Rysunek odręczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | K.RYOD1.01Z.SI.KAKXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rysunek odręczny |
Jednostka: | Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu |
Grupy: |
Archiektura Krajobrazu, 1 sem., studia stacj. inż. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami rysunku odręcznego,z zasadami perspektywy i wykorzystania rysunku odręcznego w zawodzie architekta krajobrazu |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami rysunku odręcznego,z zasadami perspektywy i wykorzystania rysunku odręcznego w zawodzie architekta krajobrazu.,Prace wykonane na zajęciach na formacie B2 dotyczą rysunku plenerowego, martwej natury, małej architektury ogrodowej |
Literatura: |
1. Bartel K. 1928. Perspektywa malarska – zasady, zarys historyczny, estetyka. Lwów – Warszawa. Wyd. Książnica – Atlas 2. Rylke J., Skalski J., Rokosza J., Ducki J., Smagała J., 1996. Rysunek odręczny dla architektów krajobrazu. Wyd. SGGW. Warszawa 3. Simblet S. 2006. Rysunek-podręcznik. Wyd. Arkady. Warszawa 4. Franzblau W., Gałek M., Uruszczak M. 2008. Podstawy rysunku architektonicznego. Wyd. Atropos. Kraków |
Efekty uczenia się: |
Student ma podstawową wiedzę z zakresu perspektywy Student powinien rozróżniać zasady rysowania podstawowych brył; sześcian, walec, stożek i inne Student potrafi przewidzieć wpływ zastosowanej techniki artystycznej na odbiór pracy Student potrafi wykorzystać wiedzę przyrodniczą w technikach artystycznych Umiejętności Student potrafi formułować własne opinie na temat estetyczno-kompozycyjnego rozmieszczenia elementów rysunku Student powinien umieć ocenić możliwości wykorzystania umiejętności rysunku perspektywicznego Student powinien zaprezentować umiejętność rysunku pejzażowego, umiejętność rysowania zieleni i architektury Samodzielnie poszukuje metod artystycznych, oddających elementy naturalne w sposób realistyczny Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę doskonalenia poszukiwań umiejętności artystycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2.0 student nie wykonał rysunku Na ocenę 3.0-praca nie na temat, bez znajomości perspektywy Na ocene3,5 praca ze złą perspektywą Na ocenę 4.0 praca bez koncepcji, perspektywa poprawna na ocenę 4,5 praca dobra, z perfekcyjną perspektywą, z ciekawą koncepcją przestrzeni Na ocenę 5,0 praca wzorowa, mocny światłocień |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.