Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy przedsiębiorczości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.2s.POP.SM.OOSXY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy przedsiębiorczości
Jednostka: Katedra Ogrodnictwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Rola przedsiębiorczości w organizacji i zarządzaniu. Podstawy zachowań indywidualnych i grupowych jako wyznacznik sprawnego funkcjonowania na rynku.

Pełny opis:

Wykłady:

Autonomia i przedsiębiorczość w organizacji i zarządzaniu

Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w sztuce ogrodowej

Indywidualne działania zorganizowane

Podstawy zachowań grupowych

Kultura przedsiębiorstwa i zarządzanie tożsamością

Etyka menedżera produktów

Metody aktywnej sprzedaży i usług w zakresie sztuki ogrodowej

Literatura:

Podstawowa:

Konstytucja biznesu. 2018. Ministerstwo Rozwoju.

Wawrzyniak J. 1999. Rachunek kosztów a zarządzanie w przedsiębiorstwach ogrodniczych. Prodruk, Poznań

Żurawik B., Żurawik W. 1996.Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWN, Warszawa.

Uzupełniająca:

Strategor (tłum. K. Bolesta-Kukuła). 1995. Zarządzanie firmą. PWE, Warszawa

Efekty uczenia się:

WIEDZA - absolwent zna i rozumie:

istotę przedsiębiorczości w organizacji i zarządzaniu podmiotów

uwarunkowania ekonomiczne i społeczne rozwoju przedsiębiorczości w sztuce ogrodowej

procesy z zakresu podejmowania decyzji indywidualnych działań zorganizowanych

procesy z zakresu podstawy zachowań grupowych

kulturę przedsiębiorczości i zarządzanie tożsamością

etykę menedżera i sztukę dobrych manier

metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług

UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi:

identyfikować problemy działań przedsiębiorczych w organizacji i zarządzaniu

identyfikować czynniki rozwoju przedsiębiorczości

formułować strategię działań indywidualnych i wielopodmiotowych z zakresu sztuki ogrodowej

wyjaśniać zadania i etykę menedżera

rozróżniać metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług

ocenić wymagania na stanowisku kierowniczym w przedsiębiorstwach działających w sztuce ogrodowej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do:

podjęcia przedsiębiorczych działań odpowiednich do potrzeb rynku roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocena prezentacji na wybrany temat (100%)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)