Ćwiczenia terenowe- Botanika cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.4s.TER1.SL.HBIOY.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia terenowe- Botanika cz.1 |
Jednostka: | Katedra Fizjologii, Hodowli Roślin i Nasiennictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW: BIOLOGIA STOSOWANA / ECTS: 1 / SEMESTR: 4 Profil studiów: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL Status: kierunkowy Wymagania wstępne: wiedza i umiejętności z zakresu botaniki ogólnej i systematycznej Przedmiot jest uzupełnieniem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów z botaniki. Jego celem jest nauczenie rozpoznawania w terenie kilkudziesięciu przedstawicieli roślin okrytonasiennych, głównie z obszaru lasu grądowego i buczyny. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia terenowe: 1. Charakterystyka wybranych rodzin Angiospermae w oparciu o reprezentatywnych przedstawicieli. 2. Opis gatunków roślin charakterystycznych dla lasu grądowego i buczyny. 3. Oznaczanie kilkudziesięciu gatunków roślin okrytonasiennych z okolic Krakowa ze wskazaniem cech morfologicznych o znaczeniu taksonomicznym. 4. Wykonanie fotografii oznaczanych gatunków. Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 17 godz. 0,7 ECTS w tym: wykłady 0 godz. ćwiczenia i seminaria 15 godz. konsultacje 1 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniach 1 godz. zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość 0 godz. 0 ECTS praca własna 7 godz. 0,3 ECTS |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Szafer W, Kulczyński S, Pawłowski B. 1988. Rośliny polskie. PWN, Warszawa 2. Rutkowski L. 2012. Klucz do oznaczania roślin naczyniowych Polski niżowej. PWN, Warszawa Uzupełniająca: 1. Szweykowska A., Szweykowski J. 2006. Botanika; tom II – Systematyka. PWN, W-wa |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: Wiedza - zna i rozumie: - cechy typowe dla przedstawicieli wybranych rodzin Angiospermae - gatunki charakterystyczne dla lasu grądowego i buczyny, w tym gatunki objęte częściową lub całkowitą ochroną Umiejętności - potrafi: - rozpoznać w terenie kilkadziesiąt gatunków roślin okrytonasiennych - identyfikować charakterystyczne cechy rodzin botanicznych oraz cechy przystosowawcze do danego typu siedliska Kompetencje społeczne - jest gotów do: - podjęcia działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i zachowania bioróżnorodności - efektywnej pracy w zespole i realizowania postawionych zadań |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę pozytywną należy przygotować sprawozdanie w postaci fotoalbumu (fotografie + nazwy polskie i łacińskie poznanych gatunków roślin). Udział oceny z zaliczenia ćwiczeń terenowych w ocenie końcowej wynosi 100%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.