Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.MAM.2A.NM.RZAPX | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy | ||
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu: Zapoznanie słuchaczy z problematyką uwarunowań marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz z instrumentami marketingu międzynarodowego.Treści merytoryczne przedmiotu:Pojęcie marketingu międzynarodowego. Orientacje przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Zagadnienia standaryzacji i adaptacji w marketingu międzynarodowym. Ruchy społeczne w procesie globalizacji. Alterglobalizm a marketing globalno-lokalny. Euromarketing. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór marketingowych strategii na rynku międzynarodowym. Elementy otoczenia marketingu międzynarodowego. Charakterystyka wspólczesnych cech otoczenia przedsiębiorstw. Substrategie w marketingu międzynarodowym. Międzynarodowe i globalne strategie konkurowania i ich narzędzia marketingowe. |
||
Pełny opis: |
Plan wykładów:1.Pojęcie i istota marketingu międzynarodowego i globalnego. Cechy marketingu międzynarodowego - 2h. 2.Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym-2h. 3.Ruchy społeczne w procesie globalizacji rynku (alterglobalizm, antyglobalizm a marketing globalno-lokalny)-1h. 4.Euromarketing. Uwarunkowania działań marketingowych na rynku Unii Europejskiej. Strategie marketingowe przedsiebiorstw w warunkach wprowadzenia jednolitego rynku Unii Europejskiej-2h. 5.Rodzaje strategii działania przedsiębiorstw oraz czynniki je określające. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór marketingowych strategii przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym-3h. 6.Marketing mix na rynku międzynarodowym. Kształtowanie produktu i asortymentu, lształtowanie cen, charakterystyka tworzenia kanałów dystrybucji oraz polityka promocji w marketingu międzynarodowym-3h. 7.Strategie konkurowania na rynku globalnym i międzynarodowym-1h. Egzamin-test-1h. Plan ćwiczeń: 1.Funkcja produkcji w przedsiębiorstwie uczestniczącym w obrocie międzynarodowym-2 h. 2.Analiza uwarunkowań działań marketingowych na rynku międzynarodowym. 3.Metody analizy pozycji przedsiebiorstwa i jego produktów na rynku międzynarodowym. Badania marketingowe rynków zagranicznych. Metody badań i źródła informacji na rynku międzynarodowym-4h. 4.Typologia strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne-1h. 5.Podstawowe strategie na obszarze rynku Unii Europejskiej (strategie konkurencji, kooperacji, alokacji, segmentacji)-2h. 6.Marketing-mix na rynku międzynarodowym: kształtowanie produktu, ceny, dystrybucji i promocji-3h. 7.test zaliczeniowy-1h. |
||
Literatura: |
1.Gwiazda A.: Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego. Wydawnictwo AdamMarszałek,Toruń1999. 2.Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995. 3.Komor M.: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 4.Sznajder A.:Euromarketing. Uwarunkowania na runku Unii Europejskiej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997. 5.Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna. Red. naukowy T. Gołębiowski. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994. 6.Grzegorczyk W.: Marketing na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menedżera i Bankowca, "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 1998. 7.Yip G.S: Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996. |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.