Marketing w agrobiznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.2s.MAB.SM.RROER |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w agrobiznesie |
Jednostka: | Instytut Ekonomiki i Zarządzania Przedsiębiorstwami |
Grupy: |
Rolnictwo, sp. ekonomika rolnictwa, 2 sem. II stopień, stacj. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | albański |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyficznymi uwarunkowaniami marketingu i jego zastosowania w agrobiznesie wynikającymi z przyrodniczego charakteru produkcji surowców żywnościowych i złożonego charakteru pojęcia agrobiznes i jego składowych. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów: 1. Zarys teorii agrobiznesu. 2-3. Koncepcja marketingu mix w agrobiznesie. 4-5. Cele i metody badań marketingowych. 6-7. Cele marketingu w agrobiznesie. 8-9. Specyficzne cechy marketingu żywnościowego 10.. Alokacja zasobów. 11-12. Strategie marketingowe w agrobiznesie (ogólna, biznesu, funkcjonalna). 13-15.Strategie przywództwa kosztowego. Tematyka ćwiczeń 1-2. Przykład badań marketingowych – motywacje konsumenckie. 3-4. Równanie zysku. 5-6 Wyznaczanie parametrów z równania zysku. 7-10 Próg rentowności. 11-12.Determinanty strategii marketingowej w rolnictwie. 13-14.Strategie przywództwa kosztowego- parametry strategii. 15-18.Szacowanie przewagi kosztowej- case study. 19-22.Strategie w układzie: cena – jakość. 23-26. Strategie konkurencji. 27-29. Strategie cyklu życia produktu żywnościowego. 30. Zaliczenie ćwiczeń Statystyka przedmiotu: 1. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot obowiązkowy Godziny: 75; ECTS: 3 2. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot do wyboru Godziny: -; ECTS: - 3. Łączna liczba godzin oraz punktów ECTS, którą student uzyskuje poprzez bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim (wykłady, ćwiczenia, seminaria....) Godziny: 45; ECTS: 1,8 4. Łączna liczba godzin oraz punktów ECTS, którą student uzyskuje na zajęciach praktycznych np. laboratoryjne, projektowe, terenowe, warsztaty Godziny:- ; ECTS: - 5. Przewidywany nakład pracy własnej (bez udziału prowadzącego lub z udziałem w ramach konsultacji) konieczny do realizacji zadań programowych przedmiotu. Godziny: 30; ECTS: 1,2 |
Literatura: |
Podstawy marketingu, 2003; Altkorn J i inni, Instytut Marketingu, Kraków. Zarządzanie i marketing w agrobiznesie, 2000, Żmija J.; Strzelczak L. i inni, Wyd. Czuwajmy, Kraków Agrobiznes, makroekonomia, 1996, Woś A. i inni, Wyd. Key Text, Warszawa Agrobiznes, mikroekonomia, 1996, Woś A. i inni, wyd. Key text, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
wiedza: student posiada wiedzę teoretyczną i znajomość koncepcji marketingu w agrobiznesie, specyficznych cech produkcji surowców rolniczych i marketingu żywności, badań marketingowych w agrobiznesie i strategii marketingowych w agrobiznesie. umiejętności: - umie zastosować koncepcję marketingu w agrobiznesie z uwzględnieniem specyficznych cech produkcji surowców rolniczych i marketingu żywności, - potrafi scharakteryzować zastosowanie marketingu w poszczególnych ogniwach agrobiznesu - potrafi przygotować podstawowe badanie marketingowe kompetencje społeczne: - organizuje pracę w małych 2-3 osobowych zespołach w celu wykonania określonego zadania - docenia potrzebę stałego poszerzania wiedzy w zakresie zastosowania marketingu w agrobiznesie - posiada umiejętność myślenia twórczego i krytycznego, otwartego zarówno na samodzielne, jak i grupowe rozwiązywanie problemów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny formujące (ćwiczenia): 1. oceny za opracowanie uzgodnionego tematu (np metody marketingu stosowane przez poszczególne biura podróży lub touroperatorów) w grupach 2-osobowych, prezentacja w PP 2. zaliczenie pisemne (ostatnie zajęcia) Ocena końcowa; średnia ocen formujących uzyskanych na zajęciach Wykłady - praca pisemna - test pytania otwarte i zamknięte 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Praktyki zawodowe: |
nie przewidziano |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.