Strategie marketingowe w ogrodnictwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.7s.STR.SI.OOGOY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe w ogrodnictwie |
Jednostka: | Katedra Ogrodnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ogrodniczych oraz metod marketingowych w celu podniesienia praktycznych umiejętności funkcjonowania na rynku ogrodniczym. |
Pełny opis: |
Charakterystyka rynku warzyw, owoców i roślin ozdobnych. Wybrane informacje o strategii produktów ogrodniczych Czynniki kształtujące poziom spożycia żywności i wpływ marketingu na zwiększenie wśród konsumentów zapotrzebowania na produkty ogrodnicze Działania promocyjne wpływające na zmianę przyzwyczajeń i struktury nabywczej wśród wybranych grup społeczno-ekonomicznych Przepływ informacji w biznesie oraz zadania badań marketingowych. Produkt i jego jakość. Funkcje marketingowe opakowań produktów ogrodniczych Standardy jakościowe, normy i kontrola jakości na produkty ogrodnicze obowiązujące na Wspólnym Rynku. Kierunki rozwoju rynków hurtowych i detalicznych dla produktów ogrodniczych Analiza problemów rynku ogrodniczego Tworzenie wartości dodanej i uszlachetnianie produktów ogrodniczych Analiza czynników wpływających na powstawania barier popytowych Analiza metod aktywizujących sprzedaż owoców, warzyw i roślin ozdobnych Sporządzanie w grupie projektu planu marketingowego dla przedsięwzięcia ogrodniczego |
Literatura: |
Literatura podstawowa Baker J. 1993. Marketing rolniczy, Wydawnictwo AR, Poznań. Kimball B. 1991. Metody aktywnej sprzedaży, PWE, Warszawa. Marzec-Wołczyńska T. 1997. Marketing produktów ogrodniczych, Hortpress, Warszawa. Żmija J., Strzelczak L. (red.). 1996. Podstawy ekonomiki rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo AR, Kraków. Makosz E. (red.). 2001. Marketing w ogrodnictwie, Wydawnictwo AR, Lublin. Tracy M. 1997. Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rynkowej, Olympus, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Pokazuje charakterystykę rynku owoców, warzyw i roślin ozdobnych Znajduje czynniki kształtujące popyt i wpływ marketingu na zwiększenie wśród konsumentów zapotrzebowania na produkty ogrodnicze Rozpoznaje zadania badań marketingowych Prezentuje strategię produktu i jego rolę na rynku ogrodniczym Rozpoznaje politykę cenową producentów i dystrybutorów produktów ogrodniczych Rozpoznaje kierunki rozwoju rynków hurtowych i detalicznych dla produktów ogrodniczych Umiejętności Identyfikuje problemy strategii rynku ogrodniczego Znajduje działania promocyjne produktów ogrodniczych wpływające na zmiany przyzwyczajeń i zachowań nabywczych klientów Identyfikuje czynniki wpływające na powstanie bariery popytowej Znajduje marketingowe wartości dodane produktów ogrodniczych zgodnie z preferencjami konsumentów Rozróżnia metody aktywizujące sprzedaż produktów ogrodniczych Sporządza grupowo projekt planu marketingowego dla przedsięwzięcia ogrodniczego Kompetencje społeczne Podejmuje wyzwanie wykorzystania przepływu informacji marketingowych w biznesie ogrodniczym |
Metody i kryteria oceniania: |
731,2 egzamin ustny bez dostępu do podręczników 203 zaliczenie raportu/sprawozdania z prac laboratoryjnych/ćwiczeń praktycznych (indywidualne, grupowe) 302 ocena zaangażowania w dyskusji, umiejętności podsumowania, wartościowania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.