Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość i marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.1s.PMA.SM.OOSXY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość i marketing
Jednostka: Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedstawienie strategii i taktyki marketingu produktów ogrodniczych oraz metod marketingowych w celu podniesienia praktycznych umiejętności funkcjonowania na rynku ogrodniczym

Pełny opis:

Zarys teorii marketingu, jego koncepcja, ewolucja i znaczenie w ogrodnictwie

Charakterystyka środowiska marketingowego firmy

Mechanizmy funkcjonowania rynku roślin ozdobnych i prawa na nim działające

Strategie rozwoju firmy

Sposoby zwiększania sprzedaży produktów i usług w branży roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej

Analiza SWOT dla firmy i jej konkurentów

Badanie preferencji konsumenckich w zakresie roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej

Identyfikacja celów i pozycji na rynku

Strategie marketingowe produktu, ceny i komunikacji

Rozwój i wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek

Sporządzanie projektu przedsiębiorczego funkcjonowania firmy z zakresy sztuki ogrodowej

Literatura:

Baker J., 1993. Marketing rolniczy. Wyd. AR Poznań

Kimball B., 1991. Metody aktywnej sprzedaży. PWE Warszawa

Marzec-Wołczyńska T., 1997. Marketing produktów ogrodniczych. Hortpress Warszawa

Pr. zbior. pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, 1996. Podstawy ekonomiki rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej. Wyd. AR Kraków

Pr. zbior. pod red. E. Makosza, 2001. Marketing w ogrodnictwie. Wyd. AR Lublin

Tracy M., 1997. Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rynkowej. Olympus Warszawa

Altkorn J., 1996. Podstawy marketingu. Wyd. Inst. Market., Kraków

Garbarski L. i in., 1994. Marketing. PWE, Warszawa

Efekty uczenia się:

Definiuje istotę i znaczenie marketingu w sztuce ogrodowej

Rozpoznaje środowisko marketingowe i zmiany w nim zachodzące

Rozpoznaje preferencje konsumentów na rynku z zakresu sztuki ogrodowej

Rozpoznaje strategie rozwoju firm oparte na rynku

Ma pogłębioną wiedzę z zakresu strategii marketing-mix

Rozpoznaje metody aktywizacji sprzedaży produktów i usług

Wyjaśnia orientację rynkową jako podstawę marketingu w sztuce ogrodowej

Analizuje strukturę otoczenia z uwzględnieniem rynku, konkurencji, klientów, kooperantów

Analizuje zachowania konsumentów na rynku

Formułuje strategie wejścia na rynek i funkcjonowania na nim

Wykorzystuje strategie ceny, produktu, konkurencji

Sporządza grupowo projekt przedsięwzięcia gospodarczego z zakresu sztuki ogrodowej

Potrafi dokonać wyboru właściwej metody i technik aktywizacji sprzedaży produktów i usług

Potrafi działać wykorzystując potrzeby rynku w zakresie roślin ozdobnych i sztuki ogrodowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocean formująca: 203, 302

Ocena końcowa: 721,1

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)