Biologia pszczoły miodnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.2s.BPM.SP.OPSZY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biologia pszczoły miodnej |
Jednostka: | Katedra Sadownictwa i Pszczelnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Podgatunki pszczoły miodnej hodowane w Polsce (charakterystyka). Biologia pszczoły miodnej (matka, robotnica, truteń). Zachowania pszczoły miodnej (rójka, tańce). Odżywianie się pszczół (pokarm naturalny i zastępczy, wartość odżywcza). Zagrożenia środowiskowe w dostępie pszczół do pokarmu. Przystosowania pszczół do wykonywanych funkcji życiowych. Budowa gniazda, plastra pszczelego, sposób zagospodarowania. |
Literatura: |
Wilde J., Prabucki J. (2008) Hodowla pszczół. Wydawnictwo PWRiL, Poznań. Hepburn H.R., Pirk C.W.W, Duangphakdee O. (2014) Honeybee Nests, Composition, Structure, Function. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. Tautz, J. (2008). The buzz about bees: biology of a superorganism. Springer Science & Business Media. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent zna i rozumie: BPM_W1 podgatunki pszczoły miodnej hodowane w Polsce. SPP_W1 R BPM_W2 biologię i zachowania pszczoły miodnej. SPP_W2 R BPM_W3 zasady żywienia i odżywiania się pszczoły miodnej. SPP_W1 R UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi: BPM_U1 wskazać przystosowania anatomiczne i morfologiczne pszczół do wykonywania funkcji życiowych. SPP_U1 R BPM_U2 wyjaśnić budowę i sposób zagospodarowania gniazda pszczelego. SPP_U3 R BPM_U3 ustawicznie podnosić swoje kwalifikacje SPP_U4 R KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do: BPM _K1 uznania znaczenia odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska owadów zapylających SPP_K2 P7 |
Metody i kryteria oceniania: |
Test jednokrotnego wyboru. Udział w ocenie końcowej modułu 60%. Aktywność podczas zajęć, demonstracja praktycznych umiejętności. Udział w ocenie końcowej modułu 40%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.