Edukacja przyrodniczo-leśna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.A5.EDUPRZ.SI.LLSOX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja przyrodniczo-leśna |
Jednostka: | Katedra Bioróżnorodności Leśnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Wykłady 12 godz. Tematyka zajęć Cele i założenia edukacji przyrodniczej w Polsce w formalnym systemie kształcenia i w strukturach poza szkolnych. Nowoczesne formy i metody w edukacji przyrodniczo-leśnej. Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji. Środki dydaktyczne w edukacji przyrodniczo-leśnej. Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w Lasach Państwowych, parkach narodowych i organizacjach pozarządowych. Wolontariat jako wsparcie edukacji przyrodniczej w Polsce i na świecie. Ćwiczenia kameralne 12 godz. Tematyka zajęć Procesy grupowe. Metody pracy z różnymi grupami odbiorców. Analiza programów edukacyjnych. Ocena ich przydatności i możliwości wykorzystania do własnych potrzeb. Tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem poznanych metod nauczania. Projektowanie pomocy dydaktycznych. Eksperymenty i doświadczenia w edukacji przyrodniczo-leśnej Ćwiczenia terenowe 6 godz. Tematyka zajęć Samodzielne prowadzenie warsztatów edukacji leśnej dla dzieci przedszkolnych lub szkolnych. |
Literatura: |
Podstawowa 1. Chrzanowski T. 2007 (red.). ABC edukacji leśnej.CILP, Warszawa. 2. Budniak A. 2009. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Cichy D., 3. Pałyga E.J. 1995 (red.). Edukacja ekologiczna w Polsce. W-wa. Impuls,Kraków. 4. Będkowska H. 2010. Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa Uzupełniająca 1.Śnieżyński M. 1998. Zarys dydaktyki dialogu. Wyd. Naukowe PAT w Krakowie. 2.Żylińska M. 2013. Neurodydaktyka. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA − absolwent zna i rozumie: EDUPRZ_W01 potrafi formułować cele i założenia edukacji przyrodniczo-leśnej społeczeństwa, scharakteryzować kierunki i działania na różnych poziomach edukacji nieformalnej, zna ofertę edukacyjną i bazę dydaktyczną LP, parków narodowych wybrany organizacji pozarządowych LES1_W18 R EDUPRZ_W02 zna metody dydaktyczne stosowane w edukacji, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rodzajów metod oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie, objaśnia znaczenie środków dydaktycznych w edukacji, charakteryzuje grupy odbiorców edukacji LES1_W18 R UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi: EDUPRZ_U01 planuje i organizuje zajęcia edukacyjne, stosuje poznane elementy metodyki edukacyjnej do zajęć kameralnych i terenowych, wykorzystuje odpowiednią bazę dydaktyczną LES1_U16 R EDUPRZ_U02 samodzielnie tworzy scenariusze zajęć dydaktycznych oraz prowadzi zajęcia z wykorzystaniem poznanych metod dedykowanych różnym grupom odbiorców edukacji LES1_U18 R KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do: EDUPRZ_K01 kształtowania odpowiednich postaw w relacjach człowiek-środowisko LES1_K02 R |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny wykład.Rozwiązanie zadania problemowego, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 30% cwl.Ocena zaangażowania w dyskusj, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 35% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 12 godzin
Ćwiczenia terenowe, 6 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Frączek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Frączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.