Elektyw I: Towaroznawstwo produktów węglowodanowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.KTW.9WTPW.SI.TTWTX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elektyw I: Towaroznawstwo produktów węglowodanowych |
Jednostka: | Katedra Technologii Węglowodanów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie Słuchaczom wiedzy z zakresu towaroznawstwa szeroko pojętych produktów węglowodanowych oraz zapoznanie Słuchacza z metodami i zasadami oznaczeń, które służą do prawidłowej oceny towaroznawczej w/w produktów. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie Słuchaczom wiedzy z zakresu towaroznawstwa szeroko pojętych produktów węglowodanowych oraz zapoznanie Słuchacza z metodami i zasadami oznaczeń, które służą do prawidłowej oceny towaroznawczej w/w produktów. |
Literatura: |
Wyczański S., Cukiernictwo. PWSZ, Olsztyn 1973. Wyczański S., Produkcja kakao. WPLiS, Warszawa 1968. Marshalkin, Technologija konditierskich izdielij. Pishtschewaja Promishliennost, Moskwa 1978. Lees R. Jackson E.B., Sugar Confectionery and Chocolate Manufacture. Leonard Hill Books an Intertext Publisher. Aylesbury 1973. Minifie B.W., Chocolate, Cocoa and Confectionery. Aspen Publishers Incorporation. Gaithersburg, Maryland, 1999. Lisińska G., Leszczyński W. : Potato science and technology , Elsevier Applied Science, London - New York, 1989. Boruch M., Nowakowska K. : Technologia spożywczych suszów ziemniaczanych, Skrypt Politechniki Łódzkiej , Łódź, 1991 Technologia przetwórstwa węglowodanów, praca zbiorowa pod red. M. Pałasińskiego, Skrypt AR, Kraków, 2005 Lisińska G., Leszczyński W., Golachowski A., Regiec P., Pęksa A., Kita A., Ćwiczenia z technologii przetwórstwa węglowodanów, Skrypt AR, Wrocław, 2002 Polskie Normy dotyczące przetwórstwa ziemniaczanego i wyrobów czekoladowych: PN, PN - ISO, wydawnictwo Normalizacyjne , Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Opis efektów kształcenia Wiedza Objaśnia towaroznawczą charakterystykę cukru, źródła pozyskania, metody kontroli produkcji i zanieczyszczeń. Wskazuje różnice w produkcji i właściwościach skrobi modyfikowanych. Zna i jest w stanie scharakteryzować różne wyroby ziemniaczane. Zna i jest wstanie rozróżnić produkcję i właściwości różnych wyrobów cukierniczych. Umiejętności Potrafi przeprowadzić analizę towaroznawczą różnego rodzaju produktów tj. cukru, modyfikatów skrobiowych, produktów ziemniaczanych, wyrobów czekoladowych i pieczywa cukierniczego trwałego. Kompetencje społeczne Nabiera odpowiedzialności za działanie w grupie, kreatywnie rozwiązuje postawione mu problemy, nabiera dbałości o miejsce pracy Nabiera umiejętności krytycznej oceny przedstawionych mu wiadomości oraz wyrażania opinii zgodnie z zasadami etyki |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Student nie opanował wiedzy dotyczącej objaśnia towaroznawczej charakterystyki cukru, źródeł pozyskania, metod kontroli produkcji i zanieczyszczeń. Student nie opanował wiedzy dotyczącej wskazania różnic w produkcji i właściwościach skrobi modyfikowanych. Nie zna i nie jest w stanie scharakteryzować różne wyroby ziemniaczane. Student nie zna i nie jest wstanie rozróżnić produkcji i właściwości różnych wyrobów cukierniczych Student nie potrafi przeprowadzić analizy towaroznawczej różnego rodzaju produktów węglowodanowych Student nie nabiera odpowiedzialności za działanie w grupie, nie rozwiązuje kreatywnie postawionych mu problemów, i nie nabiera dbałości o miejsce pracy. Student nie nabiera umiejętności krytycznej oceny przedstawionych mu wiadomości oraz wyrażania opinii zgodnie z zasadami etyki. Na ocenę 3 Student słabo opanował wiedzę dotyczącą objaśnia towaroznawczej charakterystyki cukru, źródeł pozyskania, metod kontroli produkcji i zanieczyszczeń Student słabo opanował wiedzę dotyczącą wskazania różnic w produkcji i właściwościach skrobi modyfikowanych. W niewielkim stopniu zna i jest w stanie scharakteryzować różne wyroby ziemniaczane Student słabo opanował wiedzę dotycząca różnic w produkcji i właściwościach różnych wyrobów cukierniczych. Student w niewielkim stopniu potrafi przeprowadzić analizę towaroznawczą różnego rodzaju produktów węglowodanowych Student w niewielkim stopniu nabiera odpowiedzialności za działanie w grupie, kreatywnie rozwiązuje postawione mu problemy, i nabiera dbałości o miejsce pracy. Student w niewielkim stopniu nabiera umiejętności krytycznej oceny przedstawionych mu wiadomości oraz wyrażania opinii zgodnie z zasadami etyki. Na ocenę 4 Student dobrze opanował wiedzę dotyczącą objaśnia towaroznawczej charakterystyki cukru, źródeł pozyskania, metod kontroli produkcji i zanieczyszczeń Student dobrze opanował wiedzę dotyczącą różnic w produkcji i właściwościach skrobi modyfikowanych. Dobrze zna i jest w stanie scharakteryzować różne wyroby ziemniaczane Student dobrze opanował wiedzę dotyczącą różnic w produkcji i właściwościach różnych wyrobów cukierniczych. Student dobrze potrafi przeprowadzić analizę towaroznawczą różnego rodzaju produktów węglowodanowych Student w dużym stopniu nabiera odpowiedzialności za działanie w grupie, kreatywnie rozwiązuje postawione mu problemy, i nabiera dbałości o miejsce pracy. Student w dużym stopniu nabiera umiejętności krytycznej oceny przedstawionych mu wiadomości oraz wyrażania opinii zgodnie z zasadami etyki. Na ocenę 5 Student bardzo dobrze opanował wiedzę dotyczącą objaśnia towaroznawczej charakterystyki cukru źródeł pozyskania, metod kontroli produkcji i zanieczyszczeń Student bardzo dobrze opanował wiedzę dotyczącą różnic w produkcji i właściwościach skrobi modyfikowanych. Bardzo dobrze zna i jest w stanie scharakteryzować różne wyroby ziemniaczane Student bardzo dobrze opanował wiedzę dotyczącą różnic w produkcji i właściwościach różnych wyrobów cukierniczych Student bardzo dobrze potrafi przeprowadzić analizę towaroznawczą różnego rodzaju produktów węglowodanowych Student w bardzo dużym stopniu nabiera odpowiedzialności za działanie w grupie, kreatywnie rozwiązuje postawione mu problemy, i nabiera dbałości o miejsce pracy. Student w bardzo dużym stopniu nabiera umiejętności krytycznej oceny przedstawionych mu wiadomości oraz wyrażania opinii zgodnie z zasadami etyki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.