Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.3s.ZAL.SL.RZAXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu zarządzania personelem i zasobami ludzkimi na poziomie przedsiębiorstwa od rekrutacji przez motywację, ocenę, szkolenia i zarządzanie wynagrodzeniami. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1.Istota zarządzania zasobami ludzkimi. Cele zarządzania kadrami 2.Znaczenie kultury organizacji z zarządzaniu kadrami 3.Marketing personalny, strategiczny wymiar zarządzania zasobami ludzkimi 4.Planowanie kadr w przedsiębiorstwie i organizacji 5.Zasady doboru pracowników do organizacji – rekrutacja zewnętrzna i wewnętrzna 6.Cel i zakres rozmowy wstępnej i kwalifikacyjnej 7.Rozwój pracowników i szkolenie personelu 8.Istota i techniki motywowania materialnego i niematerialnego pracowników 9.Systemy opłaty pracy w przedsiębiorstwie 10.Metody oceny pracowników 11.Współczesne techniki oceny i analizy stanowisk pracy 12.Ilościowe i jakościowe mierniki oceny zatrudnienia w organizacji 13.System informacji personalnej 14.Organizacja działu personalnego i pionu zarządzania kadrami 15.Koszty pracy w przedsiębiorstwie Ćwiczenia: 1.Ustalenie i charakterystyka celów zarządzania zasobami ludzkimi i funkcji personalnej 2.Cechy kultury organizacji i ich wpływ na zarządzanie kadrami 3.Elementy marketingu personalnego 4.Metody planowania kadr w organizacji – ustalenie wielkości zatrudnienia w organizacji 5.Zasady rekrutacji i dekretacji pracowników 6.Techniki przyjmowania ludzi do pracy – spojrzenie pracodawcy 7.Techniki przyjmowania ludzi do pracy – spojrzenie kandydata do pracy 8.Rodzaje szkoleń pracowników i ich wpływ na rozwój pracownika 9.Funkcje płac w firmie i ich rodzaje 10.Zasady ustalania wysokości płacy roboczej dla kadry kierowniczej i pracowników wykonawczych 11.Metody oceny stanowisk pracy – wartościowanie pracy 12.Zastosowanie metod absolutnych i relatywnych do oceny pracownika 13.Ustalanie i interpretacja ilościowych i jakościowych wskaźników oceny zatrudnienia 14.Opracowanie systemu informacji personalnej 15.Zarządzanie strategiczne personelem w organizacji KIERUNEK STUDIÓW/ZARZĄDZANIE / ECTS =4/ semestr 3 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SL Status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 34 godz. w tym: wykłady 15 godz. ćwiczenia i seminaria 15 godz. konsultacje 2 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniu 2 godz. praca własna studenta 86 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pocztowski A.;Zarządzanie zasobami ludzkimi.Wyd. Zakład Narodowy im. OssolińskichZarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia pod red. Tadeusza Listwana. Wyd. AE Wrocław, 1999, Król M. i inni; Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN, W-wa, 2006, Literatura uzupełniająca: Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie pod red. Małgorzaty Gablety. Wyd. AE, Wrocław, 1998, Film: Jak motywować ludzi do pracy. Synergia, Gdańsk, 2003. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -posiada wiedzę teoretyczną o organizacyjnych i prawnych przesłankach zatrudniania pracowników, - ma wiedzę o marketingu personalnym,sposobach działania pracowników i metodach oceny kadry, Umiejętności: - potrafi analizować zatrudnienie w organizacji, - umie sporządzić plan rozwoju pracownika i zakres zadań dla stanowiska pracy, - potrafi obliczyć wynagrodzenie pracownika Kompetencje społeczne: - docenia potrzebę rozwoju i poszerzania wiedzy w zdobyciu intratnego stanowiska pracy, - posiada umiejętności w zakresie poszukiwania pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
- oceny za indywidualne i zespołowe rozwiązywanie problemów (ćwiczenia), - egzamin pisemny - test jednokrotnego wyboru (wykład) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.