Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.1s.TIN.NL.REKXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Katedra Statystyki i Polityki Społecznej |
Grupy: |
Ekonomia, 1 sem, niestacjonarne licencjat, obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDÓW: Ekonomia / ECTS: 4 / semestr: 1 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem kursu jest doskonalenie usystematyzowanie wiadomości z zakresu obsługi komputera typu PC i podstawowych programów użytkowych. Kurs ukazuje możliwości programów użytkowych ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania do wykonania pracy dyplomowej, prowadzenia obliczeń matematycznych, statystycznych i ekonometrycznych w arkuszu kalkulacyjnym i programach statystycznych, przetwarzania danych z wykorzystaniem relacyjnych baz danych oraz przygotowania do pracy biurowej. Doskonali techniki korzystania z zasobów sieci Internet, które są pomocne w prowadzeniu prac badawczych. |
Pełny opis: |
ĆWICZENIA LABORATORYJNE: 1. Konfiguracja sprzętu komputerowego. Specyfika lokalnej sieci i końcówki sieciowej. 2. Programy usługowe. 3. Eksplorator Windows. Podstawowe operacje na plikach i folderach. 4. Atrybuty plików. Organizacja dysku. Organizacja elementów pulpitu. 5. Programy poczty elektronicznej. Usługi sieciowe. 6. Sieć INTERNET. Dostęp do serwerów WWW. Polskie portale w sieci. 7. Znajdowanie informacji z zastosowaniem złożonych zapytań logicznych. 8. Tworzenie profesjonalnej prezentacji. Wybór plików graficznych przeznaczonych do zastosowania w prezentacji. Wstawianie grafiki, wykresów, diagramów i tabel. Drukowanie slajdów i materiałów informacyjnych. 9. Edytor tekstu – redagowanie dokumentów. 10. Edytor tekstu – operacje na blokach tekstu. 11. Edytor tekstu – praca z tabelami. 12. Edytor tekstu – dołączanie do tekstu obiektów różnego typu. 13. Edytor tekstu – redagowanie automatycznego spisu treści, przypisy, nagłówek - stopka. 14. Edytor tekstu – automatyzacja pracy biurowej. 15. Arkusz kalkulacyjny – przetwarzanie danych liczbowych. 16. Arkusz kalkulacyjny – zastosowania różnych typów adresów komórek. 17. Arkusz kalkulacyjny – zastosowania różnych typów funkcji. 18. Arkusz kalkulacyjny – obliczenia i analizy statystyczne. 19. Arkusz kalkulacyjny – tworzenie tabel przestawnych. 20. Arkusz kalkulacyjny – wykresy i diagramy.Zaliczenie ćwiczeń. Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 22 godz. (ECTS** 1) w tym: wykłady 0 godz. ćwiczenia i seminaria 20 godz. konsultacje 3 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w zaliczeniu 2 godz. e-learning 0 godz. Praca własna 80 godz. (ECTS** 2,6) |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: Bourg D., 2006, Excel w nauce i technice. Receptury. Helion, Gliwice. Duckett J., 2018, HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera. Helion, Gliwice. Knight G., 2006, Excel. Analiza danych biznesowych. Helion, Gliwice. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Hipsz T., 2012, Firma w Internecie. Poradnik subiektywny. Helion, Gliwice. Kurose J., Ross K., 2018, Sieci komputerowe. Ujęcie całościowe, Helion, Gliwice. Jinjer S., 2006, Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, Helion, Gliwice |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: WIEDZA: - potrafi identyfikować zagadnienie praktyczne w aspekcie zastosowania odpowiedniego programu użytkowego, - zna narzędzia , metody i techniki przetwarzania danych w tym: edytorów tekstu i graficzne, arkusze kalkulacyjne, bazy danych w stopniu, który jest wystarczający do przygotowania, opracowania typowych obliczeń, dokumentacji, prezentacji, UMIEJĘTNOŚCI: - posiada umiejętność obsługi programów biurowych pakietu Microsoft Office, - posiada umiejętność pracy z arkuszami kalkulacyjnymi, - zna zasady projektowania i obsługa relacyjnych baz danych KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - organizuje prace w zespole w celu wykonania określonego zadania, - zdobywa motywację do ciągłego aktualizowania i doskonalenia wiedzy i umiejętności z zakresu zastosowania technologii informacyjnych w naukach ekonomicznych i codziennym życiu [Odniesienie do efektów kierunkowych/Forma zajęć/ocena formująca/ocena podsumowująca]/obszar nauk/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Ćwiczenia: Studenci wykonują samodzielnie prace z zakresu problemów będących przedmiotem treści programowych. Ocena podsumowująca jest średnią z ocen uzyskanych w trakcie semestru. Ocena końcowa = 1,0 x ocena podsumowująca (ćwiczenia) Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia [Wiedza (W), Umiejętności (U), Kompetencje społeczne (K)], definiowaną w sposób następujący: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U, K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio przynajmniej 55% obowiązujących efektów), 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Ocena dobra (4,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 71-80%), 5. Ocena ponad dobra (4,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 81-90%) 6. Ocena bardzo dobra (5,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio > 90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu w własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.