Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komputerowa wizualizacja projektów ogrodów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.1s.KWP.SM.OOSXY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komputerowa wizualizacja projektów ogrodów
Jednostka: Katedra Dendrologii i Architektury Krajobrazu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z zagadnieniami wspomagania procesu wizualizacji projektów ogrodów przy użyciu programu SketchUp oraz nakładki do renderowania V-ray for SketchUp. W ramach przedmiotu student wykonuje wizualizację 3D projektu ogrodu przydomowego oraz wybranych obiektów małej architektury. Na bazie odpowiednio zorganizowanych rysunków technicznych wykonanych w programie AutoCAD modeluje obiekty 3D potrzebne do wizualizacji ogrodu w programie SketchUP. Następnie, przy użyciu programiu V-ray for SketchUP nadaje właściwości fizyczne swojemu modelowi (nadaje tekstury, ustawia tło i oświetlenie), renderuje widoki końcowe.

Pełny opis:

Wprowadzenie do zajęć wyjaśnienie zasad zaliczenia przedmiotu. Omówienie przygotowaniych materiałów niezbędnych do wykonania projektów końcowych: wizualizacji projektu ogrodu przydomowego oraz wybranych obiektów małej architektury.

Wprowadzenie do programu SketchUp: obszar roboczy i jego zmiana, dostosowywanie palet narzędzi, menu główne, okna dialogowego, cofanie i odtwarzanie wprowadzonych poleceń otwieranie i zapisywanie oraz zamykanie plików, eksportowanie i importowanie plików.

Praca w przestrzeni trójwymiarowej. Oglądanie modleu w przestrzeni trójwymiarowej. Zmiana geometrii z wykorzystaniem narzędzia Wyciągnij/ Wepchnij. Rysowanie prostych obiektów. Tworzenie pierwszego modelu 3D.

Narzędzia podstawowe do rysowania i edycji obiektów: linia, łuk, prostokąt, okrąg, poligon, wyciągnij, przekręć, odsuń itp.

Tworzenie i modyfikowanie, obiektów grup i komponentów.

Warstwy, przenoszenie obiektów między warstwami.

Dodawanie materiałów, tworzenie nowych materiałów. Biblioteki materiałów.

Biblioteki komponentów, tworzenie nowych komponentów oraz przekształcanie istniejących.

Wykonanie modelu obiektu małej architektury na podstawie pliku dwg.

Kamera, ustawienie świateł, style wizualne.

Narzędzia do modelowania terenu.

Omówienie komunikacja między programami AutoCad a SketchUp, organizacja pliku dwg, import pliku dwg do SketchUp, organizacja modelu ogrodu.

Wykonanie modelu ogrodu na podstawie dokumentacji projektowej w postaci plików dwg (AutoCad).

Tworzenie sceny, dodawanie materiałów i świateł w programia V-ray for SketchUp. Przygotowanie do renderowania widoków końcowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Tomaszewska A., 2009 Google SketchUp. Ćwiczenia Praktyczne. Wydawnictwo Helion.

Literatura uzupełniająca:

2. Tal D., 2009. Google SketchUp for Site Design: A Guide to Modeling Site Plans, Terrain and Architecture. ASLA, ISBN: 978-0-470-34525-2

3. Tal D., 2013. Rendering in SketchUp: From Modeling to Presentation for Architecture, Landscape Architecture and Interior Design. ASLA, ISBN: 978-0-470-64219-1

Efekty uczenia się:

Wiedza

Rozróżnia pojęcia związane z modelowaniem 3D w programie SketchUp

Rozróżnia pojęcia związane z renderowaniem modeli 3D w programie V-ray for SketchUp

Zna podstawowe narzędzia do: rysowania na płaszczyźnie (2D), opisywania, wymiarowania projektów ogrodów w programie SketchUp

Wyjaśnia sposób użycia narzędzi służących do modelowania 3D obiektów w programie SketchUp

Zna podstawowe sposoby modyfikacji obiektów 2D i 3D w programie SketchUp

Umiejętności

Używa narzędzi służących do rysowania 2D, opisywania, wymiarowania projektów ogrodów w programie SketchUp

Używa narzędzi służących do modelowania 3D w programie SketchUp; sporządza model 3D wybranego ogrodu przydomowego oraz obiektów małej architektury ogrodowej na bazie dostarczonego przez prowadzącego pliku dwg z (AutoCad) w programie SketchUp;

Używa narzędzi służących do renderowania obiektów 3D w programie V-ray for SketchUp

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych, w tym planowania i działania w sposób przedsiębiorczy oraz umie pracować w zespole przyjmując w nim różne role

Ma świadomość hierarchii zadań, odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania

Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej

Metody i kryteria oceniania:

201 sprawdzian umiejętnosci: wykonanie zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowanie decyzji

721 demonstracja praktycznych umiejętnosci

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)