Herpetologia 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.F47.HE1.SI.HZOTZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Herpetologia 1 |
Jednostka: | Katedra Zoologii i Dobrostanu Zwierząt |
Grupy: |
Zootechnika- Hodowla zwierząt towarzyszących i egzotycznych moduły |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z biologią i bioróżnorodnością płazów i gadów. Fauna krajowa płazów i gadów na tle fauny europejskiej i światowej – znaczenie, zagrożenia i ochrona. |
Pełny opis: |
Wykłady (15 godz.): Pochodzenie czworonogów i systematyka zmiennocieplnych Różnorodność gatunkowa płazów i gadów w skali globalnej i lokalnej Biologia i ekologia płazów i gadów Znaczenie fauny płazów i gadów w środowisku i gospodarce człowieka Zagrożenia i ochrona gatunków herpetofauny Ćwiczenia (15 godz.): Budowa morfologiczna i anatomiczna płazów. Nomenklatura okolic ciała i plamistości Budowa morfologiczna i anatomiczna oraz rozwój gadów Techniki monitoringu herpetologicznego w praktyce Rozpoznawanie krajowych gatunków herpetofauny Biologia rozrodu i stadia rozwojowe płazów |
Literatura: |
Berger L. 2000. Płazy i gady Polski. Klucz do oznaczania. PWN Warszawa-Poznań. Gierliński G., Grabowska J., Grabowski M., Jaskuła R. 2015. Ilustrowana encyklopedia płazów i gadów Polski. Wyd. Fenix Głowaciński Z., Rafiński J. (red.) 2003. Atlas płazów i gadów Polski. Instytut Ochrony Przyrody PAN w Krakowie oraz Inspekcja Ochrony Środowiska w Warszawie. Juszczyk W. 1987. Płazy i gady krajowe (część 1 – 3). PWN Warszawa. Klimaszewski K. 2013. Płazy i gady. Wyd. Multico |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - absolwent zna i rozumie: - różnorodność gatunkową płazów i gadów w skali lokalnej i globalnej - znaczenie fauny płazów i gadów w środowisku i gospodarce człowieka - zagrożenia dla istnienia gatunków herpetofauny Umiejętności - absolwent potrafi: - zanalizować przystosowania w budowie i biologii płazów i gadów do zajmowanego środowiska - dokonać identyfikacji gatunków krajowych oraz rozpoznawania ich siedlisk Kompetencje społeczne - absolwent: - jest otwarty na pogłębianie wiedzy i jej wdrażanie do praktyki |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę pozytywną należy odpowiedzieć w co najmniej 60% na pytania testowe kolokwiów zaliczeniowych; udział oceny z zaliczenia ćwiczeń w ocenie końcowej wynosi 50%. Egzamin w formie testu; na ocenę pozytywną należy udzielić co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi na zadane pytania; udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 50%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Nosal | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ CWL
CWL
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hędrzak, Paweł Nosal | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hędrzak, Paweł Nosal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.