Seminarium specjalizacyjne II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.2s.SSP2.SM.TTZTF.T |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne II |
Jednostka: | Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii Technicznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Seminarium kształtuje u studentów umiejętności samodzielnego studiowania literatury fachowej krajowej i zagranicznej, jak również korzystania z nabytej wiedzy w celu przygotowania do samodzielnego pisania prac naukowych oraz przygotowania i przedstawienia pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej), ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji multimedialnej. Ma na celu ukształtować również umiejętność krytycznego korzystania ze źródeł bibliograficznych, interpretowania danych literaturowych. Student zaznajamia się z formalnymi zasadami i warunkami pisania prac naukowych. Uzyskuje umiejętności wykorzystania nabytej w czasie studiów wiedzy do analizy konkretnego problemu. |
Pełny opis: |
Treść kształcenia Przypomnienie metodologii i techniki przygotowania prac naukowych pisemnych i ustnych. Omówienie struktury pracy naukowej. Przypomnienie zasady wykorzystania literatury dotyczącej przedmiotu badań z zachowaniem prawa własności intelektualnej autorów. Przedstawienie działalności naukowej Katedry, jako przykład odpowiedniego planowania eksperymentu/badań, stawiania hipotez badawczych, właściwej prezentacji uzyskanych wyników i ich interpretacji, a także formułowania wniosków; Prezentacje przygotowane i przedstawione przez studentów dotyczące zagadnień związanych z technologiami fermentacyjnymi oraz mikrobiologia żywności. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Godziszewski J., 1987. Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Jak pisać pracę magisterską. KUL Lublin. 2. Informacje dla studenta oraz nauczyciela - opiekuna i recenzenta pracy dyplomowej z wykorzystaniem modułu APD; http://www.ar.krakow.pl/. 3.Majchrzak J., Jadwiga Majchrzak, Tadeusz Mendel. 2010. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Wrocław. 4. Majchrzak J., Mendel T., 1999. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań. Literatura uzupełniająca: 5. Praca zbiorowa pod red. L. Jabłonowskiej, P. Wachowiaka, S. Wincha, 2008. Prezentacja profesjonalna. Wyd. Difin Warszawa. 6. Urban S., Ładoński W., 2003. Jak napisać dobra pracę magisterską. Wydanie piąte, uzupełnione, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław. 7. Zasady i wskazówki pisania prac dyplomowych (www.ur.krakow.pl). 8. Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Zna metodologię i technikę pisania i prezentowania prac naukowych. Umiejętności Formułuje cel, zakres pracy, dobiera źródła literaturowe, konstruuje tabele, wykresy i inne elementy graficzne pracy. Wykazuje umiejętność prawidłowego wnioskowania. Wykazuje umiejętność precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawiania pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej), ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji multimedialnej. Kompetencje społeczne Wykazuje aktywność w trakcie dyskusji, przekazując informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie zna podstawowych zasad ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Nie zna metodologii i techniki pisania i prezentowania prac naukowych Nie potrafi formułować i zestawiać podstawowych elementów pracy naukowej oraz nie wykazuje umiejętności prawidłowego wniosków Nie wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawienia pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej) Kompetencje społeczne Nie wykazuje aktywności w trakcie dyskusji, nie przekazuje informacji o działaniach na rzecz produkcji żywności. Nie potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 3 Zna niektóre zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Zna podstawy metodologii i techniki pisania i prezentowania prac naukowych. W stopniu podstawowym potrafi formułować i zestawiać elementy pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się, ale słabo przygotowuje i przedstawia swoją pracę/prezentację (pisemnie lub ustnie) Kompetencje społeczne Wykazuje słabą aktywność w trakcie dyskusji, przekazując niektóre informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Nie potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 4 Zna wymagane zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, ale w niewielkim stopniu uwzględnię ich w swoich działaniach. Zna metodologię i technikę pisania i prezentowania prac naukowych. W stopniu zadowalającym potrafi formułować i zestawiać elementy pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowuje i przedstawia swoją pracę/prezentację (pisemnie lub ustnie) Kompetencje społeczne Wykazuje aktywność w trakcie dyskusji, przekazując informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 5 Zna wymagane zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego i uwzględnię je w swoich działaniach. Zna i stosuje w pełni metodologię i technikę pisania i prezentowania prac naukowych Potrafi w pełni formułować i zestawiać podstawowe elementów pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawienia pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej), doskonale posługując się możliwościami multimedialnymi Kompetencje społeczne Wykazuje dużą aktywność w trakcie dyskusji, przekazując wyczerpująco i rzeczowo informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi precyzyjnie wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.