Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe i przedsiębiorczość we florystyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.1s.SMF.SP.OFLRZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe i przedsiębiorczość we florystyce
Jednostka: Katedra Roślin Ozdobnych i Sztuki Ogrodowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem modułu jest przedstawienie rynku i marketingu roślin ozdobnych w Europie i na świecie. Podstawy przedsiębiorczości, zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej, w tym zasady BHP. Sposoby negocjacji i sprzedaży zorientowanej na klienta. Prawo autorskie.

Pełny opis:

Sprzedaż i marketing roślin ozdobnych. Najważniejsze sezony sprzedaży, specyfika produktu jakim są rośliny ozdobne, wartość dodana produktu.

Główne rejony upraw kwiatów ciętych i zieleni ciętej na świecie, kierunki importu i eksportu kwiatów ciętych, sposoby transportu. Znaczenie i działanie cenotwórcze giełd zegarowych w Europie.

Podstawy przedsiębiorczości, zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej, w tym podstawy prawa pracy i zasady BHP. Sposoby negocjacji i sprzedaży zorientowanej na klienta. Prawo autorskie.

Literatura:

1. Cialdini R. 2011. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. (różne wydania)

2. De Groot N.S.P. 1998. Floriculture World Wide: production, trade and consumption patterns. Acta Hort. 495

3. Lewicki R. J., Saunders D. M., Barry B. 2011. Zasady negocjacji. Rebis, Poznań

4. Lunden B., Svenson U. 2011. Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw. BL Info, Gdańsk

5. Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski L. 2010. Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

6. Młodzikowska D., Lunden B. 2012. Jednoosobowa firma. Jak założyć i samodzielnie prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą. BL Info, Gdańsk

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

Sprzedaż i marketing roślin ozdobnych. Najważniejsze sezony sprzedaży, specyfika produktu jakim są rośliny ozdobne, wartość dodana produktu.

Główne rejony upraw kwiatów ciętych i zieleni ciętej na świecie, kierunki importu i eksportu kwiatów ciętych, sposoby transportu. Znaczenie i działanie cenotwórcze giełd zegarowych w Europie.

Zasady prowadzenia własnej firmy, prawo pracy i zasady BHP.

UMIEJĘTNOSCI:

Wyjaśnia i uzasadnia znaczenie współczesnego marketingu 3D zorientowanego na produkcie (usłudze), kliencie i wartościach.

Wyjaśnia możliwości prowadzenia własnej działalności gospodarczej z sukcesem ekonomicznym i wydajnego zarządzania zapasami. Kompiluje wiedzę związaną z organizacją pracy w firmie, rozliczeniami, planowaniem sprzedaży i akcji marketingowych, wartości dodanej produktu na przykładzie własnej firmy.

Planuje i przygotowuje strategię własnej firmy: pomysł na wyjątkową i unikatową firmę, zdobycie klientów, wystrój kwiaciarni, główne działania marketingowe, strategię sprzedaży i kierunki rozwoju.

Wdraża reguły związane z wywieraniem wpływu na ludzi, nieświadomymi programami komunikacji, prawidłami udanych negocjacji w biznesie i życiu prywatnym.

Stosuje technik i strategie negocjacji w relacjach z klientami i precyzuje potencjalne obszary problemowe.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

Docenia rolę uczenia się przez całe życie i podnoszenia swojej konkurencyjności na rynku pracy, własnego rozwoju zawodowego, społecznego i osobistego.

Organizuje pracę w grupie, doskonali umiejętności interpersonalne.

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-27
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Cecot, Bożena Pawłowska
Prowadzący grup: Alicja Cecot, Piotr Król, Bożena Pawłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Cecot, Bożena Pawłowska
Prowadzący grup: Alicja Cecot, Andrzej Kalisz, Piotr Król, Bożena Pawłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)