Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elektyw humanistyczny 2: Projektowanie graficzne i komunikacja wizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: T.F3.HU21.SI.TBSBZ.T
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elektyw humanistyczny 2: Projektowanie graficzne i komunikacja wizualna
Jednostka: Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii
Grupy: Browarnictwo i słodownictwo, 3 sem, SI
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Wykłady

Tematyka zajęć:

- Proces projektowania opakowań/etykiet, znak graficzny w komunikacji społecznej, rola znaku graficznego w procesie komunikowania się z potencjalnym odbiorcą,

- Proces projektowania skutecznej etykiety na piwo (etapy projektowania, pomysł, grupa docelowa, generowanie pomysłów, efekt, wzrost sprzedaży.

- Projekt dostosowany do profilu produktu. (Jak dostosować projekt do konkretnej grupy docelowej). Grupa docelowa. Czym jest i jak do niej trafić? (Charakterystyka grup, czynniki psychologiczne),

- Jak sprzedać produkt? czyli o skutecznej komunikacji produktu z odbiorcą. (Dlaczego Jeden produkt sprzedaje się lepiej od drugiego? projektowanie skutecznej komunikacji produktu z odbiorcą, rola reklamy w tym procesie),

- Marketing -czyli jak sprzedać gotowy projekt? (Kilka słów o roli marketingu w promocji określonego produktu).Czynniki wpływające na właściwy odbiór projektu etykiety/opakowania,

- Zagadnienia techniczne związane z projektowaniem i drukowaniem etykiet (Kolory w systemie CMYK- rozdzielczość- margines na spad- format oprogramowania- wybór czcionki, odpowiednie programy i formaty druku, uszlachetnienia).

Literatura:

Podstawowa

1. LOGO DESIGN LOVE, David Airey, rok wydania 2001

Uzupełniająca

1. Historia Reklamy, Stephanie Pinkas i Marc Loiseau, Taschen

2. Ponadczasowe logo – projektowanie znaków odpornych na działanie czasu, Jack Gernsheimer, Helion

Efekty uczenia się:

WIEDZA - zna i rozumie:

- techniki i sposoby tworzenia projektów etykiet na opakowania piwa i innych napojów alkoholowych;

- jest zdolny do krytycznej oceny i analizy projektów graficznych, etykiet i opakowań na produkty browarnicze

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do:

- ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, oraz rozwoju osobistego osiąganego także poprzez rozwój zainteresowań z dyscyplin humanistycznych i społecznych

- uznania roli grafiki projektowej w procesach kształcenia prawidłowych relacji z odbiorcą.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie testu wiedzy lub pracy projektowej – minimum 51%.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Bigaj, Aleksander Poreda
Prowadzący grup: Piotr Bigaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-27
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Bigaj, Aleksander Poreda
Prowadzący grup: Piotr Bigaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Bigaj, Aleksander Poreda
Prowadzący grup: Piotr Bigaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)