Marketing bankowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.9.AL02.SM.RZAUM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing bankowy |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cele kształcenia: wykształcenie lub udoskonalenie umiejętności poprawnego wyboru i wykorzystania instrumentów marketingu na rynku usług bankowych.Treść przedmiotu skoncentrowana jest na przedstawieniu specyfiki marketingu usług finansowych oraz charakterystyce koncepcji zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach bankowych. Po wyjaśnieniu genezy, istoty i roli marketingu bankowego omówione zostaną zagadnienia związane z identyfikacją strategii bankowych, kryteriami segmentacji klientów, kompozycją marketingu-mix i determinantami zachowań klientów na rynku usług bankowych. Kurs ma charakter interdyscyplinarny |
Pełny opis: |
Marketing bankowy i jego specyfika (2h) Rynek usług bankowych w Polsce (2h) Strategie bankowe. Segmentacja klientów usług bankowych(2h) Polityka produktowa banku (2h) Operacje aktywne (2h) Operacje bierne i pośredniczące (2h) Innowacyjne produkty bankowe (2h) Polityka kształtowania ceny (2h) Dystrybucja (2h) Substrategia promocji (2h) Kampanie reklamowe wybranych banków w Polsce (2h) Marketing wewnętrzny w banku (2h) Organizacja działalności marketingowej w banku (2h) Zachowania klientów na rynku usług bankowych (2h) Podsumowanie - omówienie i ocena prac kontrolnych. Test (2h) |
Literatura: |
W. Grzegorczyk "Marketing bankowy", Oficyna Wydawnicza Branta, Łódź 2004J. Grzywacz "Marketing w działalności banku", Difin, Warszawa 2006B. i W. Żurawik "Marketing usług finansowych" PWN, Warszawa 1999 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.