Pisanie prac naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.EX.083.SI.LLSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pisanie prac naukowych |
Jednostka: | Katedra Bioróżnorodności Leśnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
W trakcie elektywu studenci poznają sposoby planowania badań naukowych, zbierania i prezentacji uzyskanych wyników. Poznają techniczną stronę przygotowania tekstu, zestawienia tabel i przygotowania rycin. Przedstawione są sposoby wyszukiwania danych bibiograficznych i sposoby zarządzania nimi. W ramach zajęć praktycznych przygotowują i prezentują wyniki badań naukowych. |
Pełny opis: |
Wykłady (10 godzin): 1 Planowanie badań naukowych: wybór tematu, formułowanie celu, metodyka, realizacja prac, wybór odbiorców. Opracowanie wyników: praca inżynierska, magisterska, doktorska, publikacja naukowa (artykuł, referat, poster). Zasady etyczne prowadzenia badań naukowych. 2 Określenie aktualnego stanu wiedzy oraz wskazanie braków. Korzystanie z literatury naukowej (czasopisma, bazy danych: Scopus, Web of Science, Google Scholar). Metryki prac naukowych (ocena prac y i autora). Cytowanie piśmiennictwa. 3 Opracowanie i prezentacja wyników: tekst, tabele, ilustracje, inne formy prezentacji (film, dźwięk, mapy, warstwy). 4 Jak pisać prace naukowe? Język i składnia, zasady praktyczne, najczęstsze błędy. 5 Prezentacja danych, wygłaszanie referatów, przygotowanie posteru. Wybór czasopisma i złożenie pracy do redakcji. Ćwiczenia kameralne (5 godzin): 1 Tworzenie tekstu naukowego i posługiwanie się literaturą. 2 Opracowanie wyników badań, konstruowanie tabel i rycin. 3 Prezentacja wyników. |
Literatura: |
Dawkins R. 2009. The Oxford Book of Modern Science Writing. Oxford University Press. Quinn G. P., Keough M. J. 2002. Experimental Design and Data Analysis for Biologists. Cambridge University Press. Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, Warszawa. Czasopisma: Science, Nature, Trends in Ecology and Evolution, Journal of Mammology, Journal of Avian Biology, Forest Ecology and Management, European Journal of Wildlife Research. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna i rozumie: W01 Posiada wiedzę na temat sposobów planowania, zbierania i prezentacji wyników badań naukowych, jako drogi do poznania roli i znaczenia środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej. "LES1_W01 LES1_W18" RL UMIEJĘTNOŚCI - potrafi: U01 Potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych. LES1_U18 RL KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do: K01 Ma świadomość potrzeby wykorzystywania narzędzi naukowych do dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. LES1_K01 RL |
Metody i kryteria oceniania: |
test (50% udziału w ocenie końcowej) sprawozdanie (50% udziału w ocenie końcowej) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.