Seminarium specjalizacyjne I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.1s.SSP1.SM.TTZTI.T |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne I |
Jednostka: | Katedra Inżynierii i Aparatury Przemysłu Spożywczego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest zapoznanie się z podstawowymi zasadami pisania prac naukowych a w szczególności pracy magisterskiej Student ma możliwość zaprezentowanie założeń do pracy magisterskiej. Dodatkowo uzyskuje on umiejętność wyszukiwania informacji na dowolny, wskazany temat, przygotowania i przedstawienia ich w formie prezentacji graficznej oraz precyzyjnego porozumiewania się. |
Pełny opis: |
Treść kształcenia Podstawowe zasady pisania pracy naukowej. Zasady planowania eksperymentów w zakresie doświadczeń czynnikowych. Prezentacja wskazanego przez prowadzącego problemu naukowego lub popularno naukowego. Dopuszczalne tematy zaproponowane przez studenta. Prezentacja założeń do pracy magisterskiej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Achremowicz B., Wesołowska-Janczarek M. 2001. Poradnik dla dyplomantów. Wyd. AR w Lublinie. 2. Jabłonowska L., Wachowiak P., Winch S. (red.) 2008. Prezentacja profesjonalna. Wyd. Difin Warszawa. 3. Majchrzak J., Mendel T., 2009. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Wyd. AE w Poznaniu. 4. Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN Warszawa. 5. Czasopisma krajowe (np. Żywność, Nauka Technologia, Jakość; Przemysł Spożywczy itp.) i zagraniczne (np. Journal of Food Engineering; Carbohydrate Polymers itp.) z technologii I inżynierii żywności. 6. Procedura przygotowywania prac dyplomowych przez studentów Wydziału Technologii Żywności (WTŻ) Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie http://wtz.ur.krakow.pl/zasoby/8/Procedura.pdf Literatura uzupełniająca 1. Urban S., Ładoński W., 2003. Jak napisać dobra pracę magisterską. Wydanie piąte, uzupełnione, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2. Informacje dla studenta oraz nauczyciela - opiekuna i recenzenta pracy dyplomowej z wykorzystaniem modułu APD; http://www.ar.krakow.pl/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe zasady pisania pracy naukowej. Zna zasady planowania eksperymentu. Umiejętności Wyszukuje informacje na dowolny, wskazany temat. Przedstawia ją w formie prezentacji graficznej. Formułuje założenia do pracy naukowej, określa jej cel i zakresy, właściwie dobiera literaturę przedmiotu. Wykazuje umiejętność prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków Posiada umiejętność precyzyjnego formułowania myśli i porozumiewania się w zakresie wskazanej tematyki. Kompetencje społeczne Wykazuje aktywność w trakcie dyskusji dotyczącej różnych zagadnień związanych produkcją żywności i problematyką pokrewną Jest otwarty na konstruktywną krytykę i gotowy rozważyć propozycje innych osób. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie zna podstawowych zasad pisania pracy naukowej Nie zna zasad planowania eksperymentu Nie potrafi wyszukać informacji na zadany temat i przedstawić jej w formie prezentacji graficznej Formułuje założenia do pracy naukowej, określa jej cel i zakres, właściwie dobiera literaturę przedmiotu. Wykazuje umiejętność prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków Nie posiada umiejętności precyzyjnego formułowania myśli i porozumiewania się w zakresie wskazanej tematyki. W trakcie dyskusji dotyczącej omawianych zagadnień nie wykazuje żadnej aktywności Nie jest otwarty na krytykę i nie potrafi rozważyć propozycji innych osób Na ocenę 3 Zna niektóre zasady pisania pracy naukowej Zna wybiórczo zasady planowania eksperymentu Wyszukuje informację na wskazany temat i w ograniczonym stopniu przedstawia ją w formie prezentacji graficznej. W stopniu podstawowym formułuje założenia do pracy naukowej, określa jej cel i zakres, właściwie dobiera literaturę przedmiotu. Nie wykazuje umiejętności prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków Wykazuje w wąskim zakresie umiejętność precyzyjnego formułowania myśli i porozumiewania się w zakresie wskazanej tematyki W trakcie dyskusji dotyczącej omawianych zagadnień wykazuje niską aktywność Nie jest otwarty na krytykę, ale potrafi rozważyć propozycje innych osób Na ocenę 4 Zna wymagane zasady pisania pracy naukowej, ale ma trudności wykorzystać je w praktyce Zna wymagane zasady planowania eksperymentu Wyszukuje informację na wskazany temat i przedstawia ją w formie prezentacji graficz-nej W stopniu zadowalającym potrafi napisać pracę naukową Potrafi w szerszym zakresie formułować myśli i porozumiewać się w zakresie wskazanej tematyki. W trakcie dyskusji dotyczącej omawianych zagadnień wykazuje umiarkowaną aktywność Jest otwarty na krytykę i gotowy rozważyć propozycji innych osób Na ocenę 5 Zna wymagane zasady pisania pracy naukowej i wykorzystuje je w praktyce Uwzględnia w swoich działaniach zasady planowania eksperymentu Potrafi przygotować prezentację na dowolny temat Potrafi prawidłowo napisać pracę naukową Potrafi precyzyjnie formułować myśli i porozumiewać się w zakresie wskazanej tematyki. W trakcie dyskusji dotyczącej omawianych zagadnień wykazuje dużą aktywność Jest otwarty na konstruktywną krytykę i potrafi rozważyć propozycje innych osób |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.