Metody organizacji i zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F5.MOiZ.NI.RROAX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody organizacji i zarządzania |
Jednostka: | Katedra Ekonomii i Gospodarki Żywnościowej |
Grupy: |
Rolnictwo, 6 sem, niestacj. inż. fakultety |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Kierunek studiów: Rolnictwo ECTS 2/ semestr5 Profil: ogólnoakademicki /Forma i poziom: NLI status: przedmiot fakultatywny Wymagania wstępne: brak Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia funkcji kierowniczych (menedżerskich) lub pracowników wykonawczych. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów 1- Wprowadzenie, omówienie tematyki zajęć i zasad przystąpienia do egzaminu 1h 2-4. Podstawowe zagadnienia z dziedziny zarządzania i organizacji 3h 5-6. Ewolucja metod zarządzania. Wybrane cykle organizacyjne. 2h 7-8. Wybrane metody zarządzania sobą w czasie. 2h 9-10. Badanie metod pracy 2h Tematyka ćwiczeń 1. Metody pomocne w podejmowaniu decyzji - zadania 2h 2. Wybrane metody planowania – zadania 2h 3 -4. Metody pomocne w podejmowaniu decyzji. Zarządzanie sobą w czasie - wybrane metody 2h 5-6. Praktyczne wykorzystanie metod inwentycznych 2h 7-8. Wybrane metody zarządzania sobą w czasie - zadania 1h 9 Badanie metod pracy- ocena zadania 1h |
Literatura: |
literatura obowiązkowa Wanda Błaszczyk, 2005, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych Łukasz Sułkowski, Czesław Sikorski, 2014 Metody zarządzania kulturą organizacyjną Zimniewicz K. 2009, Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa literatura uzupełniająca pod redakcją Marek Matejun, Maciej Szczepańczyk, 2009, Współczesne metody zarządzania w praktyce gospodarczej Martyniak Z. 2002, Nowe metody i koncepcje zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie Bartosz Deszczyński 2011, CRM. Strategia. System. Zarządzanie zmianą: Jak uniknąć błędów i odnieść sukces wdrożenia |
Efekty uczenia się: |
Wiedza -opisuje podstawowe pojęcia, metody, dokumenty stosowane w zakresie organizacji i ekonomiki gospodarstw rolnych. -posiada wiedzę o funkcjonowaniu gospodarki rynkowej, roli i funkcji instytucji finansowych i gospodarczych oraz metodach zarządzania Umiejętności - -prezentuje własne poglądy z wykorzystaniem różnych form oraz uczestniczy w dyskusji celem osiągnięcia wspólnego stanowiska, Kompetencje społeczne - -rozumie potrzebę ustawicznego podnoszenia poziomu wiedzy, -rozwiązuje postawione zadania samodzielnie lub w zespole spełniając wyznaczone funkcje, -rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie wykonywanego zawodu. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Oceny za wykonane działania realizowane indywidualnie i w zespołach dwuosobowych w trakcie prac nad sprawozdaniami z ćwiczeń. Wyznacznikiem oceny będzie efektywność i organizacja zespołu oraz umiejętność korzystania z materiałów źródłowych, 2. Poprawność wykonania sprawozdań oraz oceny z kolokwiów. Ocena końcowa (formująca): średnia z ocen formujących Ocena podsumowująca: egzamin pisemny z całości wiedzy przedstawionej na wykładach i ćwiczeniach (zadania problemowe, tworzenie krótkich definicji, rozwiązywanie przedstawionych zagadnień). bilans pracy studenta wykłady 15 ćwiczenia 15 egzamin 1 konsultacje 4. Razem 35/25=1,4 czyli 1 przygotowanie do ćwiczeń - 5 przygotowanie się do egzaminu końcowego - 8 penetracja literatury 5 przygotowanie się do kolokwiów 6 przestudiowanie podręczników do danego przedmiotu 5 dokończenie ćwiczeń 5. Razem 34/25=1,36 czyli 1 Ogółem punktów ECTS 2 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. Ocena końcowa = 0,6 ocena z E+0,4 ocena podsumowująca |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Piotrowska-Puchała | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Piotrowska-Puchała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.