Innowacje w turystyce wiejskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F4.IWTW.NL.RZEKX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacje w turystyce wiejskiej |
Jednostka: | Katedra Statystyki i Polityki Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Kierunek studiów: Zarządzanie/Ekonomia/ECTS 2/ semestr: 4 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SL Status: fakultatywny Cele przedmiotu: Scharakteryzowanie turystyki wiejskiej, wraz z tworzeniem innowacyjnych produktów turystycznych z odniesieniem się do poszczególnych elementów dziedzictwa kulturowego polskiej wsi. Przedstawienie studiów przypadków w obszarze innowacji w turystyce wiejskiej, z uwzględnieniem elementów marketingu mix. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Wprowadzenie do turystyki wiejskiej, agroturystyki (1 godz.). 2. Innowacyjność w turystyce (1 godz). 3. Tworzenie innowacyjnego produktu turystyki wiejskiej (1 godz.). 4. Tworzenie innowacyjnego produktu turystyki wiejskiej (1 godz.). 5. Dziedzictwo kulturowe w rozwoju innowacyjności (1 godz.). 6. Innowacje w turystyce wiejskiej – zagrody edukacyjne (1 godz.). 7. Innowacje w turystyce wiejskiej – wioski tematyczne (1 godz.). 8. Innowacje w turystyce wiejskiej – pakiety turystyczne (1 godz.). 9. Innowacje w turystyce wiejskiej – sieci gospodarstw (1 godz.). 10. Marketing usług turystyki wiejskiej – innowacyjne rozwiązania (1 godz.) Ćwiczenia: 1.Wprowadzenie do zajęć – zasady pracy grupowej oraz zapoznanie się z bazą innowacyjnych produktów turystyki wiejskiej - zajęcia na sali komputerowej (1 godz.) 2.Praca w grupach nad tworzeniem innowacyjnego produktu turystyki wiejskiej - zajęcia na Sali komputerowej (2 godz). 3.Praca w grupach nad tworzeniem elementów marketingu mix w kontekście wprowadzania na rynek nowego produktu turystycznego (1 godz.) 4.Prezentacja efektów pracy w grupach – innowacyjnego produktu turystyki wiejskiej (1 godz.) Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego godz. 35 ECTS 1,4 w tym: wykłady 15 godz ćwiczenia 15 godz konsultacje 2 godz udział w badaniach 0 godz obowiązkowe praktyki i staże 0 godz udział w egzaminie i zaliczeniu 3 godz praca własna (0,6 ECTS) 15 godz |
Literatura: |
Podstawowa: 1.Nuszkiewicz K, Roman M. 2014: Innowacje w rozwoju turystyki. SGGW, Zespół Szkół Kształcenia Rolniczego w Golądkowie 2.Sznajder M., Przezbórska L., Scrimgeour F. 2009: Agritourism. Mixed Sources. UK. 3.Gaworecki W. 2010: Turystyka. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Uzupełniająca: 4.www.zagrodaedukacyjna.pl 5.www.wioskitematyczne.org.pl 6.www.agroturystyka.edu.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: − student definiuje podstawowe pojęcia związane z turystyką wiejską, agroturystyką, innowacjami w turystyce − posiada wiedzę z zakresu tworzenia produktów turystycznych, sieciowania produktów, − posiada wiedzę z zakresu innowacji w turystyce wiejskiej oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie marketingu usług turystycznych Umiejętności: − w oparciu o zdobytą wiedzę student potrafi opracować innowacyjny produkt turystyki wiejskiej, − potrafi zastosować odpowiednie narzędzia marketingowe w zakresie wprowadzania, promocji i dystrybucji innowacyjnych produktów turystycznych Kompetencje społeczne: − efektem nauczania jest świadomość studenta jakie znaczenie ma rozwój turystyki dla obszarów wiejskich, − rozwija swoje umiejętności pracy z grupą. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: test jednokrotnego wyboru obejmujący 20 pytań Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w następujący sposób: 1. Ocena niedostateczna (2,0) wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U, K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0) wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% i mniej niż 60% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5) również jest wystawiana na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (61-70%). 4. Ocena dobra (4,0) student uzyskuje jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U, K) uzyskuje średnio 71-80%. 5. Ocenę ponad dobrą (4,5) student uzyskuje jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U, K) uzyskuje średnio 81-90%. 6. Ocena bardzo dobra wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U, K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska ponad 90% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ćwiczenia: ocena z przygotowania i wygłoszenia referatu z wybranej tematyki oraz ocena aktywności studenta w trakcie ćwiczeń. Ocena podsumowująca jest średnią z ocen uzyskanych w trakcie semestru. Ocena końcowa = 0,5 ocena z testu (wykłady) + 0,5 ocena podsumowująca (ćwiczenia) Uwaga: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.