Podstawy marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F2.PMK.NL.REKXY | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu | ||
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW: EKONOMIA / ECTS:2 / semestr 3 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: NL Status: fakultatywny Wymagania wstępne: brak |
||
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Geneza i rozwój koncepcji marketingu - marketing, a inne sposoby działania na rynku, reguły marketingowe - 1 godz. 2. Zachowania nabywców na rynku i ich konsekwencje marketingowe - uwarunkowania procesu postępowania konsumentów, etapy procesu postępowania konsumentów - 2 godz. 3. Polityka produktu w przedsiębiorstwie - miejsce produktu w marketingu, podział produktów według różnych kryteriów, struktura produktu według T. Levitta, cykl życia produktu, marka produktu - 2 godz. 4. Polityka dystrybucji - podział kanałów dystrybucji, intensywność dystrybucji i jej powiązanie z rodzajami produktów, wybór pośredników w procesie dystrybucji, merchandaising - 2 godz. 5. Polityka promocji w przedsiębiorstwie - miejsce promocji w marketingu, instrumenty promocji i ich funkcje, projektowanie kampanii promocyjnej - 2 godz. 6. Cena jako element gry rynkowej - rodzaje strategii cen, zmiany i różnicowanie cen - 1 godz. Ćwiczenia: 1. Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw - identyfikacja szans i zagrożeń płynących z otoczenia przedsiębiorstw - 1 godz. 2. Zachowania nabywców na rynku, jako podstawa działalności marketingowej przedsiębiorstwa - 1 godz. 3. Działania i decyzje przedsiębiorstwa związane z produktem - m.in. poszukiwanie pomysłów na nowe produkty, identyfikacja funkcji opakowań - 1 godz. 4. Dystrybucja w działalności marketingowej przedsiębiorstwa - formy dystrybucji sklepowej i pozasklepowej, wybór kanału dystrybucji przez przedsiębiorstwo - 1 godz. 5. Działania związane z promocją w przedsiębiorstwie - instrumenty promocji - 1 godz. Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 21 godz. w tym: wykłady 10 godz. ćwiczenia 5 godz. konsultacje 4 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniu 2 godz. e-learning 0 godz. Praca własna 54 godz. |
||
Literatura: |
Podstawowa: 1. Altkorn J. (red.): Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków, 2003. 2. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing - Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 1996. 3. Kotler Ph.: Marketing. Dom Wydawniczy REBIS, Warszawa 2005. Uzupełniająca: 4. Pilarczyk B., Mruk H. (red.): Kompendium wiedzy o marketingu. PWN, Warszawa, 2007 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student posiada wiedzę w zakresie istoty i podstawowych założeń marketingu, - student zna teorię zachowań konsumentów na rynku, - student posiada wiedzę dotyczącą instrumentów marketingowego oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek. Umiejętności: - student wykonuje analizę możliwości i zagrożeń działania przedsiębiorstwa na rynku w warunkach zidentyfikowanych zmian, - student przeprowadza analizę zachowania konsumentów na rynku z uwzględnieniem rodzajów decyzji nabywczych, dostrzeganego ryzyka i możliwości jego redukcji w procesie zaspokajania określonych potrzeb, - student klasyfikuje elementy struktury produktu, - student dokonuje wyboru kanałów dystrybucji w określonych warunkach, - student dokonuje wyboru podstawowych form promocji w określonych warunkach. Kompetencje społeczne: - student docenia potrzebę znajomości zasad marketingu dla sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem, - student nabiera umiejętności oceny zjawisk będących efektami marketingowego oddziaływania przedsiębiorstw na konsumentów, - student wykształca w sobie zdolności wystąpień publicznych oraz obrony własnego punktu widzenia , - student potrafi zorganizować pracę swoją i małego zespołu. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: Forma pisemna. Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia definiowaną w następujący sposób: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). Ćwiczenia: Forma pisemna. Zakresy procentowe niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen takie same jak w przypadku oceny z wykładów. Ocena z kursu jest średnią ocen z wykładów i ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 5 godzin ![]() Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jerzy Cieślik | |
Prowadzący grup: | Jerzy Cieślik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 5 godzin ![]() Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Matysik-Pejas | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.