Podstawy przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.2s.POP.SM.OOSXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy przedsiębiorczości |
Jednostka: | Katedra Ogrodnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Rola przedsiębiorczości w organizacji i zarządzaniu. Podstawy zachowań indywidualnych i grupowych jako wyznacznik sprawnego funkcjonowania na rynku. |
Pełny opis: |
Wykłady: Autonomia i przedsiębiorczość w organizacji i zarządzaniu Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w sztuce ogrodowej Indywidualne działania zorganizowane Podstawy zachowań grupowych Kultura przedsiębiorstwa i zarządzanie tożsamością Etyka menedżera produktów Metody aktywnej sprzedaży i usług w zakresie sztuki ogrodowej |
Literatura: |
Podstawowa: Konstytucja biznesu. 2018. Ministerstwo Rozwoju. Wawrzyniak J. 1999. Rachunek kosztów a zarządzanie w przedsiębiorstwach ogrodniczych. Prodruk, Poznań Żurawik B., Żurawik W. 1996.Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWN, Warszawa. Uzupełniająca: Strategor (tłum. K. Bolesta-Kukuła). 1995. Zarządzanie firmą. PWE, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent zna i rozumie: istotę przedsiębiorczości w organizacji i zarządzaniu podmiotów uwarunkowania ekonomiczne i społeczne rozwoju przedsiębiorczości w sztuce ogrodowej procesy z zakresu podejmowania decyzji indywidualnych działań zorganizowanych procesy z zakresu podstawy zachowań grupowych kulturę przedsiębiorczości i zarządzanie tożsamością etykę menedżera i sztukę dobrych manier metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi: identyfikować problemy działań przedsiębiorczych w organizacji i zarządzaniu identyfikować czynniki rozwoju przedsiębiorczości formułować strategię działań indywidualnych i wielopodmiotowych z zakresu sztuki ogrodowej wyjaśniać zadania i etykę menedżera rozróżniać metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług ocenić wymagania na stanowisku kierowniczym w przedsiębiorstwach działających w sztuce ogrodowej KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do: podjęcia przedsiębiorczych działań odpowiednich do potrzeb rynku roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji na wybrany temat (100%) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.