Biblia w kulturze świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.F1.BKS.SI.OOSXZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biblia w kulturze świata |
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych i Sztuki Ogrodowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
- |
Pełny opis: |
Biblia – Księga całej ludzkości - powstała w określonym kręgu kulturowym Geografia „terenów biblijnych” Zarys osiągnięć archeologicznych związanych z terenami „biblijnymi” Świat przyrody w tekstach biblijnych Kultura rolnicza w czasach biblijnych Inspiracje biblijne w dziełach poetów, pisarzy, malarzy, budowniczych Biblia pauperum dialog słowa i obrazu Rozwój nauk przyrodniczych a Biblia – pozorny konflikt Ogród biblijny – nowy typ ogrodu tematycznego – zasady projektowania, symbolika, zwiedzanie wybranego ogrodu biblijnego Ogrody biblijne na świecie i ich rola w życiu społecznym współczesnego człowieka Biblia – Księga całej ludzkości - powstała w określonym kręgu kulturowym Geografia „terenów biblijnych” Zarys osiągnięć archeologicznych związanych z terenami „biblijnymi” Świat przyrody w tekstach biblijnych |
Literatura: |
Włodarczyk Z. 2011. Rośliny biblijne. Leksykon, Instytut Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk, Kraków ss. 246. Włodarczyk Z. 2011. Przyroda w Biblii „od cedru … do hizopu”, „BONUS LIBER” Sp. z o.o Rzeszów, ss.176. Włodarczyk Z. 2009. Przewodnik po ogrodzie biblijnym w Proszowicach, Kazimierza Wielka, ss. 60. Włodarczyk Z. 2010. Ogród biblijny w Myczkowcach, Rzeszów, ss. 88. |
Efekty uczenia się: |
wiedza - zna i rozumie historyczne podłoże, warunki geograficzno-przyrodnicze i przedział czasowy, w jakich rodził się tekst Biblii oraz zasięg oddziaływania tych treści do czasów współczesnych podstawową wiedzę o geografii i szacie roślinnej terenów, na których powstawała Biblia i ich oddziaływaniu na treści biblijne przykłady wykorzystania w Biblii zjawisk przyrodniczych, gatunków roślin i zwierząt obrazujących przekazywaną przez Biblię treść religijną dawne i współczesne metody popularyzacji treści biblijnych i ich oddziaływanie w sferze społecznej i kulturowej Umiejętności - potrafi rozpoznać elementy lub wątki biblijne w zbiorze niektórych dzieł artystycznych sztuk plastycznych i literackich przygotować esej na temat: „Ślady Biblii w moim otoczeniu” na podstawie rekonesansu w swoim miejscu zamieszkania oraz prosty schemat ogrodu biblijnego wyjaśnić podstawowe problemy związane z pozornym konfliktem na styku: nauki przyrodnicze a Biblia zinterpretować podstawowe symbole biblijne w dziełach sztuki i projektach ogrodów biblijnych przedstawiając prace w formie pisemnej posługiwać się nowoczesnymi metodami wyszukiwania zadanych fragmentów Biblii Kompetencje społeczne - jest gotów do dalszego kształcenia się w temacie uznania roli Biblii w kulturze świata i jest świadom odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego kraju i Europy |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pracy pisemnej, rozwiązanie zadania problemowego (100% udziału w ocenie końcowej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Włodarczyk | |
Prowadzący grup: | Zofia Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Włodarczyk | |
Prowadzący grup: | Zofia Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.