Seminarium specjalizacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.1s.SSP1.NM.TTZTO.T |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne |
Jednostka: | Katedra Technologii Owoców, Warzyw i Grzybów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Seminarium kształtuje u studentów świadomość konieczności śledzenia i przyswajania nowości z zakresu wiedzy o żywności w celu uzupełniania wiedzy specjalistycznej. Seminarium uczy samodzielnego studiowania fachowej literatury krajowej i zagranicznej, jak również korzystania z nabytej wiedzy w celu przygotowania materiałów do raportu na temat żywności. Ma na celu ukształtować również umiejętność krytycznego korzystania i interpretowania danych literaturowych. Student uzyskuje umiejętności wykorzystania nabytej w czasie studiów wiedzy do analizy problemu z nauk o żywności. |
Pełny opis: |
Omówienie struktury referatowego wystąpienia naukowego. Omówienie zasobów dostępnych w bibliotekach wyższych uczelni i innych na terenie Krakowa. Omówienie metod i technik przygotowania prac naukowych pisemnych i ustnych. Zasady wykorzystania literatury dotyczącej przedmiotu opracowania z zachowaniem prawa własności intelektualnej autorów. Przedstawienie działalności naukowej Katedry, jako przykład odpowiedniego planowania eksperymentu/badań, stawiania hipotez badawczych, właściwej prezentacji uzyskanych wyników i ich interpretacji, a także formułowania wniosków; Prezentacje przygotowane i przedstawione przez studentów dotyczące zagadnień związanych z produkcją i wykorzystaniem żywności prozdrowotnej, jej wpływu na organizm człowieka oraz trendów jej rozwoju. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Czasopisma naukowe i branżowe związane z naukami o żywności i przetwórstwem żywności. 2. Bielcowie E. i J. 2007. Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Wyd. EJB, Kraków. 3. Jabłonowska J. Wachowiak P., Winch S. 2008. Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka Wyd. Difin Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN. 2. Blogi internetowe, np. blog.2EDU. Peszko P. Jak tworzyć prezentacje które działają. http://blog.2edu.pl/prezentacje-szablony-powerpoint-jak-tworzyc |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe zasady prawa autorskiego. Zna sposoby cytowania literatury. Identyfikuje aktualne zagadnienia z obszaru nauk o żywności w zakresie przetwórstwa surowców roślinnych (owoców, warzyw i grzybów). Umiejętności Formułuje cel, zakres opracowania, dobiera źródła literaturowe z wykorzystaniem źródeł dostępnych w bibliotekach i w internetowych bazach danych. Wykazuje umiejętność precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawiania pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej), ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji multimedialnej Kompetencje społecznea Wykazuje aktywność w trakcie dyskusji, przekazując informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie zna podstawowych zasad ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Nie zna metodologii i techniki pisania i prezentowania prac naukowych Nie potrafi formułować i zestawiać podstawowych elementów pracy naukowej oraz nie wykazuje umiejętności prawidłowego wniosków Nie wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawienia pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej) Kompetencje społeczne Nie wykazuje aktywnośi w trakcie dyskusji, nie przekazuje informacji o działaniach na rzecz produkcji żywności. Nie potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 3 Zna niektóre zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Zna podstawy metodologii i techniki pisania i prezentowania prac naukowych. W stopniu podstawowym potrafi formułować i zestawiać elementy pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się, ale słabo przygotowuje i przedstawia swoją pracę/prezentację (pisemnie lub ustnie) Kompetencje społeczne Wykazuje słabą aktywność w trakcie dyskusji, przekazując niektóre informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Nie potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 4 Zna wymagane zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, ale w niewielkim stopniu uwzględnię ich w swoich działaniach. Zna metodologię i technikę pisania i prezentowania prac naukowych. W stopniu zadowalającym potrafi formułować i zestawiać elementy pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowuje i przedstawia swoją pracę/prezentację (pisemnie lub ustnie) Kompetencje społeczne Wykazuje aktywność w trakcie dyskusji, przekazując informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań Na ocenę 5 Zna wymagane zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego i uwzględnię je w swoich działaniach. Zna i stosuje w pełni metodologię i technikę pisania i prezentowania prac naukowych Potrafi w pełni formułować i zestawiać podstawowe elementów pracy naukowej oraz wykazuje umiejętność wyciągania wniosków Wykazuje umiejętności precyzyjnego porozumiewania się oraz przygotowania i przedstawienia pracy/prezentacji (pisemnej lub ustnej), doskonale posługując się możliwościami multimedialnymi Kompetencje społeczne Wykazuje dużą aktywność w trakcie dyskusji, przekazując wyczerpująco i rzeczowo informacje o działaniach na rzecz produkcji żywności. Potrafi precyzyjnie wybrać priorytety służące realizacji określonych celów i/lub zadań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.