonstracja praktycznych umiejętności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.