Marketing produktów ziołowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.7s.MPZ.SI.OOTXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing produktów ziołowych |
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych i Sztuki Ogrodowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ziołowych oraz metod marketingowych pozwalających na funkcjonowanie na rynku. |
Pełny opis: |
Wykłady 1.Marketing –zarządzenie marketingowe produktem 2.Problemy marketingu rolniczego i ogrodniczego 3.Charakterystyka rynku roślin zielarskich. Czynniki kształtujące popyt na produkty zielarskie, 4.Zarządzanie produktem ziołowym w ramach 4P 5.Produkt- opis. Użyteczności produktów zielarskich. 6.Badanie potrzeb konsumentów. Pragnienia i motywy zakupu. Trendy. 7.Promocja poprzez nowoczesne kanały komunikacji marketingowej (WoMM, Buzz marketing, CRS). 8.Narracja i wydarzenia odpowiedź na współczesne potrzeby rynku ziołowych produktów. Ćwiczenia Marketingowy projekt produktu tradycyjnego z udziałem ziół (zarejestrowanych przez MRiROW) według tematów wykładów (4-8). Metody aktywizujące sprzedaż ziół, rola promocji i reklamy. Tworzenie wartości dodanej i wzbogacanie ziołami produktów spożywczych. Analiza problemów rynku zielarskiego: barier popytowych. |
Literatura: |
Literatura Kotler Ph., Amstrong G. 2020. Marketing: wprowadzenie. Wydawnictwo Nieoczywiste-imprint GAB Media. Kotler Ph., Keller C.K. 2020. Marketing. Wyd.Rebis. Poznań. Domagalska-Gredys M. 2018. Marketing usług. Przewodnik do ćwiczeń. Wyd. PWSZ w Tarnowie, Tarnów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna marketingową koncepcję produktu i proces zarządzania marketingowym produktem. Identyfikuje podmioty rynku produktów ziołowych (PZ). Potrafi wskazać profil konsumenta rynku PZ. Określa czynniki otoczenia wpływające na stosowanie marketingu roślin ziołowych. Zna prawa rynkowe oraz potrafi wskazać czynniki (i trendy)wpływające na zmiany popytu i podaży. Wskazuje elementu produktu (opis sferyczny) z uwzględnieniem potrzeb, pragnień i użyteczności konsumentów produktów ziołowych. Potrafi wyjaśnić pojęcie trendu na rynku RZ. Zna formy komunikacji marketingowej w erze marketingu 2.0 i 3.0. Zna formy contentowe i eventowe marketingu. Umiejętności: Student potrafi opracować koncepcję marketingową wybranego produktu ziołowego. Identyfikuje podmioty rynku, charakteryzuje czynniki otoczenia marketingowego, trendy, ceny, formy dystrybucji i promocji aktualne. Potrafi stworzyć elementy projektu dla wybranego produktu ziołowego w tym potrzeby konsumentów, użyteczności oczekiwane, formy komunikacji WoMM. Projektuje storytelling i wydarzenie (event) dla wybranego produktu ziołowego. Społeczne: Nabywa kompetencje społeczne w zakresie komunikacji, rozwiązywania grupowych problemów, podejmowania decyzji, organizacji pracy grupowej, podziału zadań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: Test mieszany Projekt grupowy dla produktu ziołowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CWP
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Domagalska-Grędys | |
Prowadzący grup: | Marta Domagalska-Grędys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ziołowych oraz metod marketingowych pozwalających na funkcjonowanie na rynku. |
|
Pełny opis: |
Wykłady 1.Marketing –zarządzenie marketingowe produktem 2.Problemy marketingu rolniczego i ogrodniczego 3.Charakterystyka rynku roślin zielarskich. Czynniki kształtujące popyt na produkty zielarskie, 4.Zarządzanie produktem ziołowym w ramach 4P 5.Produkt- opis. Użyteczności produktów zielarskich. 6.Badanie potrzeb konsumentów. Pragnienia i motywy zakupu. Trendy. 7.Promocja poprzez nowoczesne kanały komunikacji marketingowej (WoMM, Buzz marketing, CRS). 8.Narracja i wydarzenia odpowiedź na współczesne potrzeby rynku ziołowych produktów. Ćwiczenia Marketingowy projekt produktu tradycyjnego z udziałem ziół (zarejestrowanych przez MRiROW) wg tematów z wykładów (4-8). Metody aktywizujące sprzedaż ziół, rola promocji i reklamy. Tworzenie wartości dodanej i wzbogacanie ziołami produktów spożywczych. Analiza problemów rynku zielarskiego: barier popytowych. |
|
Literatura: |
Kotler Ph., Amstrong G. 2020. Marketing: wprowadzenie. Wydawnictwo Nieoczywiste-imprint GAB Media. Kotler Ph., Keller C.K. 2020. Marketing. Wyd.Rebis. Poznań. Domagalska-Gredys M. 2018. Marketing usług. Przewodnik do ćwiczeń.Wyd. PWSZ w Tarnowie, Tarnów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CWP
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Domagalska-Grędys | |
Prowadzący grup: | Marta Domagalska-Grędys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.