Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe w ogrodnictwie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.7s.STR.SI.OOGOY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe w ogrodnictwie
Jednostka: Katedra Ogrodnictwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ogrodniczych oraz metod marketingowych w celu podniesienia praktycznych umiejętności funkcjonowania na rynku ogrodniczym.

Pełny opis:

Charakterystyka rynku warzyw, owoców i roślin ozdobnych. Wybrane informacje o strategii produktów ogrodniczych

Czynniki kształtujące poziom spożycia żywności i wpływ marketingu na zwiększenie wśród konsumentów zapotrzebowania na produkty ogrodnicze

Działania promocyjne wpływające na zmianę przyzwyczajeń i struktury nabywczej wśród wybranych grup społeczno-ekonomicznych

Przepływ informacji w biznesie oraz zadania badań marketingowych. Produkt i jego jakość. Funkcje marketingowe opakowań produktów ogrodniczych

Standardy jakościowe, normy i kontrola jakości na produkty ogrodnicze obowiązujące na Wspólnym Rynku. Kierunki rozwoju rynków hurtowych i detalicznych dla produktów ogrodniczych

Analiza problemów rynku ogrodniczego

Tworzenie wartości dodanej i uszlachetnianie produktów ogrodniczych

Analiza czynników wpływających na powstawania barier popytowych

Analiza metod aktywizujących sprzedaż owoców, warzyw i roślin ozdobnych

Sporządzanie w grupie projektu planu marketingowego dla przedsięwzięcia ogrodniczego

Literatura:

Literatura podstawowa Baker J. 1993. Marketing rolniczy, Wydawnictwo AR, Poznań.

Kimball B. 1991. Metody aktywnej sprzedaży, PWE, Warszawa.

Marzec-Wołczyńska T. 1997. Marketing produktów ogrodniczych, Hortpress, Warszawa.

Żmija J., Strzelczak L. (red.). 1996. Podstawy ekonomiki rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo AR, Kraków.

Makosz E. (red.). 2001. Marketing w ogrodnictwie, Wydawnictwo AR, Lublin.

Tracy M. 1997. Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rynkowej, Olympus, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Pokazuje charakterystykę rynku owoców, warzyw i roślin ozdobnych

Znajduje czynniki kształtujące popyt i wpływ marketingu na zwiększenie wśród konsumentów zapotrzebowania na produkty ogrodnicze

Rozpoznaje zadania badań marketingowych

Prezentuje strategię produktu i jego rolę na rynku ogrodniczym

Rozpoznaje politykę cenową producentów i dystrybutorów produktów ogrodniczych

Rozpoznaje kierunki rozwoju rynków hurtowych i detalicznych dla produktów ogrodniczych

Umiejętności

Identyfikuje problemy strategii rynku ogrodniczego

Znajduje działania promocyjne produktów ogrodniczych wpływające na zmiany przyzwyczajeń i zachowań nabywczych klientów

Identyfikuje czynniki wpływające na powstanie bariery popytowej

Znajduje marketingowe wartości dodane produktów ogrodniczych zgodnie z preferencjami konsumentów

Rozróżnia metody aktywizujące sprzedaż produktów ogrodniczych

Sporządza grupowo projekt planu marketingowego dla przedsięwzięcia ogrodniczego

Kompetencje społeczne

Podejmuje wyzwanie wykorzystania przepływu informacji marketingowych w biznesie ogrodniczym

Metody i kryteria oceniania:

731,2 egzamin ustny bez dostępu do podręczników

203 zaliczenie raportu/sprawozdania z prac laboratoryjnych/ćwiczeń praktycznych (indywidualne, grupowe)

302 ocena zaangażowania w dyskusji, umiejętności podsumowania, wartościowania

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)