Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie zintegrowane cz. I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.DAK.PZIN2.SM.OOGSY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie zintegrowane cz. I
Jednostka: Katedra Roślin Ozdobnych
Grupy: Sztuka ogrodowa, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Nowoczesne trendy i realizacje ogrodowe, zrównoważone projektowanie, koncepcje i techniki projektowe, rozwiązania technologiczne, materiały.

Pełny opis:

Treści kształcenia

Wykłady

Nowoczesne trendy w projektowaniu ogrodów. Wprowadzenie do tematyki

Współczesne realizacje ogrodowe na świecie

Współczesne realizacje ogrodowe w Polsce

Zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni. Zrównoważone projektowanie założeń ogrodowych

Nowoczesne koncepcje i techniki projektowe (prezentacyjne) w sztuce ogrodowej

Nowoczesne rozwiązania technologiczne w sztuce ogrodowej

Nowoczesne materiały w sztuce ogrodowej

Ćwiczenia

Wprowadzenie do problematyki, projekt logo projektanta, layout plansz

Wizja w terenie i rejestracja stanu istniejącego- perspektywy z poziomu oczu człowieka

Analiza kompozycyjna, funkcjonalna, widokowa

Wstępna koncepcja zagospodarowania – plan

Wstępna koncepcja zagospodarowania – perspektywy z poziomu oczu człowieka

Opracowanie koncepcji wybranych detali – szkice

Wizualizacja projektu, opracowanie graficzne plansz

Obrony projektów

Literatura:

1. Böhm A., Zachariasz A., 1997. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (A - D). Ośrodek Ochrony Zabytkowego Krajobrazu, Warszawa.

2. Böhm A., Zachariasz A., 2000. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (E - J). Ośrodek Ochrony Zabytkowego Krajobrazu, Warszawa.

3. Böhm A., Zachariasz A., 2005. Architektura krajobrazu i sztuka ogrodowa, Ilustrowany słownik angielsko-polski (K - Q). Ośrodek Ochrony Badań i Dokumentacji Zabytków, Warszawa.

4. Das Gartenbuch, 2002. Phaidon, Berlin.

5. Hobhouse P., 2005. Historia ogrodów. Arkady, Warszawa.

6. Weilacher U., 1999. Between landscape architecture and land art. Birkhauser, Basel.

Efekty uczenia się:

Wiedza

PZCZI_W01 nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów

PZCZI _W02 opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju

Umiejętności

PZCZI _U01 przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego

PZCZI _U02 analizuje stan istniejący

PZCZI _U03 formułuje koncepcję projektową uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe

Kompetencje społeczne

PZCZI _K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu

PZCZI _K02 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

PZCZI _K03 ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 2

nie nazywa nowoczesnych tendencji w projektowaniu ogrodów

nie opisuje zagadnień ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju

nie przeprowadza rejestracji stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego

nie analizuje stanu istniejącego

nie formułuje koncepcji projektowej uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe

nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie i nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu

Na ocenę 3

nazywa niektóre nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów

opisuje niektóre zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, ale bez odniesienia do Teorii Zrównoważonego Rozwoju

nieprawidłowo przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego

nieprawidłowo analizuje stan istniejący

formułuje koncepcję projektową nie uwzględniając nowoczesnych tendencji projektowych

rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, ale nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu

Na ocenę 4

nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów, ale nie ma świadomości ich genezy i kontekstu społecznego

opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym po części w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju

przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego, ale z niewystarczającą precyzją

analizuje stan istniejący obiektu lub założenia przestrzennego, , ale z niewystarczającą precyzją

formułuje koncepcję projektową, częściowo uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe

rozumie potrzebę i zna niektóre możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych

Na ocenę 5

nazywa nowoczesne tendencje w projektowaniu ogrodów

opisuje zagadnienia ochrony środowiska w projektowaniu terenów zieleni, w tym w odniesieniu do Teorii Zrównoważonego Rozwoju

przeprowadza rejestrację stanu istniejącego obiektu lub założenia przestrzennego

analizuje stan istniejący

formułuje koncepcję projektową uwzględniając nowoczesne tendencje projektowe

rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu

Praktyki zawodowe:

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)