Podstawy marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.AGB.PDBIZ.NM.TTZTX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z genezą marketingu i orientacjami przed marketingowymi, przedstawienie klienta i jego potrzeb jako osi orientacji marektingowej. Badania marketingowe jako narzędzie poznania klienta i segmentacji rynku. Instrumenty marektingu-mix, zarządzanie marketingowe, strategie marketingowe, specyfika marketingu rolniczego i przemysłu spożywczego, przyszłość marketingu. |
Pełny opis: |
Wykłady:1.Geneza marektingu - orientacje przedmarketingowe2.Klient - jego potrzeby jako punkt wyjścia marektingu 3.Badanie marketingowe jako źródło wiedzy o klienscie 4.Segmantacja rynku 5.Marketing-mix i jego instrumenty 6.Produkt 7.Cena 8.Promicja 9.Dystrybucja 10.Ludzie w marektingu uslug 11.Zarzadzanie marketingowe 12.Planowanie działan marektingowycjh 13.Strategie marketingowe 14.Specyfika marketingu rolniczego 15.Marekting produktów spozywczych Ćwiczenia: 1.Dlaczego marketing w Polsce zaistniał po 1990r.? 2.Piramida potrzeb,potrzeby i ich zaspokajanie 3.Badania pierwotne - przykłady 4.Segmentacja rynku w agrobiznesie 5.Dlaczego marketing-mix 6.Produkt w rolnictwie i gospodarce zywnościowej 7.Cena jako stymulant produkcji i handlu 8.Narzędzia promocji - co do nas przemawia 9.Dystrybucja, logistyka czyli od producenta do konsumenta 10.Trudności w sprzedawaniu kota w worku 11.Jak wykorzystac zarządzanie na użytek marketingu 12.Planowanie daje efekty 13.Strategia marketingowe 14.Trudna produkcja - trudny produkt 15.Wszyscy muszą jeść - marekting produktow spozywczych |
Literatura: |
Podstawy marketingu – praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna Wyd. Instytut Marketingu Kos Cz. Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997 Urban S. Marketing produktów spozywczych, Wyd. AE we ZWrocławiu, Wrocław, 1996 Marketing usług- Adrian Payne, Polskie Wyd. Ekonomiczne Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej – pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. „Czuwajmy”, Kraków 1996 Marketing w agrobiznesie – Materiały dla studentów akademii rolniczych – red. K. Cholewicka-Goździk, Wyd. Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa (FAPA), Warszawa 1997 Zarządzanie i marketing w agrobiznesie wobec integracji z Unią Europejską, red. J. Żmija, L. Strzelczak, Wyd. ”Czuwajmy”, Kraków 2000 Łaguna M. – Marketing w praktyce, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Pomorskiego, Olsztyn 2002 Sznajder M., Trębacz A., Adamczyk G. – Rynek Rolny, Wyd. Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 1997 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.