Biologia ryb
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.4s.BRY.SI.HRBGZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biologia ryb |
Jednostka: | Katedra Żywienia, Biotechnologii Zwierząt i Rybactwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
W ramach kursu Biologia ryb studenci zapoznają się z przebiegiem podstawowych procesów w życiu ryb, takich jak rozród, rozwój, odżywianie, środowisko życia i sposoby poruszania się, przystosowania do przetrwania w niesprzyjających warunkach. Poznają też metody badania wieku ryb, wzrostu populacji, jak również obliczania różnych parametrów ichtiologicznych. |
Pełny opis: |
Wykłady: Sposoby poruszania się ryb w zależności od zajmowanych siedlisk Różnorodne przystosowania ryb w różnych siedliskach środowiska wodnego Biologia rozrodu ryb jajorodnych Biologia rozrodu ryb żyworodnych Różnorodność sposobów odżywiania się ryb Ćwiczenia: Biologia ryb rzecznych Biologia ryb jeziornych Ichtiofauna środowisk wód podziemnych i estuariów Metody badania wieku ryb Metody badania wzrostu ryb w populacji Metody obliczania różnych parametrów ichtiobiologicznych populacji ryb wód otwartych |
Literatura: |
"1. Heese T., Przybyszewski C. Życie ryb WSI Koszalin, 1993 2. Załachowski W. Ryby,PWN Warszawa, 1997 3. Brylińska M. Ryby słodkowodne Polski, PWN, 2000. 4. Epler P., Popek W., Łuszczek-Trojnar E., Drąg-Kozak E., Szczerbik P., Socha M. 2005. Age and growth rate of the roach (Rutilus rutilus L.) from the Solina and the Tresna (Żywieckie Lake) dam reservoirs. Acta Scientarium Polonorum, Piscaria 4(1-2), 59-70. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: - biologię ryb w zależności od środowiska jakie zamieszkują, zajmowanego siedliska, sposobów poruszania się, zdobywania pokarmu, rozrodu, obrony przed drapieżnikami - zagadnienia funkcjonowania i procesów zachodzących w biosferze w zakresie niezbędnym w rybactwie Student potrafi: - wymienić charakterystycznych przedstawicieli ichtiofauny dla różnorodnych siedlisk środowiska wodnego na świecie, omówić ich biologię i przystosowania - obliczyć wiek ryb na podstawie łusek - interpretować wyniki badania struktury gatunkowej i wiekowej populacji ryb w zbiorniku wodnym - dokonywać obliczeń kondycji ryb i rocznych przyrostów długości i masy ciała Student jest gotów do: - podejmowania odpowiedzialności za dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w formie testu obejmującego zagadnienia omawiane na wykładach; na ocenę pozytywną należy udzielić co najmniej 55% prawidłowych odpowiedzi na zadane pytania; udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 50%. Na ocenę pozytywną należy odpowiedzieć na minimum 55% pytań kolokwium zaliczeniowego; udział oceny z zaliczenia ćwiczeń w ocenie końcowej wynosi 50% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Łuszczek-Trojnar | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
j.w. |
|
Pełny opis: |
j.w. |
|
Literatura: |
j.w. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.