Edukacja plenerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.EX.072.SM.LLSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja plenerowa |
Jednostka: | Zakład Bioróżnorodności Leśnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć 1. Infrastruktura rekreacyjno-edukacyjna w lasach w Polsce i na świecie. 2. Pedagogika przeżyć jako metoda pracy grupowe. Tematyka zajęć 1. Pedagogika przeżyć w praktyce. 2. Analiza programów i oferty edukacji plenerowej w Lasach Państwowych. 3. Edukacja plenerowa na obszarach przyrodniczo cennych. |
Pełny opis: |
Wykłady 4 godz. Tematyka zajęć 1. Infrastruktura rekreacyjno-edukacyjna w lasach w Polsce i na świecie. 2. Pedagogika przeżyć jako metoda pracy grupowe. Realizowane efekty kształcenia LES1_W18, LES2_K0, LES1_K02 Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny Ocena zaangażowania w dyskusji, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 20% Ćwiczenia terenowe 26 godz. Tematyka zajęć 1. Pedagogika przeżyć w praktyce. 2. Analiza programów i oferty edukacji plenerowej w Lasach Państwowych. 3. Edukacja plenerowa na obszarach przyrodniczo cennych. Realizowane efekty kształcenia LES1_W18, LES1_U16, LES1_U18, LES2_K01, LES2_K02 |
Literatura: |
Podstawowa 1.Ryszka R. 2016. Pedagogika przeżyć. Wydawnictwo Impuls, Kraków. 2. Będkowska H. 2010. Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa Uzupełniająca 1.Żylińska M. 2013. Neurodydaktyka. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń. 2.Louv R. 2014. Ostatnie dziecko lasu. Wydawnictwo Relacja, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA − absolwent zna i rozumie: potrafi formułować cele, założenia i rolę edukacji przyrodniczej w terenie, zna ofertę edukacyjną i bazę dydaktyczną LP, parków narodowych i wybranych organizacji pozarządowych LES1_W18 R zna metody dydaktyczne stosowane w edukacji plenerowej, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rodzajów metod oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie, charakteryzuje grupy odbiorców edukacji LES1_W18 R UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi: planuje i organizuje zajęcia edukacyjne, stosuje poznane elementy metodyki edukacyjnej do zajęć terenowych, LES1_U16 R wykorzystuje odpowiednią bazę dydaktyczną do przeprowadzenia zajęć edukacyjnych LES1_U18 KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do: ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, aktualizacji wiedzy i samodoskonalenia w obranej dziedzinie LES1_K01 R kształtowania odpowiednich postaw w relacjach człowiek-środowisko LES1_K02 R |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na wykładach oraz demonstracja praktycznych umiejętności na ćwiczeniach terenowych Demonstracja praktycznych umiejętności, ocena zaangażowania w dyskusji, udział oceny z zaliczenia ćwiczeń terenowych w ocenie końcowej wynosi 80% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.