Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy statystyki, ekonometrii i wyceny masowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: I.STATEKOWY.SM.IGKXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy statystyki, ekonometrii i wyceny masowe
Jednostka: Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami analizy danych oraz metodami statystycznymi wykorzystywanymi w wycenach masowych.

Pełny opis:

Zakres tematyczny: Statystyka opisowa. Cele i metody ekonometrii. Modele ekonometryczne. Pojęcie prawdopodobieństwa, zmiennej losowej, funkcji rozkładu prawdopodobieństwa. Estymacja parametrów populacji. Testowanie hipotez statystycznych. Parametryczne testy istotności. Korelacja i regresja. Analiza trendu. Testy zgodności. Regresja wieloraka. Metody statatystyczne w wycenie masowej nieruchomości.

Literatura:

Adamczewski Z., Elementy modelowania matematycznego w wycenie nieruchomości. Oficyna wydawnicza PW, Warszawa 2011

Jóźwiak J., Podgórski J.: „Statystyka od podstaw”, PWE, Warszawa 2000

Wiśniewski J.W., Zieliński Z.: „Elementy ekonometrii”, wyd. V, Wydawnictwo UMK, Toruń 2004

Koronacki J., Mielniczuk J.: „Statystyka dla studentów kierunków technicznych i przyrodniczych”, wyd. III, WNT, Warszawa 2009

Efekty uczenia się:

Student ma wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów, ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów, ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów, ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych

osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych,

właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych

dyscyplin naukowych, zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów.

Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim

lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji

międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów;

potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji

i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować

i wyczerpująco uzasadniać opinie, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia.

Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej

różne role, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny ograniczony czasowo, rozwiązanie zadania problemowego.

Ocena 2: Student nie opanował podstawowych zagadnień z zakresu statystyki i ekonometrii. Ocena 3: Student opanował podstawowe zagadnienia z zakresu statystyki i ekonometrii. Ocena 4: Student ma podstawy teoretyczne z ekonometrii i statystyki do rozwiązania konkretnego zadania z wyceny nieruchomości. Ocena 5: Student ma podstawy teoretyczne z ekonometrii i statystyki do rozwiązanie konkretnego zadania z wyceny nieruchomości, zna specyfikę modelu ekonometrycznego zasady i etapy jego budowy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)