Permakultura
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.F4.PER.SI.OOTXZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Permakultura |
Jednostka: | Katedra Biologii Roślin i Biotechnologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Permakultura uzupełniajacy - fakultatywny wymagania wstępne: wiedza z agrotechniki wybranych roślin ogrodniczych Katedra Ogrodnictwa |
Pełny opis: |
Wykłady: Określenie permakultury jako systemu rolnictwa alternatywnego, koncepcje i planowanie w permakulturze Główne zasady przekształcania terenu, uzdatniania gruntu, zwiększania urodzajności gleby, projektowania krajobrazu, budowania permakultury w gospodarstwie Alternatywne metody nawożenia w permakulturze (nawozy naturalne, nawozy zielone, komposty, biohumus) Specyfika odmian i technologii uprawy wybranych gatunków roślin ogrodniczych w permakulturze (wybrane rośliny warzywne, sadownicze, zioła) Miejsca i techniki budowy permakultury (tarasy, wysokie zagony, spirala zielarska, pojemniki) Ćwiczenia: Projektowanie małego gospodarstwa permakulturowego Ćwiczenia w terenie (Mydlniki – stacja doświadczalna) - zakładanie podniesionych zagonów oraz spirali zielarskiej Wyjazd studialny do gospodarstwa permakulturowego |
Literatura: |
Podstawowa Holzer S., 2014. Permakultura Seppa Holzera, Purana , Wrocław. Podsiadła M., Młynarczyk A., 2015, Ogród permakulturowy – dotknąć ziemi, Purana, Wrocław Fukuoka M., 2011, Rewolucja źdźbła słomy, WiS, Poznań Uzupełniajaca: Siwek P. i in. 2019, Permakultura - inne spojrzenie na rolnictwo, Aura, 6: 3-7. Holzer.S. , Liebchen K., 2002. Sepp Holzer - Der Agrar-Rebell, Leopold Stocker Verlag, Graz Hemenway T. 2009, Gaia's Garden. A guide to Homescale Permaculture. Chelsea Green Publishing, White River Junction. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - zna i rozumie: Podstawowe relacje w środowisku, decydujące o jakości roślin prozdrowotnych i leczniczych uprawianych metodami przyjaznymi środowisku według zasad permakultury Techniki narzędzia i meteriały rolnicze i informatyczne , które pozwalają na uzyskanie dobrych rezultatów w pozyskiwaniu żywności prozdrowotnej i leczniczej według zasad permakultury Umiejętności - potrafi: Pozyskiwać wiedzę i informacje z różnych źródeł i ją analizować w zadaniach projektowania i realizowania projektów permakultury Planować, wykonywać i opisać proste doświadczenia badawcze i projektowe z zakresu permakultury Wykorzystywać metody ekologicznej uprawy dla uzyskania wysokiej jakości produktu prozdrowotnego według zasad permakultury Kompetencje spoleczne - jest gotów do: Ciągłego samokształcenia, pogłębiania wiedzy i poszerzania horyzontów myślowych Podejmowania pracy w zespole |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian pisemny z pytaniami otwartymi i testowymi. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną liczoną z oceny uzyskanej z ćwiczeń i sprawdzianu (50% udziału w ocenie końcowej) Studenci przygotowują sprawozdania z przeprowadzonych ćwiczeń, na podstawie których uzyskują ocenę z ćwiczeń (średnia arytmetyczna) (50% udziału w ocenie końcowej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Domagała-Świątkiewicz, Piotr Siwek | |
Prowadzący grup: | Iwona Domagała-Świątkiewicz, Piotr Siwek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.