Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w agrobiznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: R.2s.MAB.SM.RROER
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing w agrobiznesie
Jednostka: Instytut Ekonomiki i Zarządzania Przedsiębiorstwami
Grupy: Rolnictwo, sp. ekonomika rolnictwa, 2 sem. II stopień, stacj. obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: albański
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyficznymi uwarunkowaniami marketingu i jego zastosowania w agrobiznesie wynikającymi z przyrodniczego charakteru produkcji surowców żywnościowych i złożonego charakteru pojęcia agrobiznes i jego składowych.

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

1. Zarys teorii agrobiznesu.

2-3. Koncepcja marketingu mix w agrobiznesie.

4-5. Cele i metody badań marketingowych.

6-7. Cele marketingu w agrobiznesie.

8-9. Specyficzne cechy marketingu żywnościowego

10.. Alokacja zasobów.

11-12. Strategie marketingowe w agrobiznesie (ogólna, biznesu, funkcjonalna).

13-15.Strategie przywództwa kosztowego.

Tematyka ćwiczeń

1-2. Przykład badań marketingowych – motywacje konsumenckie.

3-4. Równanie zysku.

5-6 Wyznaczanie parametrów z równania zysku.

7-10 Próg rentowności.

11-12.Determinanty strategii marketingowej w rolnictwie.

13-14.Strategie przywództwa kosztowego- parametry strategii.

15-18.Szacowanie przewagi kosztowej- case study.

19-22.Strategie w układzie: cena – jakość.

23-26. Strategie konkurencji.

27-29. Strategie cyklu życia produktu żywnościowego.

30. Zaliczenie ćwiczeń

Statystyka przedmiotu:

1. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot obowiązkowy Godziny: 75; ECTS: 3

2. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot do wyboru Godziny: -; ECTS: -

3. Łączna liczba godzin oraz punktów ECTS, którą student uzyskuje poprzez bezpośredni kontakt z nauczycielem

akademickim (wykłady, ćwiczenia, seminaria....) Godziny: 45; ECTS: 1,8

4. Łączna liczba godzin oraz punktów ECTS, którą student uzyskuje na zajęciach praktycznych np. laboratoryjne,

projektowe, terenowe, warsztaty Godziny:- ; ECTS: -

5. Przewidywany nakład pracy własnej (bez udziału prowadzącego lub z udziałem w ramach konsultacji) konieczny do

realizacji zadań programowych przedmiotu. Godziny: 30; ECTS: 1,2

Literatura:

Podstawy marketingu, 2003; Altkorn J i inni, Instytut Marketingu, Kraków.

Zarządzanie i marketing w agrobiznesie, 2000, Żmija J.; Strzelczak L. i inni, Wyd. Czuwajmy, Kraków

Agrobiznes, makroekonomia, 1996, Woś A. i inni, Wyd. Key Text, Warszawa

Agrobiznes, mikroekonomia, 1996, Woś A. i inni, wyd. Key text, Warszawa

Efekty uczenia się:

wiedza:

student posiada wiedzę teoretyczną i znajomość koncepcji marketingu w agrobiznesie, specyficznych cech produkcji surowców rolniczych i marketingu żywności, badań marketingowych w agrobiznesie i strategii marketingowych w agrobiznesie.

umiejętności:

- umie zastosować koncepcję marketingu w agrobiznesie z uwzględnieniem specyficznych cech produkcji surowców rolniczych i marketingu żywności,

- potrafi scharakteryzować zastosowanie marketingu w poszczególnych ogniwach agrobiznesu

- potrafi przygotować podstawowe badanie marketingowe

kompetencje społeczne:

- organizuje pracę w małych 2-3 osobowych zespołach w celu wykonania określonego zadania

- docenia potrzebę stałego poszerzania wiedzy w zakresie zastosowania marketingu w agrobiznesie

- posiada umiejętność myślenia twórczego i krytycznego, otwartego zarówno na samodzielne, jak i grupowe rozwiązywanie problemów.

Metody i kryteria oceniania:

Oceny formujące (ćwiczenia):

1. oceny za opracowanie uzgodnionego tematu (np metody marketingu stosowane przez poszczególne biura podróży lub touroperatorów) w grupach 2-osobowych, prezentacja w PP

2. zaliczenie pisemne (ostatnie zajęcia)

Ocena końcowa; średnia ocen formujących uzyskanych na zajęciach

Wykłady - praca pisemna - test pytania otwarte i zamknięte

1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W,

U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej

składowej.

2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K)

efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej.

3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U

lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%).

4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%),

ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%).

UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych

danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej

kryteriami formalnymi.

Praktyki zawodowe:

nie przewidziano

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)