Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja przyrodniczo-leśna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L.A5.EDUPRZ.SI.LLSOX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja przyrodniczo-leśna
Jednostka: Katedra Bioróżnorodności Leśnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Wykłady 12 godz.

Tematyka zajęć

Cele i założenia edukacji przyrodniczej w Polsce w formalnym systemie kształcenia i w strukturach poza szkolnych.

Nowoczesne formy i metody w edukacji przyrodniczo-leśnej.

Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji.

Środki dydaktyczne w edukacji przyrodniczo-leśnej.

Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w Lasach Państwowych, parkach narodowych i organizacjach pozarządowych.

Wolontariat jako wsparcie edukacji przyrodniczej w Polsce i na świecie.

Ćwiczenia kameralne 12 godz.

Tematyka zajęć Procesy grupowe.

Metody pracy z różnymi grupami odbiorców.

Analiza programów edukacyjnych. Ocena ich przydatności i możliwości wykorzystania do własnych potrzeb.

Tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem poznanych metod nauczania.

Projektowanie pomocy dydaktycznych.

Eksperymenty i doświadczenia w edukacji przyrodniczo-leśnej

Ćwiczenia terenowe 6 godz.

Tematyka zajęć

Samodzielne prowadzenie warsztatów edukacji leśnej dla dzieci przedszkolnych lub szkolnych.

Literatura:

Podstawowa

1. Chrzanowski T. 2007 (red.). ABC edukacji leśnej.CILP, Warszawa.

2. Budniak A. 2009. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Cichy D.,

3. Pałyga E.J. 1995 (red.). Edukacja ekologiczna w Polsce. W-wa. Impuls,Kraków.

4. Będkowska H. 2010. Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa

Uzupełniająca

1.Śnieżyński M. 1998. Zarys dydaktyki dialogu. Wyd. Naukowe PAT w Krakowie.

2.Żylińska M. 2013. Neurodydaktyka. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Efekty uczenia się:

WIEDZA − absolwent zna i rozumie:

EDUPRZ_W01 potrafi formułować cele i założenia edukacji przyrodniczo-leśnej społeczeństwa, scharakteryzować kierunki i działania na różnych poziomach edukacji nieformalnej, zna ofertę edukacyjną i bazę dydaktyczną LP, parków narodowych wybrany organizacji pozarządowych LES1_W18 R

EDUPRZ_W02 zna metody dydaktyczne stosowane w edukacji, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rodzajów metod oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie, objaśnia znaczenie środków dydaktycznych w edukacji, charakteryzuje grupy odbiorców edukacji LES1_W18 R

UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi:

EDUPRZ_U01 planuje i organizuje zajęcia edukacyjne, stosuje poznane elementy metodyki edukacyjnej do zajęć kameralnych i terenowych, wykorzystuje odpowiednią bazę dydaktyczną LES1_U16 R

EDUPRZ_U02 samodzielnie tworzy scenariusze zajęć dydaktycznych oraz prowadzi zajęcia z wykorzystaniem poznanych metod dedykowanych różnym grupom odbiorców edukacji LES1_U18 R

KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do:

EDUPRZ_K01 kształtowania odpowiednich postaw w relacjach człowiek-środowisko LES1_K02 R

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny

wykład.Rozwiązanie zadania problemowego, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 30%

cwl.Ocena zaangażowania w dyskusj, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 35%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 12 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)