Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elektyw kierunkowy II: Zdobywanie atrakcyjnego zatrudnienia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: T.F2.EK2k.SM.TTZXX.T
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elektyw kierunkowy II: Zdobywanie atrakcyjnego zatrudnienia
Jednostka: Katedra Technologii Węglowodanów i Przetwórstwa Zbóż
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem nauczania tego przedmiotu jest wprowadzenie słuchaczy w podstawowe zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, zapoznanie ze znaczeniem kreatywnego podejścia w myśleniu i działaniu, nauczenie umiejętności przygotowania podstawowych dokumentów niezbędnych przy poszukiwaniu pracy, nauczenie umiejętności rozmowy z pracodawcą, nauczenie umiejętności samooceny własnych zdolności i predyspozycji.

Pełny opis:

Treść kształcenia

Ocena predyspozycji zawodowych osoby starającej się o pracę.

Psychika a bezrobocie. Fazy bezrobocia.

Konfrontacja z rzeczywistością rynku pracy. Autopromocja i autoprezentacja. Mocne i słabe strony każdego człowieka. Techniki poszukiwania pracy.

Przygotowanie podań o pracę. List motywacyjny. Curriculum Vita. Kwestionariusz osobowy.

Rozmowa kwalifikacyjna. Przygotowanie do rozmowy – strój, powitanie, zachowanie w trakcie, obserwacje osoby prowadzącej interview. Najczęściej zadawane pytania.

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. Prawdziwość odpowiedzi i jej znaczenie. Przeprowadzenie testu przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Nakłonienie do pracy z sobą samym – w celu wyeliminowania słabych punktów.

Pojęcie asertywności. Podstawowe prawa asertywności (pewność siebie). Szczegółowe prawa związane z różnoraką działalnością. Jak radzić sobie z krytyką. Wyrażanie negatywnych uczuć. Odmowa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M.J. Yate, Knock`em Dead With Great Answers to Tough Interview Questions. B. Adams, Inc. 1991.

2. H.A. Medley, Sweaty Palms: The Neglected Art. Of Being Interviewed. Ten Speed Press 1984.

3. P. Hellmann, Ready Aim, You`re Hired ! How to Job Interview Succesfully Anytime, Anywhere, With Anyone. ACACOM, 1986.

Literatura uzupełniająca:

1. R.Maggio, How to say it. Prentice Hall, Paramus, N.J., 1990.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Wie na czym polegają predyspozycje zawodowe. Zna fazy bezrobocia.

Zna swoje mocne i słabe strony. Zna techniki poszukiwania pracy. Zna zasady pisania podań o pracę. List motywacyjny. Curriculum Vita. Kwestionariusz osobowy. Jest przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Zna najczęściej zadawane pytania.

Zna znaczenie prawdziwości odpowiedzi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wie o konieczności wyeliminowania słabych punktów. Zna pojęcie asertywności i podstawowe prawa asertywności. Wie jak radzić sobie z krytyką. Wie jak wyrażać negatywne uczucia.

Kompetencje społeczne

Kreatywnie rozwiązuje problemy. Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania swojej wiedzy.

Potrafi pracować samodzielnie oraz w grupie.

Potrafi ocenić swoje predyspozycje zawodowe. Potrafi dokonać autoprezentacji.

Potrafi przygotować podania o pracę. Potrafi odpowiednio się ubrać i zachowywać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Potrafi odpowiadać rozumnie na zadawane pytania. Potrafi w sposób prawdomówny przedstawić swoje mocne strony i unikać rozmowy na temat słabych stron. Potrafi zachowywać się asertywnie.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 2

Nie wymienia faz bezrobocia oraz technik poszukiwania pracy.

Nie wie na czym polegają predyspozycje zawodowe.

Nie zna swoich mocnych i słabych stron. Nie zna technik poszukiwania pracy. Nie zna zasad pisania podań o pracę, listu motywacyjnego, Curriculum Vita oraz kwestionariusza osobowego. Nie jest przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Nie zna najczęściej zadawane pytania.

Nie zna znaczenie prawdziwości odpowiedzi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nie wie o konieczności wyeliminowania słabych punktów. Nie zna podstawowych praw asertywności. Nie wie jak radzić sobie z krytyką i jak wyrażać negatywne uczucia.

Nie wykazuje inicjatywy w rozwiązaniu problemów.

Nie potrafi pracować w zespole.

Nie potrafi umiejętnie ocenić swoich predyspozycji zawodowych. W sposób nieodpowiedni dokonuje autoprezentacji

Nieumiejętnie przygotowuje podania o pracę. Nie posiada umiejętności asertywnego zachowania. Nieumiejętnie odpowiada na zadawane pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Na ocenę 3

Nie potrafi wymieni wszystkich faz bezrobocia oraz technik poszukiwania pracy. Ma trudności z wyjaśnieniem na czym polegają predyspozycje zawodowe.

Nie zna wszystkich swoich mocnych i słabych stron. Zna tylko kilka technik poszukiwania pracy. Zna niewiele zasad pisania podań o pracę, listu motywacyjnego, Curriculum Vita oraz kwestionariusza osobowego. Jest słabo przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Zna niewiele zadawanych pytań.

Zna częściowo znaczenie prawdziwości odpowiedzi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wie o konieczności wyeliminowania słabych punktów. Ma trudności z dokładnym wyjaśnieniem pojęcie asertywności i podaniem podstawowych praw asertywności. Wie jak radzić sobie z krytyką, ale wie jak wyrażać negatywne uczucia.

Wykazuje słabą inicjatywę w rozwiązywaniu problemów.

Pracuje w zespole, ale ma problemy z komunikacją.

Ma trudności w ocenie swoich predyspozycji zawodowych oraz autoprezentacji.

Przygotowuje niczym nie wyróżniające się spośród wielu innych podania o pracę z licznymi błędami. Odpowiada na co najmniej połowę zadawanych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Przedstawia swoje mocne strony ale nie potrafi unikać rozmowy na temat słabych stron. Ma trudności z asertywnym zachowaniem.

Na ocenę 4

Wymienia fazy bezrobocia oraz techniki poszukiwania pracy. Wie na czym polegają predyspozycje zawodowe.

Zna swoje mocne i słabe strony. Zna techniki poszukiwania pracy. Zna zasady pisania podań o pracę. List motywacyjny. Curriculum Vita. Kwestionariusz osobowy. Jest przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Zna najczęściej zadawane pytania.

Zna znaczenie prawdziwości odpowiedzi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wie o konieczności wyeliminowania słabych punktów. Zna pojęcie asertywności i podstawowe prawa asertywności. Wie jak radzić sobie z krytyką. Wie jak wyrażać negatywne uczucia.

Wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów.

Potrafi pracować w zespole. Jeśli to konieczne umie pracować samodzielnie.

Potrafi ocenić swoje predyspozycje zawodowe. Dokonuje autoprezentacji.

Poprawnie przygotowuje podania o pracę. Potrafi odpowiednio się ubrać i zachowywać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Odpowiada rozumnie na większość zadawanych pytań. Potrafi przedstawić swoje mocne strony i stara się unikać rozmowy na temat słabych stron. Potrafi zachowywać się asertywnie.

Na ocenę 5

Wymienia bezbłędnie fazy bezrobocia oraz techniki poszukiwania pracy. Umiejętnie wskazuje i wyjaśnia na czym polegają predyspozycje zawodowe.

Zna swoje mocne i słabe strony. Zna i wyjaśnia techniki poszukiwania pracy. Zna i wyjaśnia szczegółowo zasady pisania podań o pracę, listu motywacyjnego, Curriculum Vita oraz kwestionariusza osobowego. Jest bardzo dobrze przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Zna najczęściej zadawane pytania.

Zna i rozumie znaczenie prawdziwości odpowiedzi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wie o konieczności wyeliminowania słabych punktów i podaje sposoby. Zna pojęcie asertywności i podstawowe prawa asertywności, potrafi je omówić. Wie jak radzić sobie z krytyką oraz proponuje możliwe rozwiązania. Wie jak wyrażać negatywne uczucia.

Wykazuje inicjatywę w kreatywnym rozwiązywaniu problemów. Systematycznie poszerza swoją wiedzę.

Potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole. Integruje grupę pełniąc funkcje lidera.

Potrafi umiejętnie ocenić swoje predyspozycje zawodowe. Prawidłowo oraz w sposób bardzo ciekawy dokonuje autoprezentacji.

Przygotowuje interesujące i wyróżniające się podania o pracę. Potrafi odpowiednio się ubrać i zachowywać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Odpowiada rozumnie na zadawane pytania. Potrafi w sposób prawdomówny przedstawić swoje mocne strony i skutecznie unika rozmowy na temat słabych stron. Potrafi zachowywać się asertywnie.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)