Negocjacje w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.9L6.A258.SL.RXXXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje w biznesie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
nabycie podstawowych wiadomości dotyczących negocjacji a także umiejętności stosowania w praktyce technik negocjowania. pojęcie negocjacji, proces komunikacji, strategie i taktyki negocjacji, tezy negocjacji, zespół negocjacyjny, asertywność w negocjach, techniki obsługi klenta. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów: 1.Pojęcie negocjacji, negocjator, mediator, istota negocjacji, ich rodzaje i treść (2h) 2.Elementy procesu komunikacji, ogniwa przekazu informacji, kiedy negocjować a kiedy nie należy prowadzić negocjacji (2h) 3.Okreslenie zalet i wad negocjacji bezpośrednich i pośrednich, zachowania niewerbalne w negocjacjach (1h) 4.Taktyki i strategie negocjacyjne, zachowania niewerbalne w negocjacjach.Film - Techniki negocjacji (2h) 5.Rozpoznawanie stylów negocjowania, negocjacje miękkie, twarde, rzeczowe (1h) 6.Style negocjowania i ich charakterystyka. (1h) 7.Przykład negocjacji handlowych - dyskusja nad filmem - techniki negocjacji.(1h) 8.Fazy i czynności w procesie negocjowania (1h) 9.Zespół negocjacyjny - podział ról i zadania (1h) 10.Inscenizacja - negocjacje biznesowe, praca indywidualna, grupowa, dyskusja plenarna (2h) 11.Najczęściej popełniane błędy w negocjacjach (1h) 12.Typy klienta i jak ich obsługiwać. Film: Psychologia obsługi klienta (2h) 13.Jak obsługiwać różne typy klientów - dyskusja nad filmem: Psychologia obsługi klienta (2h) 14.Asertywność w negocjacjach. Film: Asertywnosć (2h) 15.Zachowania asertywne, bierne i agresywne w negocjacjach - dyskusja nad filmem: Asertywność (2h) 16.Wykorzystanie telefonu w negocjacjach i obsłudze klienta (2h) 17. Zasady rozmawiania przez telefon - analiza przypadków (2h) 18. Telemarketing w negocjacjach - zasady (1h) 19.Sztuka przemawiania a sukces w negocjacjach.(1h) 20.Wskazania co do technik przemawiania - opis sytuacyjny (1h) |
Literatura: |
Nęcki Z. Negocjacje w biznesie. Biblioteka Menedżera. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1995 Fischer R., Ury W. Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się. PWE, W-wa, 1994 Mastenbroe W. Negocjowanie. PWN, W-wa, 1997 Aslett D. Jak przemawiać publicznie. Czytelnik, W-wa, 1994. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.