Przedsiębiorczość i marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.1s.PMA.SM.OOSXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość i marketing |
Jednostka: | Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ogrodniczych oraz metod marketingowych w celu podniesienia praktycznych umiejętności funkcjonowania na rynku ogrodniczym |
Pełny opis: |
Zarys teorii marketingu, jego koncepcja, ewolucja i znaczenie w ogrodnictwie Charakterystyka środowiska marketingowego firmy Mechanizmy funkcjonowania rynku roślin ozdobnych i prawa na nim działające Strategie rozwoju firmy Sposoby zwiększania sprzedaży produktów i usług w branży roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej Analiza SWOT dla firmy i jej konkurentów Badanie preferencji konsumenckich w zakresie roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej Identyfikacja celów i pozycji na rynku Strategie marketingowe produktu, ceny i komunikacji Rozwój i wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek Sporządzanie projektu przedsiębiorczego funkcjonowania firmy z zakresy sztuki ogrodowej |
Literatura: |
Baker J., 1993. Marketing rolniczy. Wyd. AR Poznań Kimball B., 1991. Metody aktywnej sprzedaży. PWE Warszawa Marzec-Wołczyńska T., 1997. Marketing produktów ogrodniczych. Hortpress Warszawa Pr. zbior. pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, 1996. Podstawy ekonomiki rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej. Wyd. AR Kraków Pr. zbior. pod red. E. Makosza, 2001. Marketing w ogrodnictwie. Wyd. AR Lublin Tracy M., 1997. Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rynkowej. Olympus Warszawa Altkorn J., 1996. Podstawy marketingu. Wyd. Inst. Market., Kraków Garbarski L. i in., 1994. Marketing. PWE, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Definiuje istotę i znaczenie marketingu w sztuce ogrodowej Rozpoznaje środowisko marketingowe i zmiany w nim zachodzące Rozpoznaje preferencje konsumentów na rynku z zakresu sztuki ogrodowej Rozpoznaje strategie rozwoju firm oparte na rynku Ma pogłębioną wiedzę z zakresu strategii marketing-mix Rozpoznaje metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług Wyjaśnia orientację rynkową jako podstawę marketingu w sztuce ogrodowej Analizuje strukturę otoczenia z uwzględnieniem rynku, konkurencji, klientów, kooperantów Analizuje zachowania konsumentów na rynku Formułuje strategie wejścia na rynek i funkcjonowania na nim Wykorzystuje strategie ceny, produktu, konkurencji Sporządza grupowo projekt przedsięwzięcia gospodarczego z zakresu sztuki ogrodowej Potrafi dokonać wyboru właściwej metody i technik aktywizacji sprzedaży produktów i usług Potrafi działać wykorzystując potrzeby rynku w zakresie roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocean formująca: 203, 302 Ocena końcowa: 721,1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.