Ekoturystyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F5.EKT.NL.REKXZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekoturystyka |
Jednostka: | Katedra Statystyki i Polityki Społecznej |
Grupy: |
Ekonomia, 5 sem, stacj. licencjat fakultety Zarządzanie, 5 sem, stacj. licencjat fakultety |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty ekoturystyki, jej form oraz czynników rozwoju w Polsce i na świecie. Wśród nich nacisk kładzie się na obszary przyrodniczo cenne, w tym obszary chronione oraz na dziedzictwo kulturowo-historyczne. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Istota ekoturystyki - 1 godz. 2. Czynniki rozwoju ekoturystyki - 2 godz. 3. Formy ekoturystyki- 2 godz. 4. Turystyka kwalifikowana- 2 godz. 5. Agroturystyka - 2 godz. 6. Interpretacja dziedzictwa kulturowo-historycznego - 2 godz. 7. Istota turystyki zrównoważonej - 2 godz. 8. Parki narodowe w Polsce - 2 godz. Ćwiczenia: 1. Istota ekoturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce 2. Zarządzanie ekoturystyką 3. Marketing usług ekoturystycznych 4. Kształtowanie produktu ekoturystycznego. 5. Formy promocji w ekoturystyce 6. Zarządzanie środkami Unii Europejskiej w rozwoju ekoturystyki. 7. Formy dziedzictwa kulturowego 8. Turystyka winiarska w Polsce i na świecie 9. Zarządzanie przewodnictwem w turystyce. 10. Zarządzanie pilotażem w turystyce. 11. Usługi rekreacyjne w ekoturystyce 12. Istota strategii rozwoju turystyki i ekoturystyki 13 .Rola otoczenia instytucjonalnego w promocji turystyki w Polsce. 14. Produkty tradycyjne jako czynnik rozwoju ekoturystyki 15. Istota krajoznawstwa - turystyka krajoznawcza. |
Literatura: |
Jalinik M., Agroturystyka na obszarach przyrodniczo cennych, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok 2002. Sawicki B., Agroturystyka w aktywizacji obszarów wiejskich, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin 2007. Sikorska-Wolak i. (red.) Turystyka w rozwoju obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2007. Zaręba D., Ekoturystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student posiada ogólną wiedzę nt. istoty i czynników rozwoju ekoturystyki, - student poznaje formy ekoturystyki uprawiane w Polsce. Umiejętności: - w oparciu o zdobytą wiedzę student potrafi definiować pojęcia i zagadnienia dotyczące istoty i czynników rozwoju ekoturystyki, - student potrafi określić wpływ różnych form działalności marketingowej na rozwój i zarządzanie ekoturystyką, - student potrafi przedstawić najważniejsze elementy dziedzictwa kulturowo-historycznego. Kompetencje społeczne: - student dostrzega znaczenie różnych czynników w celu promowania ekoturystyki, opartej na zwiedzaniu obszarów przyrodniczo cennych i regionów obfitujących w walory kulturowe - efektem nauczania jest świadomość studenta dotycząca potrzeby wspierania rozwoju ekoturystyki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w formie pisemnej. Podstawą przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń, a następnie uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu pisemnego. Bilans nakładu pracy studenta: wykłady - 15 godz. ćwiczenia - 15 godz. egzamin końcowy - 1 godz. konsultacje - 2 godz. Razem: 33 godz. 33 godz. : 30 = 1,1 (czyli 1 pkt ECTS) Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu: 15 godz. Razem godz. praktyczne: 30 godz. : 30 = 1,0 (czyli 1 pkt ECTS) OGÓŁEM: 2 pkt ECTS Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%) Podobny sposób obliczenia ocen jak przedstawiony przy ocenie 3,5 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) oraz bardzo dobrej (5,0 - średnio > 90%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 5 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Niedziółka | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Niedziółka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 5 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Niedziółka | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Niedziółka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 5 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Niedziółka | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Niedziółka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.