Obsługa konsumenta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.9Z7.A290.SI.RROAT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obsługa konsumenta |
Jednostka: | Katedra Żywienia Człowieka |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Treści kształcenia: Wykłady mają za zadanie zapoznanie kursantów z nowoczesnymi metodami obsługi konsumenta, poprzez zaznajomienie ich zarówno z funkcjonowaniem zakładów żywienia zbiorowego jak i obowiązującymi standardami w podejściu do gości hotelowych, klientów restauracji barów szybkiej obsługi. Poruszane będą także tematy związane z estetyką przygotowania Sali konsumenckiej oraz podawania i serwowania potraw wchodzących w skład wszystkich posiłków. Umiejętności i kompetencje: Student nabywa umiejętności prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku, prawidłowego wykonania czynności związanych z obsługą konsumenta (podawanie odpowiednich potraw z lewej bądź prawej strony), serwowania potraw z półmisków, przygotowania przyjęcia okolicznościowego i obsługę jego uczestników. |
Pełny opis: |
1. Ogólne wiadomości o zakładach gastronomicznych, asortyment naczyń stołowych, czynności porządkowe związane z utrzymaniem w czystości zastawy stołowej. 2 2. Przygotowanie Sali konsumenckiej do obsługi konsumenta (metody składania obrusów, przygotowanie serwetek do nakrycia stołów), wyposażenie części handlowej zakładu gastronomicznego w podstawowy sprzęt niezbędny do obsługi konsumenta. 2 3. Poziom i kultura obsługi konsumenta (higiena osobista Kelnera, ubiór kelnera i innych pracowników obsługi, organizacja pracy i wyekwipowanie kelnera) 1 4. Ogólne zasady serwowania i podawanie potraw i napojów (podawanie potraw na talerzu, serwowanie z półmisków, serwowanie metodą angielską, technika noszenia tac, talerzy, półmisków) 2 5. Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań i przekąsek (przekąsek rybnych, z drobiu, jaj, sera, zimnych i gorących, kanapek). 2 6. Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu obiadów (zup, dań głównych, i deserów). 2 7. Zasady nakrywania stołów i obsługi na bankietach i przyjęciach (rodzaje przyjęć okolicznościowych, przygotowanie stołów i obsługa uczestników, kuchnie różnych narodowości). 2 8. Zapoznanie się z organizacją pracy i zasadami obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi, organizacja wyżywienia grup wycieczkowych, wyżywienie na zjazdach i kongresach. 2 |
Literatura: |
Arens-Azevedo U., Grimpe E., Peschke E., Rosomm-Grolms M. (1998) Technologia gastronomiczna z obsługą gości. Wydawnictwo "Rea", Warszawa. Flis K., Procner A., (1997) Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. Jargoń R. (1992) Obsługa konsumenta. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. Szajna R. (2006) Vademecum kelnera. Wydawnictwo Alfa. Szajna R., Ławniczak D., Ziaja A (2008) Obsługa gości (konsumentów). Wydawnictwo Rea. Zalewski S. (1997) Podstawy technologii gastronomicznej. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.