Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing produktów ziołowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.7s.MPZ.SI.OOTXY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing produktów ziołowych
Jednostka: Katedra Roślin Ozdobnych i Sztuki Ogrodowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ziołowych oraz metod marketingowych pozwalających na funkcjonowanie na rynku.

Pełny opis:

Wykłady

1.Marketing –zarządzenie marketingowe produktem

2.Problemy marketingu rolniczego i ogrodniczego

3.Charakterystyka rynku roślin zielarskich. Czynniki kształtujące popyt na produkty zielarskie,

4.Zarządzanie produktem ziołowym w ramach 4P

5.Produkt- opis. Użyteczności produktów zielarskich.

6.Badanie potrzeb konsumentów. Pragnienia i motywy zakupu. Trendy.

7.Promocja poprzez nowoczesne kanały komunikacji marketingowej (WoMM, Buzz marketing, CRS).

8.Narracja i wydarzenia odpowiedź na współczesne potrzeby rynku ziołowych produktów.

Ćwiczenia

Marketingowy projekt produktu tradycyjnego z udziałem ziół (zarejestrowanych przez MRiROW) według tematów wykładów (4-8).

Metody aktywizujące sprzedaż ziół, rola promocji i reklamy.

Tworzenie wartości dodanej i wzbogacanie ziołami produktów spożywczych.

Analiza problemów rynku zielarskiego: barier popytowych.

Literatura:

Literatura

Kotler Ph., Amstrong G. 2020. Marketing: wprowadzenie. Wydawnictwo Nieoczywiste-imprint GAB Media.

Kotler Ph., Keller C.K. 2020. Marketing. Wyd.Rebis. Poznań.

Domagalska-Gredys M. 2018. Marketing usług. Przewodnik do ćwiczeń. Wyd. PWSZ w Tarnowie, Tarnów.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna marketingową koncepcję produktu i proces zarządzania marketingowym produktem.

Identyfikuje podmioty rynku produktów ziołowych (PZ). Potrafi wskazać profil konsumenta rynku PZ.

Określa czynniki otoczenia wpływające na stosowanie marketingu roślin ziołowych.

Zna prawa rynkowe oraz potrafi wskazać czynniki (i trendy)wpływające na zmiany popytu i podaży.

Wskazuje elementu produktu (opis sferyczny) z uwzględnieniem potrzeb, pragnień i użyteczności konsumentów produktów ziołowych.

Potrafi wyjaśnić pojęcie trendu na rynku RZ.

Zna formy komunikacji marketingowej w erze marketingu 2.0 i 3.0.

Zna formy contentowe i eventowe marketingu.

Umiejętności:

Student potrafi opracować koncepcję marketingową wybranego produktu ziołowego. Identyfikuje podmioty rynku, charakteryzuje czynniki otoczenia marketingowego, trendy, ceny, formy dystrybucji i promocji aktualne. Potrafi stworzyć elementy projektu dla wybranego produktu ziołowego w tym potrzeby konsumentów, użyteczności oczekiwane, formy komunikacji WoMM. Projektuje storytelling i wydarzenie (event) dla wybranego produktu ziołowego.

Społeczne:

Nabywa kompetencje społeczne w zakresie komunikacji, rozwiązywania grupowych problemów, podejmowania decyzji, organizacji pracy grupowej, podziału zadań.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia:

Test mieszany

Projekt grupowy dla produktu ziołowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Domagalska-Grędys
Prowadzący grup: Marta Domagalska-Grędys
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ziołowych oraz metod marketingowych pozwalających na funkcjonowanie na rynku.

Pełny opis:

Wykłady

1.Marketing –zarządzenie marketingowe produktem

2.Problemy marketingu rolniczego i ogrodniczego

3.Charakterystyka rynku roślin zielarskich. Czynniki kształtujące popyt na produkty zielarskie,

4.Zarządzanie produktem ziołowym w ramach 4P

5.Produkt- opis. Użyteczności produktów zielarskich.

6.Badanie potrzeb konsumentów. Pragnienia i motywy zakupu. Trendy.

7.Promocja poprzez nowoczesne kanały komunikacji marketingowej (WoMM, Buzz marketing, CRS).

8.Narracja i wydarzenia odpowiedź na współczesne potrzeby rynku ziołowych produktów.

Ćwiczenia

Marketingowy projekt produktu tradycyjnego z udziałem ziół (zarejestrowanych przez MRiROW) wg tematów z wykładów (4-8).

Metody aktywizujące sprzedaż ziół, rola promocji i reklamy.

Tworzenie wartości dodanej i wzbogacanie ziołami produktów spożywczych.

Analiza problemów rynku zielarskiego: barier popytowych.

Literatura:

Kotler Ph., Amstrong G. 2020. Marketing: wprowadzenie. Wydawnictwo Nieoczywiste-imprint GAB Media.

Kotler Ph., Keller C.K. 2020. Marketing. Wyd.Rebis. Poznań.

Domagalska-Gredys M. 2018. Marketing usług. Przewodnik do ćwiczeń.Wyd. PWSZ w Tarnowie, Tarnów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-27
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Domagalska-Grędys
Prowadzący grup: Marta Domagalska-Grędys
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)