Podstawy bukieciarstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.F6.POB.NI.OOGXY | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy bukieciarstwa | ||
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Poznanie podstawowych zasad kompozycji roślinnych i warsztatu florystycznego oraz współczesnych stylów w dekoracjach roślinnych. Kompozycje kwiatowe na ślub, komunię, Wielkanoc, bukiety okolicznościowe. Wystawy i pokazy florystyczne. Kompozycje z roślin suszonych. Dekoracje wnętrz roślinami doniczkowymi. |
||
Pełny opis: |
Treści kształcenia Znaczenie tradycyjnego bukieciarstwa i współczesnej florystyki w życiu człowieka. Edukacja florystyczna w Polsce i na świecie. Omówienie warsztatu florysty: narzędzia i środki techniczne, akcesoria florystyczne, podstawowe techniki stosowane we florystyce Podstawy kompozycji i omówienie współczesnych stylów w aranżacjach z roślin. Wiązanki okolicznościowe. Produkty roślinne wykorzystywane w aranżacjach i bukietach: kwiaty cięte, zieleń cięta, produkty pozyskiwane ze stanowisk naturalnych, susz, rośliny doniczkowe Florystyka wielkanocna – tradycyjne i współczesne kompozycje związane ze świętami Florystyka ślubna - bukiety ślubne i biżuteria ślubna, oprawa florystyczna uroczystości weselnych Znaczenie roślin doniczkowych w aranżacjach wnętrz Wykonywanie bukietu klasycznego z żywych kwiatów i zieleni ciętej. Technika spiralna i paralelna. Wykorzystanie suszu w kompozycjach: kartki okolicznościowe, obrazy roślinne. Dekoracje wielkanocne : palmy wielkanocne, dekoracja pisanki Aranżacje wnętrz roślinami doniczkowymi |
||
Literatura: |
Granow G. 2005. Układanie i wiązanie kompozycji roślinnych. Klub dla ciebie. Warszawa Nizińska A. 2008. ABC florystyki. Hortpress sp. z o.o. Warszawa Nowak J. 2000. Rośliny na suche bukiety: uprawa, suszenie, farbowanie, preparowanie. Hortpress sp. z o.o. Warszawa Pryke P. 2006. Szkoła układania kwiatów. Muza SA Warszawa |
||
Efekty uczenia się: |
Rozumie znaczenie tradycyjnego bukieciarstwa i współczesnej florystyki w życiu człowieka. Rozpoznaje sposoby edukacji florystycznej w Polsce i na świecie. Wylicza elementy warsztatu florysty: narzędzia i środki techniczne, akcesoria florystyczne, podstawowe techniki stosowane we florystyce Wiedza Tłumaczy podstawy kompozycji i współczesne style w aranżacjach z roślin Rozróżnia produkty roślinne wykorzystywane w aranżacjach i bukietach: kwiaty cięte, zieleń cięta, produkty pozyskiwane ze stanowisk naturalnych, susz, rośliny doniczkowe Opisuje tradycyjne i współczesne kompozycje związane ze świętami Wielkanocnymi Prezentuje główne elementy oprawy florystycznej uroczystości ślubnych i weselnych Uzasadnia potrzebę zakładania kwiaciarni lub pracowni florystycznej i prowadzenia jej w sposób profesjonalny Umiejętności Komponuje bukiety z żywych kwiatów techniką spiralną i paralelną. Przygotowuje kartki okolicznościowe i obrazy roślinne korzystając z roślin suszonych. Używa materiał roślinny do tworzenia palm wielkanocnych, zdobienia jajek i przygotowywania innych aranżacji roślinnych Porównuje możliwości prowadzenia własnej kwiaciarni Kompetencje społeczne Docenia znaczenie współczesnej florystyki w otoczeniu człowieka i dokształcania się przez całe życie Organizuje prace w grupie przygotowując dekoracje roślinne |
||
Metody i kryteria oceniania: |
201 sprawdzian umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji 703 test wielokrotnego wyboru |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.