Projektowanie zintegrowane cz. I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.DAK.PZIN2.SM.OOGSY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie zintegrowane cz. I |
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych |
Grupy: |
Sztuka ogrodowa, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Nowoczesne trendy i realizacje ogrodowe, zrównoważone projektowanie, koncepcje i techniki projektowe, rozwiązania technologiczne, materiały. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia Wykłady Nowoczesne trendy w projektowaniu ogrodów. Wprowadzenie do tematyki Współczesne realizacje ogrodowe na świecie Współczesne realizacje ogrodowe w Polsce Zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni. Zrównoważone projektowanie założeń ogrodowych Nowoczesne koncepcje i techniki projektowe (prezentacyjne) w sztuce ogrodowej Nowoczesne rozwiązania technologiczne w sztuce ogrodowej Nowoczesne materiały w sztuce ogrodowej Ćwiczenia Wprowadzenie do problematyki, projekt logo projektanta, layout plansz Wizja w terenie i rejestracja stanu istniejącego- perspektywy z poziomu oczu człowieka Analiza kompozycyjna, funkcjonalna, widokowa Wstępna koncepcja zagospodarowania – plan Wstępna koncepcja zagospodarowania – perspektywy z poziomu oczu człowieka Opracowanie koncepcji wybranych detali – szkice Wizualizacja projektu, opracowanie graficzne plansz Obrony projektów |
Literatura: |
1. Böhm A., Zachariasz A., 1997. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (A - D). Ośrodek Ochrony Zabytkowego Krajobrazu, Warszawa. 2. Böhm A., Zachariasz A., 2000. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (E - J). Ośrodek Ochrony Zabytkowego Krajobrazu, Warszawa. 3. Böhm A., Zachariasz A., 2005. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (K - Q). Ośrodek Ochrony Badań i Dokumentacji Zabytków, Warszawa. 4. Das Gartenbuch, 2002. Phaidon, Berlin. 5. Hobhouse P., 2005. Historia ogrodów. Arkady, Warszawa. 6. Weilacher U., 1999. Between landscape architecture and land art. Birkhauser, Basel. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PZCZI_W01 nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów PZCZI _W02 opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju Umiejętności PZCZI _U01 przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego PZCZI _U02 analizuje stan istniejący PZCZI _U03 formułuje koncepcję projektową uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe Kompetencje społeczne PZCZI _K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu PZCZI _K02 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania PZCZI _K03 ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 nie nazywa nowoczesnych tendencji w projektowaniu ogrodów nie opisuje zagadnień ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju nie przeprowadza rejestracji stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego nie analizuje stanu istniejącego nie formułuje koncepcji projektowej uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie i nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu Na ocenę 3 nazywa niektóre nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów opisuje niektóre zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, ale bez odniesienia do Teorii Zrównoważonego Rozwoju nieprawidłowo przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego nieprawidłowo analizuje stan istniejący formułuje koncepcję projektową nie uwzględniając nowoczesnych tendencji projektowych rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, ale nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu Na ocenę 4 nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów, ale nie ma świadomości ich genezy i kontekstu społecznego opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym po części w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego, ale z niewystarczającą precyzją analizuje stan istniejący obiektu lub założenia przestrzennego, , ale z niewystarczającą precyzją formułuje koncepcję projektową, częściowo uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe rozumie potrzebę i zna niektóre możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych Na ocenę 5 nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego analizuje stan istniejący formułuje koncepcję projektową uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.