Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie systemów technicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: A.s1.PSTXX.SM.OZEXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie systemów technicznych
Jednostka: Instytut Inżynierii Rolniczej i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Student uzyskuje kompetencje w zakresie twórczego rozwiązywania problemów technicznych w obszarze systemów technicznych związanych z odnawialnymi źródłami energii. Nabywa umiejętności formułowania wymagań projektowych i budowania samodzielnie zbiorów założeń oraz kryteriów. Ocenia rozwiązania techniczne maszyn i urządzeń OZE w oparciu o kryteria. Potrafi wyznaczyć konstrukcję złożonego systemu technicznego. Wykorzystuje metody CAD.

Pełny opis:

Wykłady

Projektowanie obiektów i procesów jako podstawowy element działalności inżynierskiej. Obiekty techniczne w ujęciu systemowym. Zapis istoty działania systemu technicznego. Projektowanie techniczne i jego struktura: formułowanie problemu, analiza, ocena, synteza. Spełnianie wymagań i ograniczeń (założenia i kryteria Dyrektywa maszynowa. System techniczny - analiza, synteza, modelowanie. Niezawodność ST. Miary uporządkowania ST. Optymalizacja konstrukcji. Zadania i metody optymalizacji w projektowaniu. Zasady konstrukcji. Technologiczność konstrukcji. Sposoby zmniejszania masy i wymiarów maszyn i ich części. Projektowanie mechatroniczne Inżynieria odwrotna i jej narzędzia w projektowaniu.

Ćwiczenia

Rozeznanie problemu - aktualny stan techniki, analiza trendów rozwojowych w konstrukcji systemów OZE

i obróbki odpadów. Specyfikacja wymagań. Istota działania - zapis systemowy .Określenie struktury funkcjonalnej projektowanego systemu technicznego. Opracowanie karty struktur Ocena i wybór koncepcji konstrukcyjnej. Warianty postaci konstrukcyjnej -wybór rozwiązania. Plan obliczeń. Obliczenia wybranych podzespołów. Opracowanie dokumentacja technicznej. Rysunek systemu technicznego. Dokumentacja ofertowa. Prezentacja i ocena projektu.

Literatura:

1. Osiński Z., Wróbel J. 1995 Teoria konstrukcji PWN, W-wa 1975 Teoria konstrukcji

PWN, W-wa

2. Ślipek z., Fraczek J. 2007 Specyfikacja wymagań projektowych dla maszyn rolniczych Cz. I, II Inżynieria Rolnicza, Kraków

3. Dietrych J. i inni 1985 Podstawy konstrukcji maszyn WNT, W-wa

4. AutoCAD 2016- instrukcja użytkownika. Autodesk, W-wa

5 Ślipek Z., Francik S., Frączek J., Knapczyk A 2016: Methodological aspects of conceptual design of an agricultural machine by the case of a tunnel spraying machine. Agricultural Engineering 2016, Vol. 20, No. 4 pp. 197-208. ISNN 2083-1587; e-ISNN 2449-5999. DOI: 10.1515.

6. Polskie normy -projektowanie PKN- 2015, W-wa

Efekty uczenia się:

PST W1

Ma uporządkowaną wiedzę związaną z metodologią projektowania inżynierskiego. Zna strukturę procesu

projektowego.

PST W2

Zna zastosowania materiałów konstrukcyjnych do projektowania systemów technicznych oraz w innej działalności inżynierskiej

PST U1

Potrafi wykreować konstrukcję złożonego systemu technicznego przeznaczonego dla obszaru OZE lub obróbki

odpadów

PST U2

Potrafi modyfikować, modernizować i diagnozować środki techniczne stosowane w obszarze OZE lub przy

obróbce i transporcie odpadów

PST K1

Przedstawia problem projektowy uwzględniając specyfikę produkcji w obszarze OZE lub obróbki odpadów.

Współpracuje w zespole podczas prac projektowych.

Metody i kryteria oceniania:

Efekt kształcenia dla przedmiotu – PST W1

Na ocenę 3.0 Wymienia i opisuje wszystkie elementy struktury procesu projektowego, ale z błędami

Na ocenę 4.0 Poprawnie wyjaśnia wszystkie elementy struktury procesu projektowego. Podaje przykłady.

Na ocenę 5.0 Poprawnie i profesjonalnie, na przykładach, wyjaśnia wszystkie elementy struktury procesu projektowego.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – PST W2

Na ocenę 3.0 Potrafi zaproponować odpowiednie do warunków i zadań realizowanych przez system techniczny, materiały konstrukcyjne

Na ocenę 4.0 Zna właściwości materiałów konstrukcyjnych i wykorzystuje tę wiedzę w pracach projektowych

Na ocenę 5.0 Zna właściwości materiałów konstrukcyjnych i wykorzystuje tę wiedzę w optymalizacji materiałowych cech konstrukcyjnych podczas projektowania

Efekt kształcenia dla przedmiotu – PST U1

Na ocenę 3.0 Potrafi wykreować i zapisać koncepcje, postać konstrukcyjną złożonego systemu technicznego,

ale z błędami.

Na ocenę 4.0 Potrafi wykreować i zapisać koncepcje, postać konstrukcyjną złożonego systemu technicznego, konstrukcję systemu technicznego, wykorzystując narzędzia informatyczne.

Na ocenę 5.0 Potrafi wykreować i zapisać koncepcję, postać konstrukcyjną złożonego systemu technicznego,

konstrukcję systemu technicznego (uwzględniającą zasady optymalizacji, technologiczność konstrukcji), wykorzystując narzędzia informatyczne.

Efekt kształcenia dla przedmiotu – PST U2

Na ocenę 3.0 Potrafi zaproponować nieznaczne zmiany konstrukcji systemu technicznego

Na ocenę 4.0 Wyznacza uzasadnione zmiany konstrukcji systemu technicznego

Na ocenę 5.0 Wyznacza uzasadnione z techniczno-ekonomicznego punktu widzenia, zmiany konstrukcji systemu technicznego

Efekt kształcenia dla przedmiotu – PST K1

Na ocenę 3.0 Przedstawia zadanie projektowe pracując w zespole.

Na ocenę 4.0 Przedstawia poprawnie zadanie projektowe, pracując w zespole ze świadomością skutków środowiskowych w przypadku realizacji projektu

Na ocenę 5.0 Przedstawia zadanie projektowe, kierując pracami zespołowymi analizując i uwypuklając ewentualne skutki środowiskowe (pozytywne, negatywne) w przypadku realizacji projektu

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)