Basic Issues of Ethology
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.ZHTa.ETH9.SM.HBIOY | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Basic Issues of Ethology | ||
Jednostka: | Katedra Genetyki, Hodowli i Etologii Zwierząt | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The main objective of the course is to provide the knowledge about the principles of animal behavior and fundamental processes of learning, motivation and experience as well as main types of animal behaviour including social and reproductive behaviour and parental care. |
||
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Describing and measuring behaviour - methods Experience and learning Cognition, behavioural priorities and emotions Organization of behaviour, main types of behavioural patterns Social and reproductive behaviour Early and parental behaviour Animals and humans - interactions Behavioural tests of maternal responsiveness Tests of adaptation abilities Preference tests of cognition abilities Social behaviour , social hierarchy, evaluation of social status The animal welfare in different housing systems – methods of evaluation |
||
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1. Domestic animal behaviour and welfare, D.M. Broom, A.F. Fraser, CAB International, 2007: 2. The Welfare of pigs, edited by J.N. Marchant-Forde, Springer, 2009: 3. Barnett, J.L. and Hemsworth, P. H. 1990. The validity of physiological and behavioural measures of animal welfare. Appl. Anim. Behav. Sci. 25, 177-187. 4. The behaviour of domestic animals / edited by E.S.E. Hafez, Baulierre-Tindlall, London, 1975 |
||
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) Knowledge: Student specifies the operation of the senses in animals and cognitive processes in different species Student is able to characterize different types of behaviour and behavioral priorities of different species. Student defines and describes behavioural problems in animals and knows the solutions. Student describes the human-animal relations and their impact on the welfare of animals Skills: Student identifies the activity and resting phases in animals and the behaviours belonging to each phase Student indentifies the factors influencing the animal behaviour including social and maternal behaviour. Student is able to use behavioural tests. Social competences: Student understands the problems of identification of animal behaviour, including abnormal behaviour and the impact of human activity on the animal welfare level Student cares about the animal welfare |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 5 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jacek Nowicki | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 5 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jacek Nowicki | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 5 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jacek Nowicki | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.