Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie ogrodów przydomowych II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: K.PROGR.18L.SM.KAKXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie ogrodów przydomowych II
Jednostka: Katedra Dendrologii i Architektury Krajobrazu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Samodzielne zaprojektowanie wielofunkcyjnego ogrodu przydomowego w terenie o zmiennej konfiguracji

Pełny opis:

Samodzielne wykonanie projektu wielofunkcyjnego ogrodu przydomowego

Prezentacja tematów projektowych, wybór tematu, zgromadzenie niezbędnych danych wyjściowych, analiza zasobu

Wyznaczanie siatki kwadratów

Opracowanie programu funkcjonalnego i założeń kompozycyjnych

Wstępna koncepcja funkcjonalno-kompozycyjna zagospodarowania ogrodu

Wyznaczanie układu komunikacyjnego

Lokalizacja i rozwiązania szczegółowe dla głównych obiektów funkcjonalnych

Wybór i kompozycja roślin

Graficzne opracowanie planszy i pisemnej dokumentacji towarzyszącej

Prezentacja prac na forum grupy, dyskusja na temat przyjętych rozwiązań funkcjonalno-kompozycyjnych i doboru roślin

Analiza różnych rozwiązań funkcjonalnych i kompozycyjnych ogrodów przydomowych

Literatura:

1. Borchardt W. 2008. Kolory w ogrodzie. Wyd. Publicat

2. Brooks J. 2009. Projektowanie ogrodów. Wydawnictwo Wiedza i Życie

3. Ehmke F. 1983. Ogród wypoczynkowy. PWRiL

4. Gage J. 2010. Kolor i znaczenie. Universitas

5. Nengelken P. 1985. Ogródek przydomowy w każdych warunkach. PWRiL

6. Salwa M. 2016. Estetyka ogrodu - między sztuką a ekologią

7. Williams R. 1998. Projektowanie ogrodów przydomowych. PWRiL

8. Wilson A. 2005. Ogrody – projekty, realizacje. Wydawnictwo Arkady

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Wylicza i opisuje przyrodnicze i inżynierskie elementy kompozycji ogrodu. Wyjaśnia ich rolę w kompozycji

Opisuje kompozycję ogrodu pojęciami: linia, płaszczyzna, bryła. Świadomie interpretuje ich wybór w zmiennej konfiguracji terenu

Opisuje sposób tworzenia i zastosowania siatki kwadratów w projektowaniu ogrodu

Definiuje czynniki kompozycji

Opisuje metody inwentaryzacji szaty roślinnej i w sposób twórczy analizuje zasób roślinny

Opisuje etapy postępowania przy projektowaniu ogrodu wielofunkcyjnego

Opisuje podstawowe zasady projektowania strefy wypoczynku oraz terenu zabaw dzieci. Wyjaśnia zasady bezpieczeństwa

Wyjaśnia zasady stylizacji ogrodu i operowania barwą

Rozpoznaje problemy projektowe ogrodowej strefy wejścia

Opisuje zasady poprawy mikroklimatu w ogrodzie w odniesieniu do światła, wiatru, temperatury

Umiejętności:

Identyfikuje warunki wstępne i analizuje walory miejsca

Przygotowuje podkład sytuacyjno-wysokościowy w odpowiedniej skali, aktualizuje zapis, organizuje warsztat projektowy

Porządkuje płaszczyznę przy pomocy siatki kwadratów

Formułuje i analizuje założenia funkcjonalne projektowanego terenu

Formułuje założenia kompozycyjne projektu

Projektuje układ komunikacyjny ogrodu

Projektuje obiekty funkcjonalne ogrodu

Komponuje układ roślin szkieletowych i wypełnienie szkieletu

Opracowuje projekt w formie planszy graficznej i opisowej

Znajduje mocne i słabe strony przyjętych rozwiązań materiałowych, technologicznych i kompozycyjnych

Stosuje właściwe materiały, metody i narzędzia służące do rozwiązania zadania inżynierskiego

Kompetencje społeczne:

Docenia potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych

Podporządkowuje się zasadom pracy w zespole ze świadomością odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania

Akceptuje znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego

Analizuje ryzyko i przewiduje skutki wykonywanej działalności w środowisku

Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy

Krytycznie ocenia prace projektowe kolegów i poddaje się takiej ocenie

Metody i kryteria oceniania:

202 - zaliczenie projektu indywidualnego

301 - ocena prezentacji ustnej

302 - ocena zaangażowania w dyskusji

711 - rozwiązanie zadania problemowego i analiza przypadku

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)