Negocjacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.NEG.1A.NM.RZAPX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: |
Zarządzanie w przedsiębiorstwie, 1 sem, niestacj. mgr. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Nabycie podstawowych wiadomości dotyczących negocjacji a także umiejętności stosowania w praktyce technik negocjowaniaPojęcie negocjacji, proces komunikacji, strategie i taktyki negocjacji, tezy negocjacji, zespół negocjacyjny, asertywność w negocjacjach, techniki obsługi klenta |
Pełny opis: |
Wykłady:1. Pojęcie negocjacji, negocjator, mediator, istota negocjacji, ich rodzaje i treść (1h)2.Elementy procesu komunikacji, ogniwa przekazu informacji, kiedy negocjować a kiedy nie należy prowadzić negocjacji (1H)3.Taktyki i strategie negocjacyjne, zachowania niewrbalne w negocjacjach.Film - Techniki negocjacji. (2h) 4.Style negocjowania i ich charakterystyka (1h) 5.Fazy i czynności w procesie negocjowania (1h) 6.Zespół negocjacyjny - podział ról i zadania (1h) 7.Najczęściej popełniane błędy w negocjacjach (1h) 8.Typy klienta i jak ich obsługiwać. Film: Psychologia obsługi klienta (2h) 9.Asertywność w negocjacjach. Film: Asertywnosć (2h) 10.Wykorzystanie telefonu w negocjacjach i obsłudze klienta (2h) 11.Sztuka przemawiania a sukces w negocjacjach (1h) Ćwiczenia: 1.Negocjator, mediator, negocjacje, dlaczegom negocjujemy i rodzaje negocjacji (1h) 2.Okreslenie zalet i wad negocjacji bezpośrednich i pośrednich, zachowania niewerbalne w negocjacjach (1h) 3.Rozpoznawanie stylów negocjowania, negocjacje miękkie, twarde, rzeczowe (1h) 4.Przykład negocjacji handlowych - dyskusja nad filmem - techniki negocjacji (1h) 5.Insceniazacja - negocjacje biznesowe, praca indywidualna, grupowa, dyskusja plenarna (3h) 6.Jak obsługiwać różne typy klientów - dyskusja nad filmem: Psychologia obsługi klienta (2h) 7.Zachowania asertywne, bierne i agresywne w negocjacjach - dyskusja nad filmem: Asertywność (2h) 8.Zasady rozmawiania przez telefon - analiza przypadków 9.Telemarketing w negocjacjach - zasady (2h) 10.Wskazania co do technik przemawiania - opis sytuacyjny (1h) |
Literatura: |
Film: Techniki negocjowania. Synergia, Gdańsk, 2006 Film: Psychologia obsługi klienta. Synergia, Gdańsk, 2003 Film: Asertywność.Synergia, Gdańsk, 2003 Nęcki Z. Negocjacje w biznesie. Biblioteka Menedżera. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1995 Fischer R., Ury W. Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się. PWE, W-wa, 1994 Mastenbroe W. Negocjowanie. PWN, W-wa, 1997 Aslett D. Jak przemawiać publicznie. Czytelnik, W-wa, 1994 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.