Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing bankowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: R.9.AL02.SM.RZAUM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing bankowy
Jednostka: Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Cele kształcenia: wykształcenie lub udoskonalenie umiejętności poprawnego wyboru i wykorzystania instrumentów marketingu na rynku usług bankowych.Treść przedmiotu skoncentrowana jest na przedstawieniu specyfiki marketingu usług finansowych oraz charakterystyce koncepcji zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach bankowych. Po wyjaśnieniu genezy, istoty i roli marketingu bankowego omówione zostaną zagadnienia związane z identyfikacją strategii bankowych, kryteriami segmentacji klientów, kompozycją marketingu-mix i determinantami zachowań klientów na rynku usług bankowych. Kurs ma charakter interdyscyplinarny

Pełny opis:

Marketing bankowy i jego specyfika (2h)

Rynek usług bankowych w Polsce (2h)

Strategie bankowe. Segmentacja klientów usług bankowych(2h)

Polityka produktowa banku (2h)

Operacje aktywne (2h)

Operacje bierne i pośredniczące (2h)

Innowacyjne produkty bankowe (2h)

Polityka kształtowania ceny (2h)

Dystrybucja (2h)

Substrategia promocji (2h)

Kampanie reklamowe wybranych banków w Polsce (2h)

Marketing wewnętrzny w banku (2h)

Organizacja działalności marketingowej w banku (2h)

Zachowania klientów na rynku usług bankowych (2h)

Podsumowanie - omówienie i ocena prac kontrolnych. Test (2h)

Literatura:

W. Grzegorczyk "Marketing bankowy", Oficyna Wydawnicza Branta, Łódź 2004J. Grzywacz "Marketing w działalności banku", Difin, Warszawa 2006B. i W. Żurawik "Marketing usług finansowych" PWN, Warszawa 1999

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)